BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Falujące obroty przez cały czas
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Mam problem z falującymi obrotami w E46 323i sedan. Od jakiegoś czasu czy to na zimnym czy na ciepłym silniku obroty praktycznie cały czas falują, co jakiś czas ustają na moment i od nowa zaczyna się to samo... Zauważyłem że w momencie gdy jest ok i włącze światła lub cokolwiek innego, poprostu cokolwiek to odrazu obroty zaczynają skakać, obroty falują pomiędzy 300 a 800.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
silnik krokowy do wymiany

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: TetyĂą
to moze byc silnik krokowy. nalerzy go wyjac i wymyc w bezynie ekstrakcyjnej. jesli to nie pomoze to moze byc przeplywomierz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
temat wałkowany 425231 razy. użyj następnym razem obcji "szukaj". sprawdz szczelność układu dolotoweg w szczególności gume idąca od przepływomierza czy nie ma pęknięc.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Panowie kolejny problem, wyciągnąłem przepustnice i krokowca, dokładnie przeczyściłem i wsadziłem spowrotem, sprawdziłem czy wszystko jest szczelne i wygląda na ok, odpalam i wszystko ok, silnik sobie pracuje, złapał temperature i nagle słyszę gdzieś pod maską mały stuk, coś jakby pyknięcie i silnik zaczął pracować bardzo nie równo, jakby nie na wszystkie gary, obroty zaczęły skakać od 1500 do 300 i zapalił się check engine i jakiś EML, co mam robić, panowie pomocy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 17:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Do tego wszystkiego nie reaguje wogóle na pedał gazu, poprostu obroty skaczą i tyle, teraz postał po całym zajściu chwilkę i ponownie go odpaliłem, zmieniło się tylko to że pali już na wszystkie gary...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 17:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Zajrzyj jeszcze raz do przepustnicy i krokowca. Może coś się uwaliło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 18:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Sprawdziłem wszystko jeszcze raz, wygląda jkby było naprawdę wszystko ok, odpalam i to samo, silnik sie dławi i nim rzuca, jest jeszcze jeden problem że śmierdzi teraz paliwem nie wiem czemu. Chciałem sobie pomóc, a wyszła lipa :mur:

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 19:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
hmmm... u mnie jak rypły cewki to też waliło benzyną bo nie wypalał jej :znudzony: no ale na gaz reagował :zdziwko:

Wiem z doświadczenia (bo się troszkę bawiłem w swoim M50 w odpinanie czujników :D ) że jak odłączyłem czujnik położenia przepustnicy to auto u mnie nie reagowało na pedał gazu tzn. chodził tylko na wolnych obrotach jak dodałem gazu to się dławił i nie wchodził powyżej 1tys. obr.

Jest wiele opcji :niepewny: najlepiej pomogła by podpinka pod kompa ;)

Osobiście najpierw posprawdzałbym cewki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 15:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
a czy jest możliwe że coś się stało z przepustnicą? bo jak silnik pracuje to ona normalnie wariuje :zdziwko: jak odłączyłem kostkę od przepływki i odpaliłem bunie to przez kilka sekund było w miare dobrze i zaczęło od nowa. No i cały czas świeci check engine i to nieszczęsne EML i kompletnie niewiem co to jest :zalamany:

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 16:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Słuchaj skoro po odłączeniu przewodów od przepustnicy ona nadal sobie lata jak chce tzn że ci się coś uwaliło. Ona powinna chodzić z oporem bo jest przecież przez te sprężynki u dołu co się linkę zakłada trzymana i dopiero jak gazu dodasz to się otwiera. Może coś tam zeskoczyło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 23:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Ale przy tej przepustnicy jest tylko możliwość podpięcia kostki od góry, jest przykręcona na dwóch śrubkach i ma czarną plastikową obudowe. Gdzie mam szukać tych sprężynek :zdziwko:

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 13:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Panowie proszę pomóżcie co mam robić, mieszkam za granicą w bardzo małym miasteczku i niechcę jechać do aso tutaj bo zedrą ze mnie skórę, a niema w pobliżu jakiegoś normalnego mechanika, który się na beciach zna. Muszę więc poradzić sobie sam, co mogę jeszcze zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 15:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
[b]czupur01[/b pisałem ci już że masz jakby 2 przepustnice. Jedna od ASC a druga-ta właściwa od dodawania gazu itd... W tej pierwszej masz linkę na górze i kostkę a w tej drugiej linka jest na dole. Z resztą zobacz sam.
Nr 1 na tym obrazku to przepustnica od ASC
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... ll-13_0409
A na tym masz tę właściwą.
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... ll-13_0408
Teraz widzisz różnicę? Na pewno czyściłeś odpowiednią?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 15:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Na allegro.pl kupisz diaga jakiegoś do bmw za max 350 zł do takie diagnostyki, bedzie potrzebny ci jeszcze tylko komp, naj lepiej laptop i sam sie doweisz o co chodzi.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 15:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
El-Tomaso rozebrałem wszystko jeszcze raz i złożyłem spowrotem, odłączyłem akumulator na jakiś czas bo ktoś mi powiedział że mam teraz auto w trybie awaryjnym i że jak tak zrobie to wszystko wróci do normy. Jedyne czego nie podpiąłem spowrotem to kostka od przepływomierza, podłączyłem akumulator, odpaliłem bunie i wszystko ok, silnik elegancko pracuje, nie dławi się i reaguje na gaz, jedyny problem jaki pozostał to to że nadal świeci check engine i EML oraz ta żółta kontrolka chyba od kontroli trakcji, taki trójkąt nad licznikiem kilometrów, i oczywiście nie jest podpięta kostka od przepływki. Co teraz??

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 16:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
ten trójkątcik od trakcji ci zgaśnie jeżeli ruszysz samochodem. Pod warunkiem że podłączyłeś kostkę pod ta pierwszą przepustnicę. To normalne. A co do check engine i EML... Masz gaz na linkę czy sterowany elektronicznie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Gaz jest sterowany przez linke

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
czupur01, Sorry ale ci trochę zmotałem bo ja przyjąłem że to chodzi o E39 a nie E46. Sam nie wiem czemu. Sorki za te foty itd. EML to błąd czujnika położenia przepustnicy więc spróbuj zapalić betkę a następnie odłączyć krokowca. Jak zgaśnie motor podłącz z powrotem krokowca. Jeżeli kontrolka zgaśnie to oki a jak nie to musisz się gdzieś pod kompa doczłapać- nie ma rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 18:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Ok, więc poszedłem do auta i odpaiłem go i ku mojemu zdziwieniu EML się nie zapalił, natomiast check engine dalej świeci, czy to dlatego że przepływka jest odłączona??

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL