BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d spadek mocy od 5'tego biegu - nowy dyfer
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 21:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Witajcie,

wczoraj wymieniłem dyferencjał z powodu klikania przy ruszaniu, hamowaniu biegami itp. jakieś luzy po prostu były w dyfrze, przy spinaniu się napędu występowało takie charakterystyczne KLIK.

Kolega ma stacje demontażu pojazdów, i dał mi dyfer od 320D 5b 136km z przełożeniem 2.35, zamontowałem go i te klikanie i luzy ustąpiły w 100%, ale pojawił się problem, z mułem od zapięcia 5'tego biegu, 1,2,3 do 4'ki jest w porządku, ale przy wbiciu 5'tki nawet ekonomizer nie wychyla się do końca, jak to miało miejsce na starym dyfrze, tylko do 16 i koniec. Nawet 6'tka w moich odczuciach jest mocniejsza od 5'tego biegu, ale i tak nie jest do końca tak jak powinno być również na tej 6'tce.

ps. od razu bym pomyślał, że to wina dyfra, aczkolwiek kolega identyczny zabieg przeprowadził, i u niego z identyczną wymianą z 2,56 (320d 6b) na dyfer od 320d 5b 136km po wymianie było, aż takiej różnicy w przyspieszaniu, różnica była wręcz niezauważalna.

ps2. jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że może jest to jedynie zbieg okoliczności z tym dyferencjałem i padła mi przepławka. (Moje 320Cd jest na Euro 4 dodam)

ps3. nie wiem czy to ważne, ale padł mi aku całkowicie, czy mogły skasować się jakieś adaptacje przepływki czy coś w ten deseń?

Zamieszczam tutaj filmy.

Ori dyfer 2.56



Dyfer od 320d 5b 136KM


_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d spadek mocy od 5'tego biegu - nowy dyfer
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 11:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Są nowe informacje, a więc:

- Błędów brak.

- Przepływka mierzy wzorowo. (wg. inpy)

Mam chip z doładowaniem 2.5b(z atmosferycznym), 1,2,3,4 jest w inpie widać, 2,499b jak byk żądane jak i zadane.

Zaś po zapięciu piątki (2.3) jak widać niżej na zrzucie.

Obrazek

Na 6 jest nieco lepiej, bo (2.4), ale do 2.5 brakuje 0.1 bara

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d spadek mocy od 5'tego biegu - nowy dyfer
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 15:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Pewnie czujnik prędkości koła wariuje..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d spadek mocy od 5'tego biegu - nowy dyfer
PostNapisane: 17 lutego 2014, 21:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Chciałem zamknąć temat.

Zmieniłem dyfer na taki jak ma być czyli "2,56 od 320D 150KM 6b" i auto znów zaczęło się zachowywać poprawie, moc na 5 i 6 wróciła, a i udało się utrafić dyfer, który nie ma luzów (nie stuka).

Podsumowując, do 320d 150km 6b "nie pasuje" dyfer 2.35 od 320d 150KM 5b. Auto na 1,2,3,4 staje się odrobinkę słabsze nie wyczuwalnie prawie, lecz na 5 i 6 jest mułem.

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL