BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 23:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d, 2 wtryski do wymiany ? czy może inny problem
PostNapisane: 28 października 2014, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: 320d 150
Witam,

Sprawa jest dość dziwna, opisze jak najwięcej szczegółów, może to coś pomoże, gdyż ja nie wiem co o tym myśleć
jakiś tydzień temu podłączyłem auto pod komputer w celu sprawdzenia błędów żarówek i przeleciałem wszystkie modułu w tym sprawdzając wtryski, wszystko w normie czyli jak zawsze u mnie
od 0.3 do 0.6 w zależność od wtrysku, silnik cieply, 90stopni itp nie było nic niepokojącego

dzisiaj podłączyłem auto pod kompa z myślą wykonania live data, zakładka wtryski i zdziwienie, wtrysk na cyl1 korekcje -2, na 3cyl +1.8 - silnik miał około 10stopni (w garażu) czyli po nocy.
mysle sobie coś tutaj nie gra, wcześniej na zimnym silniku miałem korekcje 0.8 max i to nie zawsze, ok trzeba jechać rozgrzać motor i zobaczyć co się dzieje, więc w droge, spokojnie do 90stopni, później kilka razy ostrzej w palnik kontrola korekcji i mała poprawa ale nadal korekcje są mega wysokie (nigdy takich nie miałem), zero błędów

- tankuje głównie na orlenie, na 2 stacjach, czasami na shellu, ostatni raz tankowałem 3tygodnie temu, dolałem 36litrów (do pełna) lepszego paliwa verva on, czyli pół baku było zwykłego orlenowskiego ON + te 36litrow vervy, co zastanawiające to po tym tankowaniu zrobiłem około 200-300km i podpinałem pod kompa z tymi żarówkiami i wtedy korekcje wtrysków były jak trzeba, dzisiaj na liczniku prawie 700km zrobionych
- auto jeżdżone głownie w trasie, sposób jazdy normalny, bez zamulania i bez nadmiernej napinki
- filtr paliwa zmieniany 30tys km temu (jesli to ma jakies znaczenie)
- pali normalnie od strzała, nie kopci, silnik nie trzęsie się, nie słysze cykania, lub innych dźwięków niepokojących ucho, gdyby nie inpa to bym nic nie podejrzewał

to są korekcje po zrobieniu 40km dzisiaj na testach live data, 20km w trasie, było trochę mocniejszych przyspieszeń
powrót pod dom i screen, jak widać spadło ale nadal są to korekcje których nigdy nie miałem u siebie
Obrazek

w baku jakieś 25litrów paliwa, dolać do pełna ? a może wlać coś do czysczenia wtrysów np. liquly moly diesel spulung , na te niecałe pół baku ?
Nagle 2 wtryski padły ? Dlaczego skoro wcześniej miały niskie korekcje, niekiedy nawet nie przekraczały 0.4....
Lipne paliwo ? To dlaczego gdy podpinałem tydzień temu jak miałem zrobione na tym paliwie około 200-300km korekcje były prawidłowe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d, 2 wtryski do wymiany ? czy może inny problem
PostNapisane: 28 października 2014, 11:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Korekcja dotyczy cylindra a nie tylko wtrysków.
Korygując wtryskiwacz DDE koryguje dany cylinder.

To może być nawet kwestia podkładek pod wtryskiwaczami, po których wymianie może się sporo poprawić.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d, 2 wtryski do wymiany ? czy może inny problem
PostNapisane: 28 października 2014, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: 320d 150
jesli to podkładki to jestem w stanie zdejmując górna osłone silnika zobaczyć coś niepokojącego ?

te podkładki potrafią nagle uszkodzić się ? nawet jak nie było nic grzebane ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d, 2 wtryski do wymiany ? czy może inny problem
PostNapisane: 28 października 2014, 12:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
pablo75 napisał(a):
te podkładki potrafią nagle uszkodzić się ? nawet jak nie było nic grzebane ?

Nie do końca, ale na pewno są wygniecione. Zakładając nowe, na pewno doszczelnisz cylinder

pablo75 napisał(a):
jesli to podkładki to jestem w stanie zdejmując górna osłone silnika zobaczyć coś niepokojącego ?

Wątpię.
Jak już zdejmiesz osłonę, to spróbuj z czuciem dokręcić wtryski. To te nakrętki na klucz 8

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d, 2 wtryski do wymiany ? czy może inny problem
PostNapisane: 30 października 2014, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: 320d 150
sprawdziłem i jeśli dobrze zrozumiałem to przy każdym wtrysku są te nakrętki (klucz8) - po 2 na wtrysk. Dokręciłem o dosłownie kilka mm, trzeba było dużo siły uzyć. Zrobiłem to na 1 i 3 cyl tam gdzie wskazania są duże. Ledwo dałem rade je przekręcić.

poczytałem na temat LM i roznie piszą, nie chciałem ryzykować to wlałem na cały bak (zalane lepsze paliwo, wątpie czy to ma znaczenie) i zobaczymy, na razie zrobiłem ze 20km i poprawy nie widać

wiem ze wtryski sprawdza się na luzie ale podczas jazdy gdy patrzę na wskazania to są bardzo niskie, bliskie 0, max 0.2 odchyłki, nie wiem czy to coś odzwierciedla, niezależnie który bieg i jakie obroty to jest ok ale
gdy wrzuce na luz to po chwili wtrysk na 1 i 3 cyl dostaje korekcje w granicy +/-1,5

dać sobie spokoj czy drążyć temat ? Na razie mam ten LM zalany na cały bak paliwa, jutro zrobie koło 150km w trasie
gdyby nie inpa to bym nawet nie wiedział ze coś odbiega od normy :roll:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL