BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 17:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530dA nie idzie na pełnym kapciu..
PostNapisane: 19 marca 2014, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 606
Lokalizacja: Poznań/Pleszew
Moje BMW: E36,E39,E55,JEST E32
Kod silnika: M30B35
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123164
Witam! Mam taki problem. Autem jeżdżę spokojnie, skrzynia przerzuca biegi elegancko bez szarpnięć itp. zapodam jej na "Drivie" kick downa na pierwszych dwóch biegach wszystko ok lecz 3,4,5 bieg..emerytura ( dojdzie do 120-140 km/h i economizer wskazuje 12l spożycia paliwa). Podłączyłem się przez INPE i wyskoczył błąd doładowania. Zająłem się osprzętem powietrza i turbo. Mianowicie podmieniona przepływka ze sprawnego M57 i nic. Podmieniony elektrozawór turbo i nic. Trochę zawór spustowy (gruszka) była podrdzewiała więc przesmarowałem i też nic. Podmieniłem również zaworek sterujący ( ten za kolektorem powietrza ) i też nic ten sam objaw. Jadąć 80 km/h na 4 biegu z pedałem w podłodze i międzyczasie kasując błąd doszedłem do 190/km/h i po długim namyśle skrzynia wrzuciła 5 bieg.

Skrzynia nie ma żadnych błędów, posiada 90% płynu, trzyma 60-70 stopni temperaturę. Biegi przerzuca płynnie bez szarpnięć.

Na odpalonym aucie po wykasowaniu błędu auto od razu ciszej chodzi (brzmi).

Wrzucam SCREENY INPY:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Czego może być to przyczyna??Bo mi się już kończą pomysły

_________________
Obecne Sreberko : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123164
Obrazek
Zobacz mojego byłego już IS-a http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84013


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA nie idzie na pełnym kapciu..
PostNapisane: 20 marca 2014, 08:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Nie jestem pewny, ale chyba turbina daje za duże ciśnienie i stąd tryb awaryjny. Może regulacja zmiennej geometrii coś da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA nie idzie na pełnym kapciu..
PostNapisane: 22 marca 2014, 10:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Błąd dotyczy przeładowania.


Dzieje się to na wyższych biegach bo wtedy jest większe obciążenie dla silnika.

Na początek rozruszaj geometrię bo chyba przycina się gruszka.
Miałem podobny problem w E38 730d. Gruszka miała taki moment zawahania(przycinała się w jednym momencie).
Nie miałem skąd wziąć innej to rozruszałem tę co była. Problemy ustały.



Jak błąd występuje to sterownik może wyłączać doładowanie i nie wysterowywać gruszki z turbo i/lub EGR.
Stąd cichsza praca po skasowaniu błędu, bo DDE zaczyna sterować tym, co wcześniej wyłączył



P.S. Ciekawy przebieg ;)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA nie idzie na pełnym kapciu..
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 606
Lokalizacja: Poznań/Pleszew
Moje BMW: E36,E39,E55,JEST E32
Kod silnika: M30B35
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123164
Okazało się że łopatki wirnika Turbo były uszkodzone (zmienna geometria) a grucha swoją sprawą też była walnięta. Dałem Turbo do regeneracji w Poniedziałek, wczoraj odebrałem i poskładałem, wymieniłem oleje i filtry.. i "5" się odpycha jak się należy :ok: Turbo jest wysterowane i ładuje elegancko, ani mniej ani więcej oraz Zero błędów na kompie :cwaniak:

_________________
Obecne Sreberko : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123164
Obrazek
Zobacz mojego byłego już IS-a http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84013


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL