BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 16:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] uklad chloodniczy 540i 4,4 v8
PostNapisane: 26 lutego 2008, 00:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
witam
posiadam bmw 540i mialem taki problem ze mi zaczela chlodnica przepuszczac plyn chlodniczy i musialem ja wymienic na nowa i teraz nigdzie nie cieknie wszystko suchutkie ale chciual bym sie dowiedziec jakie trzeba plyn lac prawidlowo bo slyszalem ze jakis koncenttat specjalny i w zaleznosci od pory roku go inaczej rozcieczac to prawda?ja zalalem plyn firmy k2 w sklepie twierdzili ze to taki niby lepszy jest on taki bardzo zielony ale tak troszke od czasu do czasu ubedzie mi go i nigdzie nie cieknie na zewnatrz juz sprawdzena przez kilku mechanikow do oleju tez nie idzie wszystko niby w porzadku to tak ma byc czy poprostu trzeba zalac ten koncetrat?moze ktos mi pomoc co sie zna na tym bo wyczytalem w ksiazce bmw ze w tych silnikach jest temperatura 102 stopnie


Ostatnio edytowano 2 listopada 2009, 09:34 przez grimmi540i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 00:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: ALPINA B5 Biturbo
Garaż: Ex: E38 740i, Alpina B10 V8, Alpina B5S,
M62 posiada dynamiczny termostat 105 stopni.... to z kolei przy układzie zalanym nieodpowiednim stosunkiem koncentratu i wody powoduje, że rośnie w ukł. ciśnienie, nad nadmiernym wzrostem ciśnienia czuwa korek...oczywiście wszystko jest ok jak układ jest sprawny. W autach ze słusznym przebiegiem tworzywa twardnieją, gumy również a korek może też być zakamieniony więc zbyt dużą zawartością wody - większe ciśnienie - mogą pojawić się znane przypadłości M62 np.; pękanie górnego króćca chłodnicy, górny wąż chłodnicy też zbiorniczek wyrównawczy ... temperatura cieczy chłodzącej 112-114 stopni to jeszcze norma dlatego układu reasumując stosunek 1:1 powinien być odpowiedni

_________________
GALERIA ALPINY
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 00:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
aha dzieki za pomoc to czyli ten plyn co zalalem to musze caly spuscic i na nowo wlac ten koncetrtat rozcieczajac go 1:1 czyli polowa koncetratu i polowa wody tak?a ile tam dokladnie wchodzi 12litrow?zapomnialem dodac ze wymienialem tez gorny korek od chlodnicy mam 3 kolegow co maja takie same modele i kazdy z nich wymienial juz chlodnice i gorny przewod ja narazie tylko chloopdnice i dlatego tu pisze zeby zrobic wszystko tak jak ksiazka pisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 00:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: ALPINA B5 Biturbo
Garaż: Ex: E38 740i, Alpina B10 V8, Alpina B5S,
Jeśli mogę coś radzić, to profilaktycznie wymień korek i górny wąż, wisko nie jest też bez znaczenia. Płynu wchodzi 12l.
Tak wyglądał mój wąż w E38 4.4l przy przebiegu około 272 tyś. km;
Obrazek Obrazek

_________________
GALERIA ALPINY
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2008, 00:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
ale korek gorny od chlodnicy mam nowy wymienialem juz a przewod gorny tez jest ok wyglada dobrze wiec po co mam go wymieniac?pytalem sie tylko czy zalanie zwyklego plyny chlodniczego moze byc?czy trzeba kupic ten koncetrat i samemu go wymieszac z woda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E61 530dA
Kod silnika: M57 218KM
Czy może mi ktoś opisać gdzie dokładnie znajduje się termostat w silniku 4.4 V8, i jak się do niego dobrać?
Mam problem z niedogrzewającym się silnikiem, po przejechaniu 25km nadal wskazówka jest sporo przed pionem przy prędkościach 100-150km/h nawet jak nie używam 6 biegu, dopiero jak nieźle poszaleje to osiągne temp. taką że wskazówka jest pionowo, później spokojnie pojeżdżę i znów opada. Pozatym spalanie mi wychodzi ponad 20l/100km a nie szaleje specjalnie, myślę że te problemy są ze sobą powiązane. Mam swoje E39 od tygodnia i nie wiem czy to norma czy należałoby wymienić termostat, a może wystarczy tylko go wyjąć i rozruszać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL