BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 08:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [BMW e46] 318Ci brudne DISA
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 64
Lokalizacja: Bytom/UK Scunthorpe
Moje BMW: E60 2.0d+
Kod silnika: M47T2 D20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125861
Hi, dzisiaj postanowiłem przeczyścić przepustnice, ponieważ gdy przygazuje na biegu jałowym tak do 6000 rpm obroty schodzą ładnie ale delikatnie dosłownie na sekunde zatrzymują się na 1000 rpm i później już normalnie schodzą na 800rpm,
dlatego też myślałem że przepustnica może się blokować bo jest zasyfiona, niestety czyszczenie nic nie pomogło.
Z racji tego że miałem troche czasu postanowiłem też przeczyścić krokowca i co ja pacze :szok: DISA fest zabrudzona i to nie jakby tylko nagaram ale czymś płynnym :kwasny: , dodam do tego że kolektor ssący też brudny ale tylko z nagaru.
Macie może pomysł od czego mogło się to tak zasyfić ?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obecna E60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125861
Była E46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92915


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [BMW e46] 318Ci brudne DISA
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 14:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Te obroty to nie od nagaru, tylko masz nieszczelność w dolocie. Stawiam na węzyk idący od regulatora ciśnienia z listwy wtrysków do zaworu odmy.
Co do czyszczenia, to i tak dobry pomysł.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [BMW e46] 318Ci brudne DISA
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 64
Lokalizacja: Bytom/UK Scunthorpe
Moje BMW: E60 2.0d+
Kod silnika: M47T2 D20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125861
Boggy e36 Dzisiaj na nowo wszystko sprawdziłem i wygląda na to że rurki są szczelne.
Przypadkiem trafiłem na link--> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=82691
gdzie opisywany jest problem syczenia po zgaszeniu silnika który również zaobserwowałem w moim M43 :kwasny: , po przeczytaniu całego tematu uświadczyłem się w przekonaniu że falowanie na wolnych obrotach jak i syczenie po zgaszeniu silnika winna jest odma, jutro zakupie na ebayu jak dojdzie to zamontuje i dam znać czy pomogło, może komuś się przyda.

_________________
Obecna E60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125861
Była E46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92915


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [BMW e46] 318Ci brudne DISA
PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 12:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 148
Moje BMW: E46 318i, F30 320i
Kod silnika: M43TU, N26
Ja mam nową odmę ori i też syczy - to DISA.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [BMW e46] 318Ci brudne DISA
PostNapisane: 16 kwietnia 2012, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 64
Lokalizacja: Bytom/UK Scunthorpe
Moje BMW: E60 2.0d+
Kod silnika: M47T2 D20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125861
powiedznie odme już kupiłem tak że mam nadzieje że to ona jest winowajcą, co to DISA czasami ją słychać czasami nie, jak rozbierałem dolot to odkręciłem disa i ta klapka latała troszke znaczy się miała luzy, a z tego co przeczytałem nowa tych luzów nie ma, pewnie dlatego to tak słychać.

edit:

Dzisiaj doszła odma, po zainstalowaniu niestety brak poprawy :/ ,
dalej syczy po zgaszeniu silnika i delikatnie czasami obroty skaczą na jałowym, zauważyłem jeszcze że jak dodawałem stopniowo gazu i puszczałem to też wydaje coś syk jak by z pod kolektora przy odmie, wieczorem znów rozkręcę może coś spartoliłem :zdegustowany: a jeżeli nie to rzeczywiście tak jak mówi powiedzenie wszystkiemu winna jest DISA

Fotka starej odmy:
od razu rzuca się w oczy zagnieciona uszczelka
Obrazek

i nowa odma:
Obrazek

Tak czy siak należało wymienić :)

_________________
Obecna E60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125861
Była E46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92915


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [BMW e46] 318Ci brudne DISA
PostNapisane: 24 listopada 2012, 16:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 331
Lokalizacja: Wars&Sawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113367
Pawel_85, Siema, też mam ten problem z buczeniem DISA, udało Ci się to rozwiązać?

_________________
Także tego.

Byłe E46 2.2 Mystic Blau/Hellbeige
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [BMW e46] 318Ci brudne DISA
PostNapisane: 24 listopada 2012, 17:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
ja też miałem tej problem w M42B18, była winne były uszczelki podkładki nr 8 i zawór odpowietrzający skrzyni korbowej nr 11. Po wymianie i wyczyszczeniu problem znikł, a silnik chodził jak nowy nawet syczenie/buczenie ustąpiło. Polecam wymianę zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową, ponieważ zbiera się tam olej potem zatyka lub przepuszcza do silnika stąd ten brud, uszczelki tracą właściwości robią się plastikowe i przez co łapie lewe powietrze a nawet syczy czy buczy. A śruby trzymające zawór w tym plastikowym pudełku lubią się luzować znaczy wypada nakrętka z tego zaworu odp skrzyn korb.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 nr 8
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=38 nr 11


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL