witam problem to ogrzewanie 520i e39 ;dodaje gazu grzeje , wolne obroty zdecydowanie mniej skutek brak właściwego grzania oraz żle podgrzewa rozprężnik gazu i dlatego częste przełączenia na benzynę przy niskich obrotach pomimo właściwej tem. silnika .PRRZYCZYNą takiego stanu rzeczy była pompka wspomagająca która znajduje się po elektrozaworami sterującymi temperaturą wew. [ w tym samym module ] wbrew opiniom zdecydowanie błędnym niektórych kolegów z forum że ogrzewanie grzeje gdy pracuje silnik , to bzdura po załączeniu kluczyka powinna włączyć się pompka o której mowa i ona cały czas pracuje pomimo że silnik jeszcze nie został uruchomiony jest włączona w tzw. krótki obieg i zasila ogrzewanie , jeśli wyłączone to miesza płynem chłodniczym tak by silnik miał właściwy rozkład tem. w całym obszarze w sytuacji gdy termostat jest zamknięty .Przyczyną w mojej wersji był słaby styk w gnieżdzie zasilania tuż przy pompce , pompka po przełączeniu kluczyka powina pracować zdecydowanie co wyrażnie słychać i ruszając wtyczką praca silniczka powinna być na tym samym poziomie [ głos wysokich obrotów ] jeśli jest inaczej obroty są słabe to będzie problem z właściwym rozprowadzeniem płynu chłodzącego to tyle pozdrawiam MAXX.
|