BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 07:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 8 września 2012, 23:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Witajcie. Niestety zmuszony byłem do zmiany silnika w moim e39, trafił się przyzwoity m52 z Z3 i tuz po pierwszym odpaleniu zaczely sie problemy. Silnik z trudem odpala, przerywa, troche faluje na niskich obrotach, na wyzszych lepiej ale czuc ze cos jest nie tak. Chodzil tak odpalony z 10 minut. Zgasiłem go, za moment odpaliłem i jak ręką odjął, świetnie kręci się po obrotach, w ogóle nie przerywa - wszystko OK. Po chwili znów zgasiłem, odpaliłem i nadal to samo... Świece nowe. Próbowalem wypinać cewki kiedy przerywal na niskich obrotach - po wypieciu kazdej kolejnej jeszcze bardziej spadał z obrotów. Cóż moze byc tego przyczyną? czujnik położenia wału, wałka rozrządu? Dodam ze silnik odstał duzo czasu na polu razem z czujnikam.

Drugi problem, silnik pracowal z 15 minut, zostawił sporą wilgotną od wody plamę z wydechu na kostce brukowej, ewidentnie spaliny są wilgotne. Dodam, ze nie grzeje się, nie łapie ciśnienia w układ chłodzenia etc Auto stało na zewnątrz z odkręconym od głowicy kolektorem jakieś 1,5 m-ca. Czy możliwe by skropliło się w wydechu tyle wody ze teraz będzie parowac przez jakis czas dluzszy? Wydaje mi sie, ze gdyby ssał wode z chłodnicy to waliłby ciśnieniem w układ, choc mzoe to nie zasada..?
bardzo prosze o pomoc, z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 9 września 2012, 09:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
po dłuższym postoju w wydechu na pewno uzbierało się dużo wody i to całkowicie normalne, a ilością jej można się przestraszyć. Posprawdzaj całą wiązke przy silniku, wszystkie styki, skoro silnik stał pod chmurką mogło coś zaśniedzieć i nie styka, podłącz pod kompa, może coś znajdziesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 9 września 2012, 10:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
z tym, że wiązka silnika wraz z cewkami przelozona zostala ze starego silnika, wiec tam nie ma raczej co zasniedziec :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 9 września 2012, 10:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 55
Posty: 163
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
witam , para wodna - ona zawsze będzie się skraplać w wydechu i zawsze będzie pluł wodą , oczywicie zanim sie nie nagrzeje porzadnie także nie masz się czym martwić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 9 września 2012, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
zastanawiam sie czy moglem cos pomieszac z kostkami pod kolektorem, są bodajże 2 identyczne 2-pinowe. Moze ktos będzie kojarzył, 2-pinowa z białymi przewodami jest od czujnika temperatury powietrza w dolocie, a druga od elektrozaworu oparów?

A czy przypadkiem przy padniętym czujniku połozenia wału efekt nie jest podobny? Próbować z podmianą cewek? nie mam juz pojecia :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 9 września 2012, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: kraków
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
witam, żeby nie zakładać nowego tematu bo mam podobną sytuacje. przełożyłem silnik, też m52b28. zapaliłem, na początku chodził brzydko no ale jak pochodził z 10 min wszystko sie unormowało. pracował idealnie. wziąłęm go na jazdę próbną, ruszam, jedynka i mało mocy dodaje gazu i nagle wystrzelił jak procy. stanąłem i jakby nie działa na 1 gar, telepie autem i chodzi nierówno. po przegazowaniu problem na chwile znika poczym znowu powraca. co to może być? świece? aha. jak otowrzyłem maske to zaśmierdziało czymś spalonym przez chwile.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 9 września 2012, 19:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
polskagola napisał(a):
witam, żeby nie zakładać nowego tematu bo mam podobną sytuacje. przełożyłem silnik, też m52b28. zapaliłem, na początku chodził brzydko no ale jak pochodził z 10 min wszystko sie unormowało. pracował idealnie. wziąłęm go na jazdę próbną, ruszam, jedynka i mało mocy dodaje gazu i nagle wystrzelił jak procy. stanąłem i jakby nie działa na 1 gar, telepie autem i chodzi nierówno. po przegazowaniu problem na chwile znika poczym znowu powraca. co to może być? świece? aha. jak otowrzyłem maske to zaśmierdziało czymś spalonym przez chwile.


Miałem takie objawy przy uszkodzonej cewce.
Jak to cewka o inpa powinna pokazać.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 10 września 2012, 07:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: kraków
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
dodam jeszcze, że z rozruchem nie ma najmniejszych problemów, a kiedy chodzi nierówno i sie przegazuje to puści dymka. w sytuacji kiedy pracuje dobrze nic sie nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 10 września 2012, 23:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Załamuje juz ręce. Zmienione wszystkie cewki (mialem komplet innych) i dalej to samo. Silnik praktycznie caly czas dziwnie pracuje. Na niskich obrotach troche sie telepie czasem, tak jakby gar nie palił. Raz nie ma mocy i trudno mu sie zbiera, raz przyspiesza elegancko płynnie... Co moze byc jeszcze powodem... ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 11 września 2012, 07:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
może być nieszczelność dolotu, jak przekładka była na starych uszczelkach. No i oczywiście trza kompa podpiąć....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 problemy po zmianie silnika
PostNapisane: 13 września 2012, 23:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Gdyby ktoś szukał rozwiązania, tak jak prognozowałem - czujnik położenia wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL