BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 2.0d 136PS kąt wtrysku - raz opóźniony, raz przyspiesz
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 01:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
Witam,

Panowie jest 320d M47 136PS zchipowane, na którym co jakiś czas wyskakuje błąd opóźnionego kąta wtrysku.

Podłączyłem GT1 i porównałem "wartość zadaną" do "zmierzonej", wynik: na obrotach jałowych kąt 'zmierzony' opóźniony średnio o ok. 3 stopnie, na wysokich przyspieszony o 2-4 stopni. Przy równomiernej jeździe jest równo z wartością 'zadaną'.

Czyli ewidentnie się 'rozjeżdża' raz w jedną raz w drugą stronę.

I teraz pytania: czy przy takich objawach jest sens brać się za 'statyczne' (tj. na silniku) ustawianie pompy? czy też raczej w gre wchodzi tylko demontaż i naprawa u speców (a jeśli tak to czy objaw wskazuje na jakiś konkretny rodzaj usterki)? A może świadczy to po prostu o kończącej się pompie (czyli regeneracja albo wymiana)?

Dodam że generalnie auto jeździ i pali ok, tylko czasem ten bład wyrzuca...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
nikt nie doradzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 19:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
doradzi niedoradzi :) zapytaj o ten problem tu
http://forum.tdi-tuning.pl/viewforum.php?f=6

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Gliwice
blad dopuszczalny .Jesli bedzie odczowalny w roznicy obrotow to wtedy sterownik pompy wtryskowej ( znajduje sie na gornej czesci pompy )przykryty dekielkiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
czy mogłbys sprecyzowac "odczowalny w roznicy obrotow" ? tzn. co z czym mam porównać?

z tym błedem to jest o tyle problem że jak juz wyskoczy to z tego co wyczytałem w WDS-ie komputer automatycznie ogranicza dawke wtrysku :( i cos jeszcze czego niestety nie rozumiem:

"If fault code 0A or 48 is stored, the injection rate is limited to 25 mg/stroke.
In this case, the system changes over from start of injection closed-loop control to start of injection open-loop control with fixed duty factor
(...)"

Tylko teraz tak sie zastanawiam - czy komputer ogranicza dawke przez cały czas od momentu jak złapie błąd czy tylko w momencie jak mu sie kąty rozjadą? bo jeśli to drugie to w sumie mały problem, ale jeśli to pierwsze to gorzej, nie uśmiecha mi sie ciągle jeździć na ograniczonej dawce albo kasować ten błąd co pare dni...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL