BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] automat - jak zimny ślizga się "jedynka"
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
rano wyjeżdżam z garażu na wstecznym biegu, wszystko jest OK, po wrzuceniu D silnik wchodzi na obroty, a auto nie jedzie. Po wrzuceniu P, odczekaniu ok. 1-2min wrzucam D i auto powoli zaczyna się toczyć. Od tej pory wszystko jest OK. Biegi zmienia płynnie. Po zatrzymaniu, wrzuceniu P a potem D wszystko jest OK. Czyli jak olej się rozgrzeje objaw ustępuje. Na początku stawiałem na sprzęgła, ale z tego co wiem objaw ten by nie ustępował po rozgrzaniu oleju (wręcz przeciwnie). Czy możliwe, że to ktoryś z czujników padł lub jest zabrudzony? Olej zmieniłem po kupnie auta, zrobiłem ok. 12tkm, miska jest sucha.


PS wiem, że automaty nie są niezniszczalne, ale z tego co wiem ok. 2lata temu skrzynia była remontowana (chyba konwerter)

PS' i tak uważam, że automat to rewelacyjny wynalazek :) (szczególnie z mocnym silnikiem, gł. klekotem)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 08:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
Rafał a może pomoże przeczyszczenie któregoś z czujników ?? Spróbuj zacząć diagnozę od tego.

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 08:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
chyba Kuba tak zrobię, ale myślałem, że ktoś miał może podobny przypadek i wie za co się zabrać (jeśli to czujnik to który)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 09:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a może poziom jest minimalnie za niski? Gdy olej sie rozgrzeje, zwiększa swoją objętość i objawy wtedy ustępują.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 09:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
stones1 napisał(a):
a może poziom jest minimalnie za niski? Gdy olej sie rozgrzeje, zwiększa swoją objętość i objawy wtedy ustępują.


tak Maćku myślisz? ale dziwne jest to, że od wymiany zrobiłem sporo kilometrów, nigdy tego wczesniej nie było (było cieplej) i wycieku nie widać :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 09:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
no tak, to sprawia że moja teoria jest dpsyc grubymi nicmi szyta ale oprócz tego co zasugerował Kuba, sprawdził bym poziom ;) .

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
chyba tak zrobię
Maćku, a z tymi sprzęgłami to jest tak jak napisałem :?: to na ciepłym powinny się bardziej ślizgać, tak?
a wiesz może, który czujnik odpowiada za to ślizganie na zimnym? czy przeczyścić wszystkie?

PS
oto jakie info znalazłem w necie (które mogą powodować ślizganie "jedynki"):

elementy dostępne bez demontażu skrzyni:
nieprawidłowy poziom oleju
nieprawidłowa wartość ciśnienia linii
elektrozawór ciśnienia linii
uszkodzenie w płycie sterowania

a teraz elementy dostępne po demontażu skrzyni:
akumulator niskich biegów
sprzęgło niskich biegów
hamulec niskich biegów i biegu wstecznego
sprzęgło jednokierunkowe
konwertor



brzmi to conajmniej zachęcająco.... oby tego oleju było mało lub elektrozawór zabrudzony

_________________

Obrazek


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2008, 11:54 przez rorafalki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 09:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
przykro mi, nie umiem Ci odpowiedzieć.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 09:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
na innym forum "Herodyn" dał takie linki:


http://www.transmissionpartsusa.com/4L4 ... 080021.htm


http://eatmyshift.net/MONSTERFiles/gene ... index.html

https://www.wittrans.com/c-1164-5l50e.aspx?pagenum=2


jest m.in. rozdetalowana cała skrzynia (przez GM inaczej oznaczana, ale to Twoja skrzynia)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 12:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wczoraj byłem u speca od automatów. Sprawdził poziom oleju, niestety jest OK :( zapytałem o ktoryś elektrozawór lub czujnik (zabrudzenie/niesprawy). Powiedział, że miał sporo takich przypadków i że przez jakiś czas mogę auto użytkować normalnie pod warunkiem rozgrzania silnika ok. 2min. Do wymiany są sprzęgła "jedynki" bo nie trzyma ciśnienia oleju czy jakoś tak.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
PS dziś dzwoniłem do innego speca od automatów, powiedział, że w tej skrzyni olej sprawdza się na zimnym silniku, a nie na ciepłym (tak jak mnie sprawdzał), na Neutralu, na zapalonym silniku, ale na zimnym, prawda to :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 22:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Rafał, czy pod podłączeniu skrzyni pod komputer, pokazały się jakieś błędy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 00:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Kyokushin napisał(a):
Rafał, czy pod podłączeniu skrzyni pod komputer, pokazały się jakieś błędy?


no właśnie nie :(
sprawdziełem raz jeszcze poziom oleju i było go jakby troszkę za dużo... zlałem ok. 0.7 litra, jest lepiej, ale nie idealnie. Przed jazdą (zimny silnik) robię to, co podaje większość instrukcji obsługi, czyli czekam, aż auto troszkę się rozgrzeje i jest wszystko OK

PS kto wymyślił te .... skrzynie GM w BMW :zly:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 01:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
rorafalki napisał(a):
PS dziś dzwoniłem do innego speca od automatów, powiedział, że w tej skrzyni olej sprawdza się na zimnym silniku, a nie na ciepłym (tak jak mnie sprawdzał), na Neutralu, na zapalonym silniku, ale na zimnym, prawda to :?:


powtarzam po raz SETNY, chociaz nikt mnie nigdy nie słucha i kazdy wie lepiej -

olej sprawdza się przy temperaturze oleju skrzyni ok 30 'C czyli w praktyce odpalamy zimne auto, przelatujemy po dostepnych biegach pauzujac 2-3 sekundy na kazdej pozycji i zaczynamy sprawdzac. Oczywiscie skrzynia na N a klima i swiatła włączone.


Z tego co ja wiem, to slizganie sie na biegach z reguły oznacza zuzyte tarczki, jesli na ciepło troche ustepuje, to dlatego,ze są lekko dociskane ze wzgledu na rozszerzalnosc termiczną wszystkich materiałów w skrzyni.
Ale trudno tak naprawde poprzez forum diagnozowac automat.
Powodzenia w walce z tym chochlikiem.

P.S. Nadmiar oleju powoduje takie samo pienienie się jak jego niedobór, wiec objawy mogą byc podobne.

P.S.S. 5HP30 to A5S 560R ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2009, 01:42 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 01:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
rorafalki napisał(a):
zlałem ok. 0.7 litra


Huh, no to sporo za dużo było wlane... :zdziwko:

Jest lepiej czyli co ? żadziej już ci się ślizga 1-ka ? czy jakieś inne objawy masz teraz ?

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 01:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Jeśli masz objawy o których piszesz to podłącz pod kompa ta skrzynia jest dobrze diagnozowalna.Musi to być dobry sprzęt do diagnostyki (nie np.kts) jeśli ślizga się na jedynce błąd zapisał się na pewno,nie wiem jak u Ciebie,ale w niektórych automatach pokaże poziom oleju,a olej sprawdzasz na zimnym a dolewasz na odpalonym .Jutro zapytam skrzyniarza u nas co to może być jego zdaniem i Ci napisze. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 09:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
Frank napisał(a):
rorafalki napisał(a):
PS dziś dzwoniłem do innego speca od automatów, powiedział, że w tej skrzyni olej sprawdza się na zimnym silniku, a nie na ciepłym (tak jak mnie sprawdzał), na Neutralu, na zapalonym silniku, ale na zimnym, prawda to :?:


powtarzam po raz SETNY, chociaz nikt mnie nigdy nie słucha i kazdy wie lepiej -

olej sprawdza się przy temperaturze oleju skrzyni ok 30 'C czyli w praktyce odpalamy zimne auto, przelatujemy po dostepnych biegach pauzujac 2-3 sekundy na kazdej pozycji i zaczynamy sprawdzac. Oczywiscie skrzynia na N a klima i swiatła włączone.



Spece od automatów :hyhy: :rotfl: jak słysze ten tekst to mnie troche scina , bo - ja jestem fanem tych skrzynek a to skutkuje tym iz mialem juz swoich samochodów z takimi skrzynakami 8 sztuk , tych bedacych w handlu - mnustwo , a w sumie klópotów z skrzynkami które sie przytrafiły tez wiele , bo i koledzy pzreciez tez jezdzą na automatach . Po latach wiem juz ze na skrzyniach dobrze to sie znają w Rostkach pod Warszawą i Pan stasio z Katowic z którym stracilem kontakt , warsztat zlikwidowal jakies 5 lat temu i nie wiem dlaczego , choc skrzyn nie naprawial jednak wiedzial co i jak perfekcyjnie gdzie nawet serwis wtedy forada pierdoły pociskał . Ale do czego zmierzam .... skrzynia do sprawdzenia w niej oleju musi byc przygotowana , a kazdy fachowiec powie co innego , ja wierze w to co wierze czyli to co mój fachowiec mi powiedział , a powiedzial tak , nagrzej skrzynię do temperatury około 40 stopni , by jednak ona sie rozgrzała do tej temperatury to trzeba w lato , w miescie gdzies przejechac około 10 km , mieszanie biegami na postoju nie nagrzeje skrzynki a w niej oleju - to jakas bajka ! potem pozycja parking , albo neutral silnik zapalony - choc sa sktzunki co maja miarki róznego rodzaju gdzie to silnik nie musi byc wlaczony itd. i sie sprawdza ! olej w skrzynce , nigdy nie było mowy o zapalonych swiatłach (chetnie posłucham a potem skonsultuje to z swym fachowcem ) dlaczego ? Jak mialem bmw -7 z 90 roku to kazano mi dla bardziej wiarygodnego odczytu wlaczyć bieg w skrzyni wczesniej zaciagają reczny , po to by pompa zassała olej i wtedy mierzyc w tej skrzynce poziom oleju samochód mial duzo pzrejechane ... wszyscy spece od skrzyn łacznie z mikołowem - to przerosty formy nad trescia , ale to moje zdanie , ja wierze tylko w Rostki pod WARSZAWĄ , ale napewno gdzies jeszcze ktos sie zna ! :D

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 10:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Frank, dzięki info od Maćka (stones1) sprawdziłem własnie przy takiej temperaturze (30-50st), na włączonej klimie po kilkukrotnej zmianie biegów, tylko na PARKINGU, a nie neutralu, bo tak głosiła informacja w pliku pdf na jednej ze stron z instrukcją obsługi automatów w BMW

ANDREW E36, no sporo i też zrobiłem wielkie :zdziwko: jak to zobaczyłem (a obsługę powierzyłem specowi od automatów na całe woj. świętokrzyskie....), jest znacznie lepiej, ale nie idealnie

torsten, dzięki za zainteresowanie, jak coś się dowiesz daj proszę znać. A w poniedziałek raz jeszcze podłączę pod kompa, może faktycznie jest gdzieś jakiś błąd

krzys124, czyli robiłem to tak, jak się powinno?

PS oto link, którym się podpierałem sprawdzając poziom oleju: http://www.automatikoelwechselsystem.de ... trolle.pdf

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 10:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
krzys124, nikt nie mówił o włączaniu świateł tylko klimatyzacji. A robi się to po to by podnieść obroty silnika na biegu jałowym, co z kolei ma ułatwić pełny przepływ oleju w całej skrzyni.

Ze skrzyniami z bagnetami też się mylisz. Sprawdzenie oleju na zgaszonym silniku w takim aucie nic nie da.

Co do nagrzewania skrzyni - nie wiem w jakim czasie skrzynia osiągnie odpowiednią do pomiaru temperature, ale podstawowym narzędziem skrzyniarza musi być czujnik temperatury oleju. Poza tym w instrukcjac serwisowych BMW jest wyraźnie napisane że mowa o temperaturze oleju, nie skrzyni.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 14:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
Oj juz sie mnie nie czepiajcie , wiadomo ze w skrzynce jest taka ilosc oleju iż stanowi on znaczną czesc tego ustrojstwa i piszac o temperaturze skrzynki łaczy sie to z temp oleju w niej , podobnie jest z temperatura silnika , mozna sie czepic i napisac , ze chodzi o temp płynu chłodzacego , albo jesli jest czujnik temp oleju , to o niego .
Po drugie , odniosłem sie do całosi skrzynekj a nie do bmw to moze i mój bład ! wiele samochodów ma iz obroty sie nie podbijaja jak sie klima zalacza ! na moja głupia stara omega z 99 roku ma climatronic a obroty po zalaczeniu sie nie dygaja ni ciut !!

o skrzynkach gdzie nie ma miarki jakiejkolwiek , ni korka spustowego , przelewowego oleju juz pisal nie bede ! :D

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL