BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Kontrolka DSC zapala się po ok 10Km i kilka problemów
PostNapisane: 22 lutego 2009, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam,
Co prawda nie długo jedżę BMW. (od miesięca) ale myśle że w końcu znalazłem autko które mi b. odpowiada.

Jednak tak jak to bywa nie ma róży bez kolców i kilka takich kolców tkwi tez w mojej 530d po lifcie.
Po poszukiwaniach na forum, pozostałem z kilkoma tematami bez odpowiedz:
1. tak jak w temacie po ok. 8- do 20km jazdy zapala mi się i pozostaje do wyłączenia zapłonu zawsze:zdziwko: kontrolka DSC. System wówczas już nie działa (ABS działa). Czy miał ktoś może taki problem?
2. W czasie jazdy zapala mi się co jakiś czas informacja o otwartej klapie bagażnika i włącza sie oswietlenie wnętrza :kwasny: mimo że jest zamknięta (ponowne zamknięcie powoduje chwilę spokoju lecz po paru minutach znowu jest jasno :kwasny: ) Ogólnie zamek wygląda ok trochę poczyściłem itd. ale żadnej poprawy
3. LED tylny prawy ma ok 50% jasności w porównaniu do lewego. Te ledy się wymienia?
4. Nie działa tylna wycieraczka i otwiweranie szyby w klapie. W ASO sprawdziłem sobie historię auto i okazało się ze miał 5 !!razy wymieniany silnik+ramię tylnej wycieraczki.teraz też padła.Czy któś wie co to może by? Zdrowy rozsądek podpowiada że silnik jest ok.

Dziękuje za wszelką pomoc!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka DSC zapala się po ok 10Km i kilka problemów
PostNapisane: 22 lutego 2009, 19:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
maciek29 napisał(a):
4. Nie działa tylna wycieraczka i otwiweranie szyby w klapie. W ASO sprawdziłem sobie historię auto i okazało się ze miał 5 !!razy wymieniany silnik+ramię tylnej wycieraczki.teraz też padła.Czy któś wie co to może by? Zdrowy rozsądek podpowiada że silnik jest ok.


Częstą przypadłością touringów jest przecieranie się przewodów za zawiasem tylnej klapy i ja stawiam na to, ciężko na oko poznać, trzeba wybebeszyć wiązkę w miejscu gdzie się zgina na zawiasie, rozwinąć izolację i poprzeglądać każdy przewód, lub pomierzyć miernikiem, mi kiedyś przetarł się w tym miejscu przewód od lampki w pokrywie bagażnika, dopiero po wnikliwym przeglądnięciu kabli udało się to zauważyć.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Czesc,

dzięki za podpowiedz. CZy możesz w skrócie napisa co trzeba wymontowac zeby dostac sie do wiazki (jest z lewej strony?)
Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: PoznaĂą
Hej,

Problem z kontrolką zniknął przy okazji innej naprawy.
W moim aucie denerwowała mnie początku (jak mogłem tego nie zauważy w czasie jazdy próbnej :] ) przestawiona w prawą stronę kierownica podczas jazdy na wprost.

Auto nie sciągało, szło jak po szynach ale ze skrzywioną tak ok. 5-6stopni kierownicą w prawo. Postanowiłem, że pojadę na ustawienie zbierzności.
Okazało się geometria była ok oprócz bardzo zbieżnie ustawionych obu kół przednich. (poza zakresem)
Po ustawieniu geometri okazało się że kierownica jest prosto, drganie które miałem przy 80-90 km/h (byłem pewnien że nie wyważone koła) zniknęły a kontrolka DSC nie zapaliła się mimo zrobienia ok 50km. :D Jak to możliwe??

Myślałem i jedyne to co mi przychodzi do głowy to to że czyjnik skrętu kierownicy wskazywam sterownikowi DSC skręt a czyjniki predkości obrotowej kół (jazda po zakrecie = inna prędkoś obrotowa kół) wskazywały brak zmian? Albo to samo tylko z czyjnikiem obrotu wokół osi. Ciekawe.


Co myślicie?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL