Witam
Przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego. Od wczoraj przekopuje cały internet, ponieważ przeczytałem, że przy wymianie oprocz hamulców trzeba wymienić plyn w sprzęgle (wysprzeglik). I tu pojawiają się moje wątpliwości co do tego jak poprawnie to zrobić. Z tego co wyczytałem można to zrobić (w warunkach domowych) na dwa sposoby :
1. Wysysam cały plyn ze zbiorniczka
Zalewam nowy plyn i zaczynam spuszczać plyn z każdego koła po kolei zaczynając od tego które jest najdalej zbiorniczka (prawy tył), aż zacznie lecieć świeży plyn. Na końcu odkręcam odpowietrznik wysprzeglika i czekam az pojawi sie świeży plyn.
2. Zanim wyssam plyn ze zbiorniczka luzuje odpowietrznik wysprzeglika nakładam na to strzykawke z wężykiem i wpuszczam na siłę nowy plyn powodując że stary cofa sie do zbiorniczka i można go odessac.
Teraz pytanie do was. Która z metod jest lepsza (o ile jakakolwiek z nich jest prawidłowa)?
Teorie które tu opisałem znalazłem na różnych forach internetowych lecz nigdy tego nie robiłem sam, dlatego też pytam dla pewności tutaj.
Samochód to F30 choć podejrzewam, że we wszystkich modelach wygląda to podobnie
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
|