BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 22:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 16 lipca 2016, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: E39 525tds
Kod silnika: M51
Witam, koledzy mam mały problem, pacjent to e39 523 `97 czyli pojedynczy vanos - swap na M54B30 silnik z E39 2002 automat. Silnik wrzucony, elektryka podłączona i mogłoby się wydawać, że wszystko jest OK, ale jednak nie. Auto odpala i po sekundzie gaśnie. Przepływomierz ok, paliwo do listwy dochodzi, ews raczej też działa bo po zamianie puszek w ogóle nie odpala. Czy mógłby mi ktoś, coś podpowiedzieć :/ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 16 lipca 2016, 21:21 
A jaka masz teraz skrzynie? Manual?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 17 lipca 2016, 00:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Błędów w sterowniku brak?

Próbowałeś z odłączonym przepływomierzem?

Wąż z serwa hamulcowego masz podłączony?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 17 lipca 2016, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: E39 525tds
Kod silnika: M51
Przepływomierz odpinałem i było tak samo, podciśnienie serwa podpięte, z podłączeniem auta pod autocoma miałem mały problem, ale w końcu się udało i nic nie pokazało. Skrzynia teraz to manual.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 17 lipca 2016, 11:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Soft w sterowniku silnika jest inny dla automatu i manuala, ale nie chce mi się wierzyć, żeby to był powód

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 17 lipca 2016, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: E39 525tds
Kod silnika: M51
Kolega też robił ostatnio takiego swapa tylko, że M52TU i też silnik pochodził z wersji z automatem. Chodzi bez problemu. Wiem, że wiązka M52TU, a M54 się różni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 17 lipca 2016, 13:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Nie "gubi" Ci się plus po zapłonie?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 17 lipca 2016, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: E39 525tds
Kod silnika: M51
Szczerze, to właśnie się nad tym zastanawiam. Ja można to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 18 lipca 2016, 06:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wg WDS sprawdzić po schemacie oraz przy użyciu żarówki, nie miernika

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 18 lipca 2016, 08:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
najprościej: objaw typowy dla słabej pompy paliwa, szczególnie widoczny gdy jest mało paliwa w baku

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Swap M54 B30 problemy
PostNapisane: 18 lipca 2016, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: E39 525tds
Kod silnika: M51
Dobra, chłopaki, a czy pompka od M54 jest inna, czy taka jak w zwykłym M52?
Posprawdzałem dzisiaj przekaźniki w komorze silnika i sytuacja wygląda tak, że auto gaśnie a żarówka jeszcze chwileńkę się świeci... Problem mam bo na WDS-ie nie są rozpisane wszystkie przekaźniki, no chyba, że ja nie umiem szukać... :zdegustowany:

Pompka jest jak najbardziej OK. Problemem jest to, że nie dałem impulsu do EWS, który idzie od sterownika automatycznej skrzyni (pin 3 kabelek niebiesko-czarny). Teraz tylko muszę znaleźć jak to ma być sygnał... no chyba, że ktoś mi szybciej podpowie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL