Odkąd kupiłem ten samochód to po normalnym odpaleniu świeci się kontrolka DSC, ale to mi akurat nie przeszkadza, bo i tak zawsze wyłączam.
DSC można załączyć (wtedy gaśnie kontrolka) jeśli po przekręceniu kluczyka w pozycję II cofnie się go w pozycję I i znów II, jak na tym filmiku:
https://youtu.be/MsFLfSNKxpgCo do DISy to podawane jest na nią napięcie ok. 6V zamiast 12V, co widac na tym filmiku:
https://youtu.be/Jt_luiNm45MSama DISa jest sprawna, bo po podaniu napięcia 12V działa jak powinna:
https://youtu.be/4xV6ub1ficYProblem z DISą zauważyłem od razu po wymianie UPG, która miała miejsce ok. 11.2019, jakiś czas po tym dołączył problem z EML.
Czy w pierwszej kolejności spróbować wyczyścić przepustnicę wraz z potencjometrami, a jeśli to nie pomoże to spróbować ją zregenerować, czy to może wina sterownika - jakieś zimne luty czy coś, a może mechanik przy wymianie UPG przeciął gdzieś wiązkę?
Chciałbym najpierw samemu spróbowac chociaż zlokalizować problem i spróbować go naprawić, żeby nie wydać tysięcy na mechaników.
Samochód to 328i, sterownik MS42 czasami (nieraz kilka tygodni jest spokój, a nieraz co chwilę) zaświeca się kontrolka EML, po czym samochód nierówno pracuje, szarpie, nie ma siły jechać itd., po czym wywalają nastepujące błędy
Na dole posta przetłumaczone.
Silnik przed skasowaniem błędów:
Kod:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 03/03/20 18:21:12
ECU: MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS420DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 6 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
170 Steuergeraet Selbsttest, interner Fehler
Error frequency : 34
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 0.00 1/min
Temperatur Ansaugluft 46.50 Grad C
Batteriespannung 12.04 V
digitaler F-Code 1 114.00 [1]
aufgetreten vor (rel. BZ) 20.20 h
Rechner hat abgeschaltet
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: AA B1 22 28 00 7E 76 72 CA 0C
-------------------------------------------------------------
173 Signal Drosselklappen-Geber Potentiometer 1 und 2 Kurzschluss
Error frequency : 6
Logistic counter: 40
Drosselklappengeber MDK 1 Poti 18.75 Grad DK
Drosselklappengeber MDK 2 Poti 20.63 Grad DK
Versorgungsspannung Spannungsregler 1 0.00 V
Versorgungsspannung Spannungsregler 2 5.05 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 20.10 h
Schleiferkurzschluss
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: AD B1 06 28 14 16 00 63 CA 0D
-------------------------------------------------------------
228 Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross
Error frequency : 8
Logistic counter: 29
Motordrehzahl 704.00 1/min
Last 76.26 mg/Hub
Temperatur Kuehlwasser 93.00 Grad C
Lambdareglerabweichung Bank 2 25.78 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 19.90 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E4 B1 08 1D 16 0E BC C2 CA 0F
-------------------------------------------------------------
8 Signal Luftmassenmesser
Error frequency : 12
Logistic counter: 39
Motordrehzahl 1408.00 1/min
Drosselklappenwinkel 3.75 Grad DK
Tastverhaeltnis Leerlaufsteller 10.55 %
LMM Spannungswert 0.06 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 19.80 h
Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 08 B2 0C 27 2C 08 1B 03 CA 10
-------------------------------------------------------------
211 Leerlaufssteller ,mechanischer Fehler
Error frequency : 4
Logistic counter: 31
Motordrehzahl 32.00 1/min
Luftmasse 136.00 kg/h
Istwert Drosselklappe 8.90 Grad DK
Tastverhaeltnis Leerlaufsteller 33.20 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 17.60 h
Leerlaufsteller klemmt geschlossen
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: D3 B2 04 1F 01 22 13 55 CA 26
-------------------------------------------------------------
118 Plausibilitaet Signal Motordrosselklappen-Geber Potentiometer 1 und 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Drosselklappenwinkel MDK 1 22.96 Grad DK
Drosselklappenwinkel MDK 2 15.46 GRad DK
Versorgungsspannung Spannungsregler 1 5.10 V
Versorgungsspannung Spannungsregler 2 5.05 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Signal nicht plausibel
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 76 B8 01 28 31 21 64 63 CA D6
=============================================================
Po skasowaniu błędów i krótkiej przejażdżce z kilkukrotnym gaszeniem silnika żaden błąd się nie pojawił.
Co do DSC to przed skasowaniem:
Kod:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 03/03/20 18:26:25
ECU: DSC_E46
JobStatus: OKAY
Variant: DSC_E46
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
182 Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler
Error frequency : 0
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Regelung 0.00 -
BLS 0.00 -
-------------------------------------------------------------
184 Lenkwinkel Sensor keine Winkelposition
Error frequency : 75
Fahrzeuggeschwindigkeit 30.00 km/h
Regelung 0.00 -
BLS 0.00 -
-------------------------------------------------------------
148 CAN DME/DDE, Motormoment nicht einstellbar
Error frequency : 4
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Regelung 0.00 -
BLS 0.00 -
=============================================================
O błędach z DSC pisałem też w tym temacie:
https://e46forum.pl/blad-czujnika-kata- ... -dsc-27038Po skasowaniu błędów i przejażdżce, po którymś odpaleniu pojawił się ten błąd:
Kod:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 03/03/20 18:39:59
ECU: DSC_E46
JobStatus: OKAY
Variant: DSC_E46
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
182 Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler
Error frequency : 0
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Regelung 0.00 -
BLS 0.00 -
=============================================================
Tłumaczenie kodów (z forum / z translatora Google):
Silnik przed skasowaniem:
- 170 Kontrola DME Unit-Self Test Failed / Autotest jednostki sterującej, błąd wewnętrzny
- 173 Czujnik potencjometru pedału 1/2 Short Circuit / Sygnał zwarcia potencjometru 1 i 2 przepustnicy
- 228 Odchylenia Banku Mieszanka 2 / Za duży bank odchylenia sterownika lambda 2
- 8 Przepływomierz powietrza (HFM) / Sygnał miernika masy powietrza
- 211 Prędkość obrotowa bez obciążenia siłownika-mechaniczne / Napęd jałowy, błąd mechaniczny
- 118 Wiarygodność-TPS 1/2 lub wiarygodności TPS1/Airflow (MS43) / Sygnał wiarygodności potencjometr 1 i 2 przepustnicy silnika
Po skasowaniu i przejażdżce nie było żadnego błędu silnika.
DSC przed skasowaniem:
- 182 Kąt skrętu Sensor-CAN / Błąd czujnika kąta skrętu Błąd magistrali CAN
- 184 Kąt skrętu Sensor-offset / Czujnik kąta skrętu nie ma położenia kątowego
- 148 błąd może - Prędkość obrotowa silnika (RPM) / CAN DME / DDE, nie można regulować momentu obrotowego silnika
DSC po skasowaniu i przejażdżce:
- 182 Kąt skrętu Sensor-CAN / Błąd czujnika kąta skrętu Błąd magistrali CAN
Podejrzewam że błędy silnika wynikają z załączenia się EML, bo dopóki się nie załączy to żaden błąd nie wyskakuje.