BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] BMW 325iA M54B25 brak mocy
PostNapisane: 7 stycznia 2021, 19:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 325tiA Compact
Kod silnika: M54B25
Cześć,


Od pewnego czasu zapragnąłem wejść w posiadanie bmw e46 z silnikiem 2.5 192KM. Trafił się taki egzemplarz, do zakupu przekonała mnie automatyczna skrzynia biegów, która w zestawieniu z tym silnikiem bardzo fajnie działa. Moją uwagę zwróciło jednak bardzo duże spalanie 14/18 litrów. Przeprowadziłem obserwację komory silnika i zwróciłem uwagę że auto ma odłączoną wtyczkę od przepływomierza. Podłączyłem przepływomierz. I zaczeło się: przygasanie silnika, nierówne obroty, wypadanie zapłonów.
Inpa oraz bmw scanner a także ista pokazują błędy mówiące o uszkodzonym przepływomierzu, błędy p0313, p0300, p0174, P1345, P1347, P0158, P0102.
Nowo zakupiony przepływomierz hella oraz bosch nie zmienił zachowania silnika, więc części zostały zwrócone.
Auto bez przepływomierza działa „prawidłowo” = ma moc, silnik chodzi równo jednak bardzo dużo pali.

Czy możecie podpowiedzieć od czego mam zacząć, na jakie parametry przy diagnostyce komputerowej zwrócić uwagę i jak je prawidłowo zdiagnozować i odczytywać? Chcę znaleźć związek przyczynowo skutkowy.
Wąż odmy górny, na kolektorze ssącym pod obudową plastikową silnika ma wybitą datę 2019.
Przy rozgrzanym silniku, odkręcony korek oleju nie powoduje zmian w pracy silnika, korek jest lekko zasysany ( przy odłączonym cały czas przepływomierzu )..
Auto bez LPG.
Chciałbym auto naprawić sam, średnio ufam aby oddać auto do mechanika... Bardzo proszę o pomoc..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW 325iA M54B25 brak mocy
PostNapisane: 7 stycznia 2021, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW 325iA M54B25 brak mocy
PostNapisane: 7 stycznia 2021, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 325tiA Compact
Kod silnika: M54B25
Dziękuję za wskazówkę. Czy silnik M54 ma jakieś „typowe” miejsca przez które dostawać się do niego może lewe powietrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW 325iA M54B25 brak mocy
PostNapisane: 14 stycznia 2021, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
Ma i to dużo , a sprawdziłeś co pokazywały te przepływomierzę ?
Generalnie to po odpiecie przepływki wprowadza tryb alpha n,wiec nie musi kaszanic przeplywka a np lambda, inpa i patrz live data ,moze wiazka uszkodzona?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW 325iA M54B25 brak mocy
PostNapisane: 17 stycznia 2021, 17:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 325tiA Compact
Kod silnika: M54B25
Auto naprawione przez mechanika specjalizującego się w BMW.
Mechanik wykonał jazdy testowe około 50km.
Wymienione : disa, przepływomierz, odma i dwa jej węże, przepchany bagnet od oleju plus nowy oring, wymienione zaślepki gumowe w kolektorze.
W pierwszym poście pisałem że wymieniłem przepływkę i to nic nie dało. Ano nie dało bo główna przyczyna tkwiła gdzie indziej / podciśnienia i disa /. Wymiana przepływki spowodowana była „zamuleniem” powyżej 3.500 mimo tego że nie wywalało błędu przepływomierza. Po prostu przepływomierz który miałem w aucie nie trzymał już parametrów.
Brak błędów na silniku, samochód w miarę możliwości testuję, nie odczułem przyrostu mocy, spalanie jednak wg komputera jest pokazywane jako mniejsze.
No i zaczął działać tempomat w końcu :-). Mając auto w stanie do jazdy, można zacząć się go „ uczyć”


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL