BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Drgania podczas hamowania przy 110-80 km/h
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 10:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam wiem ze temat nie jest jakis nowy ale nie wiem co to moze byc, sprawdzalem juz felgi i opony, nawet prostowanie i wywazenie nie pomoglo, przy wyzuceniu na luz rowniez trzesie, im barzdiej dosciskam hamulec tym wibracje wieksze, urywa rece..... czy to tarcze ????? Pomocy bo bunia mi sie rozspadnie :)


Następnym razem za użycie słowa POMOCY w tytule tematu będzie ostrzeżenie w oparciu o ZASADY

robertbmw


Ostatnio edytowano 14 kwietnia 2008, 19:04 przez marcinfalek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 11:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Objawy takie jakby tarcze były krzywe.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Tez obstawiam tarcze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 11:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: GdaĂąsk
jak można potwierdzic że to tarcze???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 12:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Cytuj:
jak można potwierdzic że to tarcze???




jak przy średniej prędkości tak ok 100 km/h lekko wciśniesz hamulec to kiera drga. Jak wciśniesz mocno przy prędkości mniejszej to nie trzęsie. A jak nie hamujesz to nic się nie dzieje....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 17:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
ew. sciezka diagnostyczna i sprawdzic siłe chamowania na przednich kołach przy lekkim chamowaniu i przy mocniejszym

_________________
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 17:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
A ja dodam że mogą być to górne wachacze. Ja tak samo myślałem że tarcze są krzywe wymieniłem tarcze na nowe a wibracje nie ustały, dopiero jak wymieniłem wachacze wibracje ustały. Objawy są identyczne. Pozdro

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 18:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
zgadzam sie z tobą ze efekt jest podobny ale dojsc do tego co jest powodem drgania kierownicy w betkach jest ciezko zwłaszcza jak masz bicie na tarczy i to powoduje wybijanie sie wachaczy . niestety zawieszenia w bmw są bardzo wrazliwe na wszelkie nie dogodnosci nawet na zamałą ilosc powietrza w kołach opona przy hamowaniu sie ugina i odkształca i powstanie tez efekt bicia

_________________
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 18:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
ale gdyby wachacze byloby wybite slychac byloby stki z zawieszenia :/ wiec jesli jest cicho to ja obstawiam tarcze... zdecydowanie :!:

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
mialem podobne objawy gdy mialem krzywa tarcze ale do tych wszyskich bic normalnie przy takiej doleglowosci dochodzily jeszcze wariacje abs-u przy mocniejszym chamowaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 17:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
u mnie tez abs szalał ale tylko na śliskiej nawierzchni działał na kole z krzywą tarczą i tez obstawiam na tarcze przejedz zobacz na pierwszym chamowaniu a jak na drugim i trzecim jak bije jesli po rozgrzniu tarcz efekt bedzie sie nasilał to tarczony wek aj jak nie to po kule do czarownicy :)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: UK
diagnoza poprzednikow moze byc bardzo trafna ale moze byc tez inna przyczyna takich obiawow ,w mojej e39 bylo dokladnie tak samo im mocniej sie chamowalo tym wieksze wibracje niestety ja nie zdazylem tego naprawic ale kolega ktory kupil odemnie czarnulke rozwiazal ten problem metoda prob i bledow ,mianowicie pierwsze wymienil TARCZE i KLOCKI - nie pomoglo ,przymiezal sie do wymiany WACHACZY ale zmienil mechanika, pojechal do serwisu BMW - okazalo sie ze problem tkwil w PIASTACH nie wiem dokladnie jaki ?(pokrzywione czy cos)
niestety prawda jest taka ze jak nie znajdziesz fachowca to ewentualnosci moze byc kilka, taki problem byl w moim bylym BMW zycze ci jak najkrotszej drogi do rozwiazania twojego problemu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 21:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
co prawda to prawda nasze rozwazania sa czysto teoretyczne. prawda jest taka ze trzeba znalezc fachowca ktory bmw zna bardzo dobrze bo szukanie i wymiana czesci za czescia moze zrojnowac nie jedena kieszen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Wieden
jestem pewny na99 procent ze to tarcze, mialem u siebie, wibracje 80-120 mialem tarcze ate w tamtym tygodniu wymienilem na jurid bo na takich wychodzi w orginale wszystko ustalo lecz u mnie drgania byly jak prubowalem zwolnic jak chamowalem mocno to drgania nikly za tarcze i klocki jurida zaplacilem 430 zl. lecz nie kupuj tych klockow bo piszcza. pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL