BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Grzeje się silnik
PostNapisane: 14 sierpnia 2015, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Silnik grzeje się przy wolnej jeździe, poziom płynu w chłodnicy jest ok, wiatrak wyje jak ruski samolot. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Zapowietrzenie układu chłodzenia? Coś jeszcze? Znacie kogoś kto zrobi mi to dobrze i niedrogo na terenie Warszawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzeje się silnik
PostNapisane: 14 sierpnia 2015, 10:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
s_l napisał(a):
Silnik grzeje się przy wolnej jeździe, poziom płynu w chłodnicy jest ok, wiatrak wyje jak ruski samolot. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Zapowietrzenie układu chłodzenia? Coś jeszcze? Znacie kogoś kto zrobi mi to dobrze i niedrogo na terenie Warszawy?

Kolego odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i zobacz jak sika borygo z powrotu, jeśli sika to pompa wody ok, jeśli nie sika to pompa wody do wymiany.
Druga sprawa na prawie 99% termostat do wymiany ale ręki nie dam

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzeje się silnik
PostNapisane: 14 sierpnia 2015, 15:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Miałem pare dni temu podobny problem, obecnie wszystko naprawione kosztem 50zł i na postoju nie ma bata, że temp przekrozczy 105 stopni.

Na początek pytanie czy masz zamontowany plastikowy "tunel" od wiatraka chłodnicy do chłodnicy? Jak nie masz to załóż bo on dużo daje, dzięki niemu powietrze z wentylatora nie lata po całej komorze silnika tylko trafia prosto w chłodnice.

Po drugie dobrze odpowietrz układ chłodzenia, samochód na górkę, silnik ma byc zimny, dmuchawy na gorące powietrze i na full. Wez sobie jakąś szeroką rure (o srednicy otworu w zbiorniczku) przyłóż szczelnie wdmuchuj płyn (dolewaj jak poziom sie zbyt opuszcza) i odkręcaj odpowietrznik przy samym zbiorniczku wyrównawczym. Jak brakuje tchu zakręcaj śrubkę łap powietrze i powtarzaj czynność do momentu aż przez ową małą śrubkę będzie wylatywał sam płyn bez powietrza i bąbelków.

Jak to nie pomoże sprawdź termostat, zagrzej samochód (włącz funkcje OBC żebyś widział dokładna temperature) do ponad 100 stopni otworz maskę i złap za wąż idący od obudowy termostatu do chłodnicy. Powinien być gorący, podobnie do węża od strony kierowcy (idącego od zbiorniczka do obudowy termostatu). Jeżeli jest sporo chłodniejszy, napęczniały albo bardzo miekki to oznacza, że masz walnięty termostat.

Sprawdź pompe wody, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, dodaj gazu powyżej 2000 obr (poproś kogoś o pomoc) i sprawdź czy przez malutką dziurkę pod korkiem wylatuje strumień płynu. Jeżeli nie, walnięta pompa wody.

Sprawdź wiskozę, dodaj gazu też ponad 2000 obr, wiatrak chłodnicy powinien znacznie przyśpieszyć.

Dużo daje również wentylator klimatyzacji (ten z przodu co go przez nerki widać). Powinien pracować cały czas przy włączonej klimie oraz niezależnie od włączonej czy wylączonej klimy przy bardzo nagrzanym silniku (105 czy 108 stopni). Proponuję Ci go sprawdzić "na krótko", wpisz w google "oporniki bmw" włącz pierwszą strone jaka Ci wyskoczy i poczytaj jak to zrobić. Linku nie wkleje, żeby nie robić reklamy. U mnie wlaśnie było to jednym z powodów grzania sie silnika, wentylator klimy nie chodził na pierwszym biegu, pomogła wymiana opornika za 50zł, roboty troche było, ale lepsze to niż ściąganie głowicy.

Jak to nie pomoże to szukaj nieszczelności, chociaż jeżeli trzyma Ci stan to chyba nie powinno jej być. Jak masz taką opcję to podmień korek zbiorniczka z innej bmw (sprawdź żeby pod spodem była taka sama wartość cisnienia) on też czasami szwankuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL