BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320I pukanie w tylnej cześci samochodu
PostNapisane: 7 lipca 2015, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Witam. Od jakiegoś czasu podczas wrzucenia 1b i puszczaniu sprzegła (niwelowanie luzów-łączenie napędu) słychac takie metaliczne (łyżeczka o łyżeczkę :), tylko, że slychać to aż poza samochodem...;/) puknięcie dochodzące albo z mostu, albo centralnie spod samochodu (okolice skrzyni-nie jestem tego pewien, sprawdzałem na drodze przy otwartych drzwiach i wsłuchiwaniu się :) ). Powiem tak, ostatnio przerabiałem wyrwane mocowanie sanek, to jest zrobione perfekcyjnie, gumy na sankach w idealnym stanie, gumy dyfra 2 małe w idealnym stanie, słynna 9 nówka lemfordera. Czyli to można wykluczyć. wszystkie śruby dokręcone na tip-top. Jak można sprawdzić łącznik elastyczny wału? Nie ukrywam, samochód ostatnio dostał kilka razy po zaworach... :( i od tamtego momentu to tak puka.. wal przy skrzyni biegów jest ok. 2cm (jak sprawdzić czy nie wina skrzyni?), możliwe jest to, że poszla skrzynia?
Luzy na półosiach są minimalne (trzymałem nasadę wału kardana i kręciłem półosią), luz na dyferencjale jest wyczuwalny, choć to raczej jest normalne, by nie doszło do zakleszczenie koła talerzowego i ataku podczas braku luzu. Podpora wału jest w dobrym stanie, elastyczna, nie popękana, nie zacina się ani nic..

Miał ktoś taki problem? Proszę o pomoc, bo męczy to strasznie...;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320I pukanie w tylnej cześci samochodu
PostNapisane: 7 lipca 2015, 16:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Łącznik elastyczny, sprawdzasz na oko, jak nie jest popękany powyrywany itd to jest okej. Kolego nie chcę cię martwić, ale w poprzednią e46 wpompowałem kilka tyś zł, w samo pukanie, a i tak do dnia sprzedaży pukała jak głupia. Dodam że jeździłem trochę po warsztatach które mają dobrą renomę w reanimacji bmw. Każdy twierdził żeby nie dotykać jeżeli na oko wygląda okej, bo zrobienie tego może przewyższyć wartość auta, a i tak po pewnym czasie zacznie pukać. Właśnie jak się kopie w sprzęgło czy lata po torach. Tak na dobrą sprawę co może być. Tuleje wózka, dyfra, tuleje w progach. Dyfer, półośki, luz na krzyżakach wału, podpora, łącznik a i sama skrzynia. Tylko skąd masz pewność że kupując drugą skrzynię nie będzie zjechana? Najlepiej znaleźć całe auto które można odpalić i się przejechać, i wytargać z niej cały zespół napędowy. I lecieć po kolei, o ile zawias idealny. Ale to kosztowna zabawa.

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320I pukanie w tylnej cześci samochodu
PostNapisane: 7 lipca 2015, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Poprzedni właściciel wszystko przed sprzedażą wymienił w serwisie...wszystko sygnowane logiem BMW i są w idealnym stanie. 4główne tuleje sanek idealne (mialem cale sanki na zewnątrz), tuleje progowe również, tuleje dyfra rownież, w tym jedna "9" nowka Lemfordera. Nie wiem tylko jak dobrze wyglada stan łącznika elastycznego. Pukanie pukaniem, tylko te nowe pukanie metaliczne ktore się wydobywa spod samochodu mnie boli...;/
Po czym poznać czy w skrzyni jest cos nie tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL