BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] [Exx] Jak poznać zagrzany wcześniej silnik?
PostNapisane: 16 listopada 2008, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Jak poznać czy silnik był wcześniej mocno zagrzany? Czy tylko po jakimś czasie wg większego poboru oleju?
I co może mnie z takim silnikiem spotkać w trasie?

2,5 L

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 12:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Jesli byl zagrzany chwilowo to nie powinno sie nic stać. Najgorsza z mozliwosci jest pekniecie/wygiecie glowicy, co bedzie sie objawiac olejem w plynie chlodniczym lub na odwrot, spadkami mocy, nierowna praca na jalowym. Co moze cie spotkac z takim silnikiem na trasie? Ciezko powiedziec.. zapewne nic sie nie stanie jesli przyczyna grzania sie bedzie usunieta a silnik jeszcze funkcjonuje..

Osobicie w takim przegrzanym silniku sprawdzilbym tez wszystkie gumowe przewody, czy nie sa potruchlale itp.

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Trochę nierówna praca jest kiedy jest mało gazu. To wszystko. Tak to praca silnika jest jak igła.

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Mysle ze zeby stwierdzic...obadac silnik przegrzany trzeba z nim chwile pojezdzic...nie wszystko sie da odrazu zobaczyc...przewidziec...czasem wszystko bedzie wporzadku a czasem na raz zacznie wszystko sie sypac.To tez stan silnika przegrzanego zalezy od tego jak czesto byl przegrzewany i do jakiej temperatury...czy ktos jezdzil nim na czerwonym polu czy tylko raz niechcacy przegrzal. ;) :)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Iglu i aily- dziękuję :-)
Więc jest nadzieja :-)

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 17:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
wydaje mi sie ze dopoki w ukladzie chlodzenia jest w miare duzo plynu, silnikowi nie powinno sie nic stac, ale zanim sie uszkodzi to mysle ze najpierw wystrzela zawory odpowietrzajace w chlodnicy (w E39 kiedys widzialem taka sytuacje).

jesli plyn odparuje to tak jak mowil aily, moze dojsc nawet do uszkodzenia glowicy/uszczelki pod glowica... bo dopoki nie wyparuje caly plyn chlodzacy to temperatura silnika nie przekroczy temperatury parowania plynu chlodzacego (czyli okolo 120 stopni chyba...)

ale trzeba pojezdzic troche zeby to stwierdzic - jesli doszlo do jakiegos powaznego uszkodzenia - osiagi znacznie sie obniza...

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL