BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Uklad chlodzenia...
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Dobra Panowie, zaraz powiecie ze mam szukac i napewno wkleicie mi link do tematu Roberta o ukladzie chlodzenia :rotfl:, ale potrzebuje szybkiej opini...Otoz, waz gorny cieply, waz dolny zimny...no delikatnie letni, po trasie...wskazowka CIAGLE w pionie...zero ruchu, cieple powietrze leci ale tak jakos slabo, raz mocniej, czasami slabo...i teraz pytanie, termostat do wymiany czy co sie dzieje??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
wyglada tak jak by był to zapowietrzony układ

[ Dodano: 9 Styczeń 2008, 22:06 ]
a wez ja na postoju na wyższych obrotach potrzymaj kilka minut i zobacz czy sie otworzy termostat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
michal/////// napisał(a):
wyglada tak jak by był to zapowietrzony układ

[ Dodano: 9 Styczeń 2008, 22:06 ]
a wez ja na postoju na wyższych obrotach potrzymaj kilka minut i zobacz czy sie otworzy termostat

Oki, no ale powinien sie otworzyc...bo przed odstawieniem samochodu, troche go popalowalem...i dziwne bardzo...czyli zapowietrzony uklad tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
a w dolnym wezu czuc płyn jak sie go kilka razy ucisnie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
zapowietrzony uklad :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
michal/////// napisał(a):
a w dolnym wezu czuc płyn jak sie go kilka razy ucisnie??

Jak naciskalem to bylo slychac...przelewajacy sie plyn


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kisiel24 napisał(a):
michal/////// napisał(a):
a w dolnym wezu czuc płyn jak sie go kilka razy ucisnie??

Jak naciskalem to bylo slychac...przelewajacy sie plyn


musisz widziec plyn przelewajacy sie...odkrec korek a druga osoba niech przytrzyma na obrotach ok.1200-1400 :hyhy:
najlepiej sie odpowietrza jak przod wyzej stoi niz tyl :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2008, 22:41 przez zbigniewst, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
zbigniewst napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
michal/////// napisał(a):
a w dolnym wezu czuc płyn jak sie go kilka razy ucisnie??

Jak naciskalem to bylo slychac...przelewajacy sie plyn


musisz widziec plyn przelewajacy sie...odkrec korek a druga osoba niech przytrzyma na obrotach ok.1200-1400 :hyhy:

A jesli tego nie zaobserwuje to uklad zapowietrzony tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
moim zdaniem to nie jest wina termostatu bo jeżeli by się nie otworzył to by zaraz temperatura jej skoczyła a jak by się znowu wcześniej otwierał to by sie wolno grzała. sprawdź rano stan płynu być może rzeczywiście gdzieś ma poduszkę ale przy otwartym termostacie czyli na ciepłym silniku przy odpowiednim stanie cieczy jak byś ja trochę przegazował to powinna przepompować to powietrze.. przeważnie tak jest że jak gdzieś łapie powietrze to zaraz to sie odbija na ogrzewaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
do odpoietrzenia,jak juz sie bawic w odpowietrzanie e39 to wymien przy okazji termostat
bo to chyba czeka kazde bmw a tak to juz problem zgłowy.

[ Dodano: 9 Styczeń 2008, 22:46 ]
zbigniewst napisał(a):
musisz widziec plyn przelewajacy sie...odkrec korek a druga osoba niech przytrzyma na obrotach ok.1200-1400 :hyhy:
najlepiej sie odpowietrza jak przod wyzej stoi niz tyl


a jak strumien jest ale dopiero od np 3000tys obr???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kisiel24 napisał(a):
zbigniewst napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
michal/////// napisał(a):
a w dolnym wezu czuc płyn jak sie go kilka razy ucisnie??

Jak naciskalem to bylo slychac...przelewajacy sie plyn


musisz widziec plyn przelewajacy sie...odkrec korek a druga osoba niech przytrzyma na obrotach ok.1200-1400 :hyhy:

A jesli tego nie zaobserwuje to uklad zapowietrzony tak??


to bedziesz wiedzial ze z pompa jest ok. a zapowietrzony to objaw slabego grzania m.in. :) dopiero bawilem sie z tym :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Oki, termostat to grosze...wiec looz, no ale jesli cos by z pompa bylo to by sie grzal...a temperatura jest wzorowa!!!No ale moge sie mylic...oddam do mechaniora, niech zmieni termostat, plyn i niech dobrze odpowietrzy...aha i niech poszuka ewentualnych wyciekow, bo ednego razu zaobserwowalem po lewej stronie (stojac na wprost auta) ze zbiera mi sie plyn na oslonie silnika...tak wiec stawiam na jakis wezyk kurde :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
no i wszystko jasne. trzeba było odrazu mówic ze Ci sie płyn gdzies wydostaje. to na bank przez to. a co do pompy to jak by Ci padłą to uwierz że zaraz by ja odcięło i temp by rosła jak szalona. a tak to tylko poszukaj wycieku i usun. odpowietrz i będzie super


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
jak by cos z pompa było np wirnik urwany to ogrzewania by wogule prawie nie było, i oczywiscie by sie grzał.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
michal/////// napisał(a):
jak by cos z pompa było np wirnik urwany to ogrzewania by wogule prawie nie było, i oczywiscie by sie grzał.pozdrawiam

Tak mi sie wlasnie wydawalo :)
Dziekuje bardzo koledzy...punkciki juz dodalem :) POZDRAWIAM!!!!Czyli jak michal, wymienic zapobiegawczo termostat, czy sobie odpuscic...dzieki raz jeszcze :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 23:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
jak nie wymieniałeś i nie wiesz kiedy był wymieniany to wymień tak profilaktycznie dla spokoju.ja wymieniłem wczoraj
i przy okazji okazało sie ze visco do wymiany :kwasny: .a zeby układ sie zapowietrzył to wystarczy malutka dziurka i powietrze w moment zaciągnie.

[ Dodano: 9 Styczeń 2008, 23:05 ]
wiecej robutki jest z odpowietrzaniem niz z wymiana termostatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 23:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
to prawda Co napisał Michał. Ja jak uzupełniam płyn to robię to przez podciśnienie. jest takie sprytne urządzenie które robi Ci podciśnienie w układzie i zamiast niego zaciaga płyn. przy okzaji łatwo sprawdzić czy jest układ szczelny bo zrobię próżnie i zostawiam na chwilę. jak jest gdzieś nie szczelność zaraz widzę na zegarze . tylko trzeba mieć też dobre cześći w układzie bo raz zrobiłem dziurę gościowi w audi :hyhy: ale jego chłodnica to był szrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 23:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
madrick napisał(a):
to prawda Co napisał Michał. Ja jak uzupełniam płyn to robię to przez podciśnienie. jest takie sprytne urządzenie które robi Ci podciśnienie w układzie i zamiast niego zaciaga płyn. przy okzaji łatwo sprawdzić czy jest układ szczelny bo zrobię próżnie i zostawiam na chwilę. jak jest gdzieś nie szczelność zaraz widzę na zegarze . tylko trzeba mieć też dobre cześći w układzie bo raz zrobiłem dziurę gościowi w audi :hyhy: ale jego chłodnica to był szrot


ile takie urządzenie pewnie nerwów zaoszczedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 23:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
dokładnie. niestety niektóre układy chłodzenia same bardzo cięzko sie odpowietrzają. a tak to robisz szybciej niż zalewając normalnie płyn.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 06:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Oki, to i termostat zakupie...temperatura otwarcia 92 stopnie tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL