Witajcie. Wiem, że ten temat był poruszany setki razy. Jednak takiego samego przypadku jak mój nie znalazłem. Otóż mam problem z centralnym zamkiem. Może opiszę co działa, a co nie...
DZIAŁA:
- otwieranie i zamykanie centralnego za pomocą przycisku koło świateł awaryjnych
- działa otwieranie i zamykanie auta przy pomocy kluczyka, wkładanego w drzwi kierowcy (w moim BMW mam tylko jeden zamek, właśnie u kierowcy, nie wiem czy wszystkie tak mają)
- działa otwieranie i domykanie szyb przekręcając kluczyk w drzwiach auta
- elektryczne szyby mam tylko z przodu, można je bezproblemowo otwierać przy pomocy przycisków przy skrzyni biegów
NIE DZIAŁA:
- autoalarm, nie miga czerwona dioda pod lusterkiem
- otwieranie i zamykanie drzwi z pilota
- otwieranie bagażnika z pilota
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
Wszystko co NIE DZIAŁA, jeszcze do grudnia mi działało. Było wszystko okej, centralny zachowywał się jak powinien. Niestety pewnego dnia funkcje, które opisałem odmówiły posłuszeństwa.
W zestawie z autem mam dwa kluczyki z wbudowanym pilotem. Otworzyłem obydwa (maksimum delikatności, jestem pewien, że niczego nie uszkodziłem na płytce elektroniki) i wymieniłem w nich akumulatorki. Akumulatorki zakupiłem w sklepie internetowym. Nie chcę robić reklamy, dlatego nie będę pisał w którym, jednak z tego co wiem, to chyba to jedyny sklep w polsce, który sprzedaje te akumulatorki.
Programowałem kluczyki tak jak jest to opisane w internecie. Najpopularniejszy sposób jaki znalazłem, to włożenie kluczyka do stacyjki, wciśnięcie przycisku otwierania, przekręcenie kluczyka na pozycję pierwszą, potem wyjęcie go, 3x przycisk zamykania... jednak centralny nie reaguje. Robiłem to także na odwrót, próbowałem setki kombinacji, jednak i to nie pomaga... Znalazłem wiele sposobów, każdy był przeze mnie testowany wiele razy, a to przy otwartym centralnym, a to przy zamkniętym... jednak nic nie zdziałałem

Kluczyki jak nie działały, tak nie działają... Nie ma mowy też o rozładowanych akumulatorkach. Ostatnio pokonałem trasę 1900km do Niemczech i z powrotem (bez większych przerw), a potem próbowałem przeprowadzić inicjalizację kluczyków... no i nic z tego ;/
Nie mam pojęcia co mogło paść... no bo z pewnością coś jest uszkodzone. Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Może wiecie co może mieć wpływ na niesprawność pilota?
Moje BMW to wersja z października 2000, nawet dobrze wyposażone. Czytałem, że moduł komfortu który za to wszystko odpowiada, ma też więcej funkcji typu czujniki deszczu (moje auto jest w nie wyposażone, wszystko śmiga jak należy). Wszystkie funkcje auta są sprawne. Mam już dość walki z tym kluczykiem, a w sumie skoro ma on te funkcje to czemu miałyby być niesprawne? Wiadomo, że każdy woli wcisnąć przycisk na pilocie i wsiąść do samochodu niczym książę do karocy, a nie dłubać patolem w zamku w drzwiach.
Jeśli rozwiązania mojego problemu nie znajdę, to chyba będę musiał kupić jakiś w miarę porządny uniwersalny sterownik centralnego... chociaż nie jestem zwolennikiem upychania dodatkowej NIEORYGINALNEJ elektroniki do mojej Betki.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie!
