Witajcie, założyłem nowy temat bo mam problem ogólny z zawieszeniem w e46 i być może ktoś z was będzie w stanie mi pomóc. Posiadam 320d e46 99r, przywiozłem osobiście z niemiec. Miesiąc czasu jeździła zero problemów ze stukami. Miała sportowe sprężyny, padł amor z przodu i łącznik. Postanowiłem że zrobie raz zawieszenie i będzie spokój. Z przodu wymieniłem:
1. amortyzatory kayaba
2. sprezyny kayaba seryjne
3. poduszki amortyzatorow lemforder
4. dwa łączniki stabilizatorów lemforder + gumy stabilizatorów febi
5. tuleje tylne wachacza przedniego - meyle hd
Po takiej wymianie niestety dalej na nierównościach dochodzą jakieś głuche stuki z przodu. Nie ma tragedi ale dziwne że wymieniając niemal wszystko dalej na nierównościach (dziurach) mam stuki tak jakby np. gumy stabilizatorów były uszkodzone i coś waliło. Tak to bynajmniej słychać.
Problem też mam z tyłem. Do dziś nie udało mi się uporać ze stukającym zawieszeniem z tyłu pomimo że wymieniłem:
1. amortyzatory bilstein b4
2. sprężyny lesjofors seryjne - brak wzmocnień
3. poduszki amortyzatorów lemforder
4. odboje + osłony sachs
5. gumy lemfordera nr 9 i nr 7 z real om (zawieszenie tylnego mostu)
6. wszystkie tuleje wachaczy tył - oczywiście firmy lemfordera
7. tuleje pływające lemforder (tutaj mam zastrzeżenia co do montażu bo zostały nabite a nie wprasowane na samochodzie, mechanik tłumaczył że nie można uderzyć w środek tej tuleji ale po to ma obramowanie metalowe że tu można).
Szczerze mówiąc już mam dość tego samochodu, na te wszystkie zabawy wydałem około 3000tyś złotych a auto dalej na nierównościach zachowuje się jakby coś było nie tak z zawieszeniem - coś było uszkodzone.
Chyba że się myle i E46 nawet przy dobrym zawieszeniu wybiera tak nierówności że dostaje przy tym karoserja samochodu i dlatego są takieg odgłosy. To są tylko iwyłącznie głuche stuki - żadnych metalowych nie ma. To co zostało wymienić z przodu to wachacze (ale te są dobre, sworznie idealne) oraz z tyłu 4 gumy trzymające most. Mechanik mówił że dwie przednie bliżej silnika mają luzy (ruszałem w tył i przód hamując mocno) a te tylne gumy dwie są jak beton i nic się z nimi nie dzieje.
Koledzy ratujcie, czy w E46 tak działa zawieszenie? przecież to nie jest polonez

edit:28/07/2012@13:50.
dodam, że chce założyć teraz po niedzieli nowe felgi 17 z oponami 225/45/17 rainsporty 2 i znając życie komfort pewnie będzie jeszcze gorszy niż teraz ;/