borysziom, witam.
Przeczytałem opisana przez Ciebie historie i mam pewne obiekcje.
Zacznijmy od tego :
borysziom napisał(a):
Na początek po trochu, a jak uszczelka pod głowicą "poszła" wszystko leciało przez wydech, przy okazji zalewając i zacierając korbowód.
Bo siedzący w temacie BMW wiedzą że masz takie coś jak chłodniczka spalin ,która lubi pęknąć w środku.
Usterka ta powoduje wyciek cieczy chłodzącej do wydechu , kłęby parującej wody z wydechu i szybki ubytek cieczy chłodzącej. W konsekwencji obniża się poziom płynu ,układ zapowietrza a czujnik temperatury cieczy nie jest zanurzony to zaś powoduje miejscowy wzrost temperatury w jego okolicy, a w efekcie wskazówka temp wychyla się na czerwone i auto wchodzi w tryb awaryjny.
Czy Ty widziałeś tą uszkodzoną uszczelkę ? Bo jeśli siada uszczelka to najczęściej woda jest mieszana z obiegiem oleju co widać na korku i bagnecie w postaci mazi. Lub gdy uszczelka pada kompresja idzie do obiegu wody, wtedy przewody obiegu cieczy robią się twarde jak kamień .
Zastanawiam się kto i w jaki sposób stwierdzi że woda przycierała ci korbowód ...
Jak go przycierało z lewej czy prawej strony ? od dołu czy od góry ?
borysziom napisał(a):
Kupiłem nowy silnik,
Gratuluję choć sądzę że nie było takiej potrzeby.
borysziom napisał(a):
Nie mam napięcia w kablu od elektrozaworu turbiną i turbina jest podłączona bezpośrednio, czyli cały czas jest otwarta (czy może to mieć jakieś poważne skutki ?)
Zacznijmy od tego że zawór jest sterowany w mówiąc w uproszczeniu impulsowo, potencjałem ujemnym ! czyli komputer do sterowania zaworem używa " minusa" mówiąc łopatologicznie.
To znaczy że na jeden z jego zacisków jest podawane cały czas 12v. To dwanaście volt jest podawane przez bezpiecznik. Jeśli nie możesz ogarnąć układu sam, lub Twój mechanik nie ma wystarczającej wiedzy ,szukaj kogoś kto wie co i jak ,bo to nie jest skomplikowane. Możesz odpuścić sobie wiązkę, jeśli jest uszkodzona i zawór nie dostaje napięcia i podłączyć zasilanie bezpośrednio, ważne aby DDE podawało impuls wypełnienia.
Następną sprawa ... co to znaczy że turbina jest podłączona bezpośrednio i co ? " cały czas jest otwarty" zawór ?
Jeśli podłączyłeś na stałe zasilanie 12v pod zawór to pewnie już jego cewka skwierczy od rozgrzania , tak nie może być ,bo się przepali , wtedy pół biedy albo zgrzeje swoje zwoje zmniejszając tym samym rezystancję co spowoduje pożar , wtedy gorzej.
Co do podłączenia turbiny w ten sposób, to dostaje ona cały czas podciśnienie bo zawór jest otwarty , w efekcie nic jej nie kontroluje skutkiem tego jest przeładowywanie. Mogą pojawiać się tryby awaryjne chroniące silnik i turbinę . Taki stan rzeczy może doprowadzić do dalszych usterek np . rozerwanie intercoolera lub uszkodzenie turbiny.
Pozdrawiam Krzysiek