BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E91] 335d - po gwaracji
PostNapisane: 26 czerwca 2012, 23:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
witam, wlasnie skoczyła mi sie gwaracja..przelot 78tys
były 3 wymiany oleju w tym w raz wymiana filtrla paliwa :/ ..bzdurne zalecenia bmw
proszę o sugestie co powinno być wymienone od zaraz
-odma ? (od nowosci nie wymieniena),
-olej skrzyni ?(automat ZF - niby nie zalacają wymiany, a są posty w których piszecie, że 80k trzeba wymianić),
- wyczyscić kolektor ssący ?,
- wymienić koło pasowe (drgania, których nie ma narazie),
- paski klimy i alternatora ?
- pompa wody ?
dzieki za sugestie..


Ostatnio edytowano 26 czerwca 2012, 23:31 przez Hipek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 26 czerwca 2012, 23:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2102
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Wycinaj dpf i rób program, a nie o głupoty się pytasz :D. Odmę co 3 wymianę oleju, reszta jak w każdym dieslu innym - profilaktycznie - egr, kolektor, intercooler, zaworki i wężyki do czyszczenia. Ja tam filtr paliwa przy każdej wymianie oleju wymieniam :) klapek już w LCI chyba nie ma?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 26 czerwca 2012, 23:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Bauer napisał(a):
Wycinaj dpf i rób program, a nie o głupoty się pytasz :D.

dobra.. to niby jasna sprawa :P :ok: ...ale własnie chce wiedzieć bo mi poci na dolocie bez brania oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 26 czerwca 2012, 23:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1293
Moje BMW: Corvette Z06
Kod silnika: LSX
Hipek napisał(a):
witam, wlasnie skoczyła mi sie gwaracja..przelot 78tys
były 3 wymiany oleju w tym w raz wymiana filtrla paliwa :/ ..bzdurne zalecenia bmw
proszę o sugestie co powinno być wymienone od zaraz
-odma ? (od nowosci nie wymieniena),
-olej skrzyni ?(automat ZF - niby nie zalacają wymiany, a są posty w których piszecie, że 80k trzeba wymianić),
- wyczyscić kolektor ssący ?,
- wymienić koło pasowe (drgania, których nie ma narazie),
- paski klimy i alternatora ?
- pompa wody ?
dzieki za sugestie..



Program !!!... program !!!! program !!!
A reszta wyjdzie w "praniu"... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 00:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Pafu napisał(a):
Program !!!... program !!!! program !!!
A reszta wyjdzie w "praniu"... :)

:) ..no doba, to jade na program..ale wymienie to i owo przy okazji.. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 00:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Może jeszcze jaką suszarkę większą :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 07:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Filtr paliwa wymieniam akurat co rok.

Odmę wymień.Koło pasowe wyleci w kosmos przy przebiegu 150tys, więc nie masz co się martwić.Przy tym samym przebiegu wymień paski.Nie wcześniej, no chyba że z jakichś powodów są popękane w co nie wierzę.Wyczyść egr.Na dolocie wymień uszczelkę (zielony oring średnicy 6cm tak na oko)-choć po wymianie odmy przestanie cieknąć. Jak minie 5-6 lat - wymień wężyki podciśnienia - parcieją od temperatury.5 minut roboty.Oleju w skrzyni na razie nie wymieniaj.Przy przebiegu 150tys dopiero.

Pozdro

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
3 wymiany oleju na 80tyś :szok:
Nie słuchaj tych głupot o wymianie co 25k bo załatwisz motor, turbinę i cholera wie co jeszcze bo nie znam się na dieslach.
Moje auto ma w tej chwili 105tyś na szczęście pierwszy właściciel był fanem beemek i olej zmieniał co ok 12tyś km dolot suchutki i czyściutki aż w szoku jestem.
W przyszłym tygodniu wymieniam olej i filtry od poprzedniej wymiany minęło około 11tyś km i jak było wlane na max tak cały czas idealnie jest tyle samo nie ubyło nic. Te longlife to bzdura kompletna.
Filtr paliwa też był wymieniany częściej co druga wymiana oleju teraz właśnie też go kupiłem i wymienię.
Nie jest to wymysł BMW tylko profilaktyczna dbałość o wtryski i resztę.
Tak samo filtr powietrza jest mega ważny warto wymieniać co 10tyś przy każdej wymianie oleju wtedy dużo mniej syfu i kurzu dostaje się do silnika a co za tym idzie dłużej zachowa swoją szczelność.
W dieslu na takich rzeczach jak filtry i olej NIE WOLNO oszczędzać bo na 100tyś km zaoszczędzisz na tym może 2tyś zł a późniejsze koszty tej oszczędności mogą być dużo większe. Zresztą nie tylko w dieslu ale i w mocniejszych autach to bardzo ważne.

W M3 e46 też wg ASO zmienia się olej co 25tyś :rotfl: :szok: Masakra jakaś a później padają vanosy i panewki.
Każdy świadomy użytkownik zmienia olej max co 10tyś i z autem nie ma żadnych problemów do 200-250tyś km a w innych przypadkach 120tyś i panewki obrócone albo korbowód wyjdzie bokiem. Dodatkowo zauważyłem,że te egzemplarze M3 które miały olej zmieniany co ok 25tyś biorą 1-2L oleju na 10tyś a te które od nowości miały zmieniany olej co 10tyś nie biorą ani grama i jest to logiczne bo przy słabym smarowaniu na starym oleju pierścienie i cylindry po prostu się wycierają.

Przykład z ostatnich miesięcy. Znajomy kupił w 2007r nowe Porsche Cayman. Serwisował w ASO zmieniał olej co 25tyś. Obecnie auto miało 105tyś km i brało 3L oleju na 1000km dodatkowo kopciło niemiłosiernie.
Diagnoza uszkodzone pierścienie na cylindrach i pęknięte dwa tłoki.
Koszt nowego motoru w ASO 120k jak odda swój to 70tyś.
Pojechał do nie autoryzowanego serwisu Porsche w Warszawie naprawiają to na zasadzie tulejowania za około 30-40tyś zł ale powiedzieli mu wprost " To efekt wydłużanie inspekcji olejowych. Pierścienie się zatarły a tłoki pękły od temperatury. Gdyby zmieniał Pan olej co 10tyś ten motor przejechał by około 200tyś km bez najmniejszych problemów"
Podobno w miesiącu robią 2-3 takie silniki przy tych przebiegach a,że serwisują te auta to mówią otwarcie tam gdzie olej był zmieniany częściej kompletnie nic się nie dzieje mimo 200tyś przelotu i więcej.
Naprawdę panowie nie słuchać tych bzdur marketingowych. To jest tylko po to,żeby co kilka lat kupować nowe auta bo stare robią się "awaryjne" a auto po 10 latach nadawało się już na złom nic dziwnego przy takich serwisach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 10:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Hipek napisał(a):
witam, wlasnie skoczyła mi sie gwaracja..przelot 78tys
były 3 wymiany oleju w tym w raz wymiana filtrla paliwa :/ ..bzdurne zalecenia bmw
proszę o sugestie co powinno być wymienone od zaraz
-odma ? (od nowosci nie wymieniena),
-olej skrzyni ?(automat ZF - niby nie zalacają wymiany, a są posty w których piszecie, że 80k trzeba wymianić),
- wyczyscić kolektor ssący ?,
- wymienić koło pasowe (drgania, których nie ma narazie),
- paski klimy i alternatora ?
- pompa wody ?
dzieki za sugestie..


olej w silniku + filtr i zacznij wymieniać go jak człowiek czyli do 15tyś km ;)
odma olejowa
filtr paliwa
filtr przeciwpyłkowy + odgrzybienie klimy
olej w skrzyni + fiiltr(OE) bym wymienił
paski klinowe

i jesli nie były wymieniane to:
płyn hamulcowy
płyn do wspomagania
płyn chłodniczy

+ zajrzyj do EGR, jak syf to wyczyść razem z kolektorem ssącm

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 11:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A co ile wypada wymienić odmę w dieslu i dlaczego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 13:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
BARNBARA czy mówisz o tych uszczelkach 2 i 3 zrysunku ?

Obrazek

Mały co do odmy to ja słyszałem, że co drugą wymianę oleju by wypadało aby własnie profilaktycznie zapobiegać wycikom z układu doładowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 18:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
mówię o oringu nr 14. warto przy okazji wymienić profilaktycznie oring z drugiej strony IC bodajże nr 3. są takie same.

tam najczęściej cieknie. ważne aby kupić odmę od 535d a nie od 530d która też gabarytowo i na pierwszy rzut oka pasuje, ale nie jest tak głęboka jak do 535d i nie daje rady odpowietrzać skrzyni(mowa o silniku 272KM , jak jest w 286KM to nie wiem, ale pewnie podobnie),ma też inny numer części. Po za tym jak jej nie wymienisz co drugą wymianę to będzie właśnie ciekło przez rurę IC, oring zaczyna reagowac z olejem i w końcu sie poci a potem cieknie.lubisz dział kille więc spokojnie nie jeździsz, zatem wymiana odmy jest tutaj bezdyskusyjna.

mechnicy mówią że tak ma być hehe:))) to norma. Pewnie że norma, bo nikt nie wymienia oringów i odmy na czas. Ja mam silnik suchutki a pocił się właśnie ten oring. Ja jak zwykle jestem chorobliwie zapobiegawczy to kupiłem nową odmę komplet oringów i rurę tę w kształcie litery S - całą :zawstydzony:

Teraz silnik z kolei rdzewieje - żadnych wycieków :ok: ktoś kto kupi ode mnie bunię - będzie szczęśliwym posiadaczem. :) mówiąc nie skromnie.Olej wymieniam co 10tys KM. Dziwię się Tobie że czekasz aż kliknie na kompie 25tys :faint:

Aby być pewnym koła pasowego, musisz ściągnąć pasek i uderzyć ręką mocno w koło pasowe czy niema luzów.Inaczej nie da się sprawdzić koła, jeżeli nie jest mocno jeszcze zużyte. Oleju bym nie wymieniał jeszcze w skrzyni. CHyba że ma jakies pocenie się.Koszt takiej operacji około 1700zł wraz z pokrywą w której jest uszczelka nowa i filterek. Procedurę wymiany oleju znajdziesz w zrób to sam - gdzie wszystko opisałem co i jak.

viewtopic.php?f=25&t=105877

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2012, 19:07 przez BARNABA, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Z tą odmą co drugą wymianę oleju to moim zdaniem przegięcie chyba,że mówicie co 50tyś km to jeszcze ale co 20tyś km zmieniać odmę?
Jaki jest w ogóle jej koszt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Odma do mojej buni kosztuje 190zł-kompletna wraz z uszczelkami.

Do wersji po lifcie jest chyba sporo droższa bodajże około 400zł, ale nie chciałbym nikogo wprowadzać w błąd.

Przykładowe aukcje z allegro: Przed i po lifcie.

http://allegro.pl/separator-oleju-filtr ... 81722.html
http://allegro.pl/odma-separator-oleju- ... 82260.html

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 19:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
BARNABA napisał(a):
Olej wymieniam co 10tys KM.


x2 i prawidłowo.


Odmę podobno co 50tyś się wymienia, zwłaszcza jak się wymienia dobrze olej a nie raz na 30tyś km :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Mój mechanik uczula mnei zawsze odnośnie wymiany odmy i zaleca jej wymianę co druga wymianę oleju czyli co 30tys. Koszt nie duży, wymiana łatwa...więc..... :ok:

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 20:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
przy takim przebiegu nie ruszałbym niczego a na pewno nie oleju w skrzyni.
co do egr, kolektorów itp to jeśli jeździsz często poza miasto też nie ruszałbym tego. jeśli pykasz po mieście to można przeczyscić egr.
pasek wymienia się jak jest kiepski, ja myśle że jeszcze dwa lata będzie ci służył..

edit:
podaj przy jakich przebiegach miałeś serwisy.
edit 2. przy wymianie oleju wymień filterek odmy, myśle ze nie trzeba jeszcze całego separatora

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
BARNABA, trochę źle mnie zrozumiałeś :P

deejeys napisał(a):
dmę podobno co 50tyś się wymienia, zwłaszcza jak się wymienia dobrze olej a nie raz na 30tyś km


Chodziło mi , że jak ktoś wymienia normalnie olej co 10k km max 15kkm jak już komuś szkoda, a nie 30tyś km tyra ten olej a jak spuszcza to czarną wodę... ;)


Teraz te odmy są bez filterków, same separatory

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 20:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
wymiana oleju co 10tyś km to rozpusta.

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 335d - po gwaracji
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zależy kto jak traktuje swoje auto.
Ja podchodzę do 2.0D który ma 200KM jak do mocno wysilonego silnika a nie osiołka 75KM.
Dla mnie naturalne w takich silnikach jest zmienianie co 10tyś max 12 bo tak samo zmieniałem w M3 i widziałem efekty takich wymian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL