BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 09:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Podciśnienie sterujące klapką w końcówce wydechu.
PostNapisane: 2 grudnia 2015, 13:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
[*]Witam wszystkich! Jestem nowy na forum i dopiero zakupiłam pojazd mojej ulubionej Marki.
Szukałem tego na Forum zanim się zalogowałem ale nie znalazłem konkretnej informacji.
BMW E46 M54B30 i wiele innych modeli posiada klapkę sterującą przepływem spalin przez końcówkę
wydechu. Ww klapka sterowana jest podciśnieniem z plastikowego cylidrycznego zbiorniczka,który znajduje się
w komorze silnika tuż obok rozrusznika przy ścianie grodziowej.
Moje pytanie brzmi.. W którym miejscu do kolektora ssącego podłączony jest gumowy wężyk zasilający ten
zbiorniczek podciśnienia obok rozrusznika??
W moim aucie ten wężyk latał sobie luźno,znalazłem go pod obudową filtra kabinowego.
Zorganizowałem mu tymczasowe podciśnienie-klapka od ręki zaczęła działać,
jednak mimo poszukiwań oryginalnego przyłącza nie znalazłem.
Silnik z pewnością łapie lewe powietrze przez ten wolny króciec,a tak być nie może..
Proszę Starych Wyjadaczy o pomoc.
Moje E46 M54B30 touring 2002.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Podciśnienie sterujące klapką w końcówce wydechu.
PostNapisane: 2 grudnia 2015, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
włóż rękę pod kolektor dolotowy i od strony gordzi, wyczujesz gdzie urwał sie wężyk

Obrazek

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E46] Pozamieniane podciśnienia
PostNapisane: 3 grudnia 2015, 17:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Cześć Andrew!!
Dzięki za poradę :)
Znalazłem to praktycznie od ręki.
Wyszło na to,że szukałem niedokładnie.

Widze,że jesteś na prawdę głęboko w temacie bmw więc zapytam jeszcze o coś..

Są tam dwa króćce pod kątem prostym do siebie.
Do drugiego podpiety jest wężyk z takim niby filterkiem biało-czarna beczółka i od czarnej strony nie ma żadnego wężyka,
a chyba powinien być..?
Wg schematu,który mi przysłałeś jest to zaworek podciśnieniowy zwrotny i to powinno byc połaczone z pompą powietrza.
Tymczasem pompa powietrza połaczona jest u mnie bezpośrednio z kolektorem ssącym wężykiem,który bierze początek niedaleko tamtego króćca z którego spadł wężyk od klapki.
I podejżewam teraz,że dziwne dźwięki-stuki membrany w tej pompie powietrza spowodowane są brakiem non return valve
na drodze zasilania jej podcisnieniem.
Czy mogę mieć rację??
Jak możesz coś powiedziec na ten temat to bedę wdzięczny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL