Dzień dobry,
W moim E46 pojawił się ostatnio problem ( pierwszy raz takie zachowanie zarejestrowałem w zeszłym roku po czym był spokój , teraz objawy pojawiają się coraz częściej). Bez znaczenia od stylu jazdy , rozgrzania, warunków atmosferycznych raz na jakiś czas silnik zaczyna dziwnie pracować:
https://youtu.be/nYvzenOMu-gA do tego co jakiś czas słychać mocne , jakby mechaniczne stuknięcie ( 43 -46 sekunda filmu poniżej):
https://youtu.be/mmm4PtN_NKEBłąd odczytany INPA: 3F31 Fuel Rail Pressure Senson 'A'' , nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , podczas tej "dziwnej" pracy korekcje : 0,2; -0,63; 0,01; 0,45; silnik ciepły , bieg jałowy.
Na ten czas napryskałem w kostkę od czujnika ciśnenia CR KONTAKT'u, ale jakoś wątpię żeby to mogło rozwiązać problem . Jakieś sugestie od czego zacząć ?
Edit:
Nie mogę znaleźć mechanika z wolnym terminem, wobec czego postanowiłem wykonać test przelewowy wtryskiwaczy. Pierwsza próba odbyła się po dość długim czasie jak samochód stał w garażu po uruchomieniu silnika pracował on „normalnie” jeśli chodzi o jego dźwięk. Próba trwała 2 minuty( być może za krótko ) niemniej jednak wyniki przedstawiają się następująco:
1 wtrysk – 25ml
2 wtrysk -22ml
3 wtrysk -17ml
4 wtrysk - 19 ml
https://youtu.be/8yn1rQVSIl0Stwierdziłem że test może nie być miarodajny, bo silnik wydawał się pracować prawidłowo. Następnego dnia, po krótkiej przejażdżce powrócił problem, nierówna praca i stukanie. Przystąpiłem zatem do testu nr 2. Test trwał około 1,5 minuty ( te stuki z silnika są przerażające ) i wyniki są następujące:
1 wtrysk – 60ml
2 wtrysk -60ml
3 wtrysk -50ml
4 wtrysk - 50ml
https://youtu.be/SEnCRIdwuhENa filmiku słychać te stuki ( nie wiem czemu na nagraniu są wyciszone, w realu to bardzo głośne trachnięcia) . Zaraz po odpaleniu silnik pracował normalnie, dlatego to „przegazowanie” na początku testu.
Jakoś te różnice między wtryskami nie wydają się duże ( gdybym test trwał dłużej proporcjonalnie pewnie by się powiększyły) ale skąd taka różnica między pierwszym testem gdzie było około +/-20 ml a drugim gdzie w nawet krótszym czasie „na przelew” poszło więcej paliwa +/- 60ml ?