Pacjent E39 M52TU
Miałem słabe wyniki pomiaru ładowania (13,5V), akumulator nowy. Alternator poszedł do regeneracji (Bosch 120A) Po założeniu zregenerowanego alternatora nic się nie zmieniło w ładowaniu, dalej jest liche i akumulator jest niedoładowany. Kolejny krok, pożyczyłem na podmiankę alternator od znajomego(dokładnie taki sam) który ładował idealnie 14,4V –sprawdzone zaraz przed demontażem z auta. Po założeniu alternatora do mojego silnika ładowanie znów 13,5V! Mój akumulator w silniku auta kolegi ładowanie 14,4V Akumulator został także podmieniony. Co jest grane?
Ładowanie utrzymuje się na poziomie (odczyt z OBC)
13,5 V podczas jazdy z włączonymi światłami, wentylacją, radiem itp. 13.7 V podczas jazdy z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu
Pomiar miernikiem wskazuje ładowanie większe o max. 0,2 V
Ładowanie na alternatorze (bolec do którego przykręca się przewód) jest takie samo jak na akumulatorze.
Przeczyszczone są znane mi punkty, które mogą przyczyniać się do spadku napięcia : 1. Standardowo klemy akumulatora 2. Przewód od klemy do nadwozia 3. Złącze + w kolektorze ssącym 4. Klema pirotechniczna 5. Kabek masowy łączący łapę silnika z podłużnicą
Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny niskiego ładowania i tego że sprawny alternator u mnie nie pracuje pełną parą?
|