BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 4 maja 2015, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57D30
Witam

mam bardzo ciekawy problem. Zakupiłem ostatnio BMW 330 Ci Cabrio, ale już w drodze miałem pewne wątpliwości. Mianowicie przy 100 km/h mam obroty na 3tys. Jak sprawdzałem od spodu Dyfer ma 2.68 (jego nr 1214822 BM 072- podobno z jakiegos TDSa jak stwierdził mechanik), z tego co mi wiadomo seryjnie jest 2.93 czyli teoretycznie krótszy. Jak to jest? Jak założę oryginalny to wtedy wszystko wróci do normy? Czy może być tak, że ktoś wymienił np. skrzynię i zamiast 6biegowej wstawił 5? Proszęo pomoc bo mam kilka wyjazdów w trasę, a spalanie przy takich warunkach to jakiś dramat :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 4 maja 2015, 18:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
Po numerze vin jesteś w stanie na stronie realoem sprawdzić z jaka skrzynia i jakim dyfrem opuściło twoje auto fabrykę http://www.realoem.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 4 maja 2015, 18:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
na 150% masz dyfer 3,38 bo sam mam taki i właśnie przy 100km/h mam 3tys obr. Zapewne jadąc trasą 130km/h masz 10l/100km jak nic

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 4 maja 2015, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57D30
morcine napisał(a):
na 150% masz dyfer 3,38 bo sam mam taki i właśnie przy 100km/h mam 3tys obr. Zapewne jadąc trasą 130km/h masz 10l/100km jak nic


Czyli zmieniając dyfer na 2.93 wróci wszystko do normy? I wychodzi na to, że mechanior źle spojrzał? jadąc trasą 85 km/h za 150 zł robię 300-320 km :/ im szybciej jadę tym spalanie masakrycznie rośnie. Nawet nie macie pojęcia jak sięmeczę z pedałem gazu. A na tym przełożeniu jest tak dziwnie, że jak przesiadłem sięna diesla to mi zgasł na drugim biegu (mała prędkość- "ruszanie") :P :mur:

_________________
Była E36... Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 4 maja 2015, 19:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Obroty Ci spadną o jakieś 400 ale różnica w spalaniu będzie symboliczna.
Kupiłeś ciężkie cabrio z 3 litrową benzyną i myślałeś, że będzie palił jak diesel :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 4 maja 2015, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57D30
hehehe ;P Raczej że będzie palił przy normalnych prędkościach jak normalny samochód ;)

_________________
Była E36... Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 4 maja 2015, 21:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
przy 2,93 spadnie spalanie, realny wynik 8l przy 100-120km/h. Ja jak założyłem w tamte wakacje dyfer z diesla 2,35 uzyskałem taki wynik
Obrazek
Co prawda parametry szlag trafił ale robiąc w jedną stronę 1200km warte tego było
Tylko nie sugeruj się napisem diesel na zegarach bo jego już tam dawno nie było :D

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 11:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57D30
morcine napisał(a):
przy 2,93 spadnie spalanie, realny wynik 8l przy 100-120km/h. Ja jak założyłem w tamte wakacje dyfer z diesla 2,35 uzyskałem taki wynik
Obrazek
Co prawda parametry szlag trafił ale robiąc w jedną stronę 1200km warte tego było
Tylko nie sugeruj się napisem diesel na zegarach bo jego już tam dawno nie było :D



Dzięki, takiej podpowiedzi właśnie oczekiwałem ;)jest tam różnica jakaś w dyfrach? W sensie duża/mała głowa mocowane na 6/8 śrub? Czy ten dyfer do e46 2.93 jest w każdej identyczny? Polecacie jakiś warsztat na wymianę tego w WWA?

_________________
Była E36... Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 12:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
daroBMW napisał(a):
Witam

Mianowicie przy 100 km/h mam obroty na 3tys.



Dla 330ci z 5b skrzynią obroty 3tys na najwyższym biegu są dla dyfra 3.38.


Jak założysz seryjny dyfer to obroty na 5 biegu przy 100km/h będą wynosić praktycznie równo 2,5tys.


Jednak wydaje mi się , że dyfer to nie jedyna przyczyna takiego spalania i trzeba szukać gdzie indziej skoro na trasie przy ok 85km/h bierze ok 10l Pb.


P.S. w 330i/ci masz dyfer z dużą głową .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: M52TUB28
Witam wszystkich

Jest to moj pierwszy post i na wstepie chcialem zapytac jak to jest z tym dyfrem moj problem polega na tym iz mam e46 coupe 99' 2.8 na podwojnym vanosie w automacie ostatnio mialem wyscig z audi a4 silnik 2.0TDI 140KM nic nie grzebane i mysze przyznac ze nie dal mi wiekszych szans zaraz po przegranym wyscigu pojechałem na hamownie wyszło ze autko ma 182KM i niepamietam ile momentu ale jakies 40Nm mniej tak wiec silnik jest zdrowy puzniej mialem okazje scigac sie i jezdzic e39 2.8 96' na pojedynczym rowniez bez szans a radosc z jazdy nie porownywalna czy problem tkwi w tym dyfrze nadmieniam ze skrzynia chodzi prawidlowo nie szarpie z gorki nie cofa prosze o rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57D30
damianRC napisał(a):
daroBMW napisał(a):
Witam

Mianowicie przy 100 km/h mam obroty na 3tys.



Dla 330ci z 5b skrzynią obroty 3tys na najwyższym biegu są dla dyfra 3.38.


Jak założysz seryjny dyfer to obroty na 5 biegu przy 100km/h będą wynosić praktycznie równo 2,5tys.


Jednak wydaje mi się , że dyfer to nie jedyna przyczyna takiego spalania i trzeba szukać gdzie indziej skoro na trasie przy ok 85km/h bierze ok 10l Pb.

P.S. w 330i/ci masz dyfer z dużą głową .



No niestety ale takie właśnie spalanie wychodzi, dodatkowo jazda prawie caly czas na tempomacie. Co w takim wypadku może być jeszcze przyczyną takiego spalania? Od siebie mogę dodać, że miałem sporo BMW w swoim życiu i swoje w życiu wyjeździłem więc to na pewno nie jest styl jazdy :/ ostatnio dołożyłem prawie 3k w zawieszenie, filtry i oleje, wszystko jest swierze... Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?

P.S. Czy od E36 dyfer podejdzie? Znalazłem coś takiego

http://olx.pl/oferta/dyfer-dyferencjal- ... 003afebfc8

lub

http://olx.pl/oferta/dyfer-bmw-e36-2-79 ... 1284c8b830

_________________
Była E36... Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 15:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
daroBMW napisał(a):




Ty na poważnie? dyfrów z e46 m54b30 przecież nie brakuje. Sprawdź sondy i termostat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 15:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
jak dasz większe przełożenie bedzie bardziej ekonomiczny ale kosztem mocy na kołach mocny silnik z wiekszym poradzi sobie z przyśpieszeniem ja bym u siebie założył jak najwieksze mam 3:15 dziś rozkręciła mi się półoś od dyferu ja niemam czasu tego skręcić przy okazji poprosiłem o wymiane tuleje pływające do 115 konnego motoru jest u mnie to jest optymalne orzełożenie 2 tys obr 80 km /G uważaj na mocowanie dyferencjału do ramy i na długość półosi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57D30
damianRC napisał(a):
daroBMW napisał(a):




Ty na poważnie? dyfrów z e46 m54b30 przecież nie brakuje. Sprawdź sondy i termostat.



Faktycznie, mój błąd, nie poszukałem dobrze. Ta sama cena lub nie wielka różnica. Chodziło mi bardziej o przełożenie, że nie było takiego i tylko z e36 widziałem. No nie ważne. mam już z E46 ;) Termostat też był wymieniony na nowy w tamtym tygodniu (wahler). Czyli na obecna chwile zostają sondy. Rozumiem, że tylko komp...?

_________________
Była E36... Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: M52TUB28
Czy ktoś jest w stanie sie wypowiedziec w mojej sprawie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 19:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
PablosE46 napisał(a):
pojechałem na hamownie wyszło ze autko ma 182KM i niepamietam ile momentu ale jakies 40Nm mniej tak wiec silnik jest zdrowy


40Nm to duża strata, te e39 jak w manualu no to nie ma co się dziwić że nie dał ci szans. Dyfrem nie kombinuj bo problem jest w silniku ale dla pewności sprawdź jakie masz, powinien być u Ciebie 3,46

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 5 maja 2015, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: M52TUB28
Jak mam to sprawdzic jesli mozesz mi powiedziec ? druga sprawa mechanik ktory specializuje sie w BMW oraz gosc ktory hamował auto po podłaczeniu pod kompa stwierdzili ze kompresja jest dobra na cylindrach niełapie lewego powietrza ogolnie ze silnik jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 7 maja 2015, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: M52TUB28
Witam

Do teraz niewiem jakie mam przełozenie sprawdzalem dyfer jedyne co znalazłem to takie numery: 1214822 J
BM072 a ponizej zamieszczam wynik z hamowni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 7 maja 2015, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: M52TUB28
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z przełożeniem i jazdą w trasę 2.68 na 2.93?
PostNapisane: 7 maja 2015, 18:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
A vanosa to kiedyś robiłeś ?
Jaką masz prędkość na piątce przy 2000obr i 3000obr ? powinno być 92 i 138km/h

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL