BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d 2004 dławi się w pewnym przedziale obrotów
PostNapisane: 12 marca 2009, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: gdansk
Witam! Panowie ta sytuacja mnie przerasta, Wymieniłem filtry powietrza, paliwa, oleju, odmę, wstawiłem nową oryginalną przepływkę wprogramowali mi ją w aso, zdiagnozowali 0-błędów, wtryski ok, doładowanie ok... przy rozgrzanym silniku w zakresie obrotów 1700-2200 jest takie wrażenie jakby ciągnęło przyczepkę tzn delikatne dławienia i tez nie zawsze... Ma ktoś jakiś pomysł??? proszę o pomoc

_________________
the grass is always greener on the other side of the fence


Ostatnio edytowano 12 marca 2009, 19:02 przez nosek99, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 19:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
albo nie domyka się zanieczyszczony EGR albo zacinają się kierownice w turbinie /przy tych obrotach się przestawiają/ Spróbuj wstawić jej dobrze w tyłek i zaobserwuj czy nie będzie poprawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: gdansk
Zapomniałem napisać EGR + te całe śmieszne elektrozaworki wyczyszczone, wstawiałem jej dziś ponad 200km/h przez 30 min... i nic;(

_________________
the grass is always greener on the other side of the fence


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
a jak się zachowuje wskazówka od spalania kiedy ci się dławi przy przyspieszaniu ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: gdansk
delikatnie drga góra dół, podobnie obrotomierz

_________________
the grass is always greener on the other side of the fence


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
to ewidentnie wskazuje na przepływkę bądź ewentualnie wtryskiwacz sterujący. /jeśli napewno egr jest czysty i nie pomaga ostra gonitwa. Bo błąd czujnika listwy w ASO by dostrzegli. Spróbuj założyć inną przepływkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: gdansk
właśnie przepływkę nową wczoraj założyłem bo myślałem że to coś zmieni..a tu nic masz jescze jakies inne pomysły? może węże posprawdzać czy jakiegoś lewego tlenu nie zaciąga?

_________________
the grass is always greener on the other side of the fence


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Jeżeli chodzi Ci o to żeby tanim kosztem, korzystając z rad na forum, dojść co jest z Twoim autem to może to być długotrwałe i nieskuteczne. Jeżeli zaś chodzi o to by za jakieś rozsądne pieniądze je naprawić to zgłoś się do Marka Staszewskiego Warszawa al. Jerozolimskie 228 tel. 0-22 867 82 34, 601 211 832. To najlepszy w polsce fachowiec. NIE ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ŻEBY NIE PORADZIŁ SOBIE Z TYM !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: gdansk
wielkie dzięki napewno dam Ci znać co z tym było pozdrawiam

_________________
the grass is always greener on the other side of the fence


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Odezwij sie na forum,wiele osób na tym skorzysta .

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 17:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
już wiem co jest twojej bmce :hyhy: - popytałem i wiem dokładnie co jej jest. Możesz wysyłać whiskacza. Jak potwierdzisz to napisze co jej jest. To błahostka, naprawa nic nie kosztuje- 5 min roboty a efekt gwarantowany. Żaden komputer serwisowy ci tego nie pokaże.

najlepsze jest o to że to dość typowa przypadłość. Będe ok. 19.00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
i jak sie sprawda skonczyła kolego???

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 19:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
dobra zarobie whiskacza czy nie odpowiadam:

za robertbmw:

Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d co wcale mnie nie dziwi, gdyż nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.
Do tej pory nie zdradzałem w czym tkwi usterka tych objawów, gdyż pewnych tajemnic się nie zdradza, ale na dzień dzisiejszy nie prowadzę już żadnych napraw w kraju i tajemnica ta może już tylko Wam być przydatna.

Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
PRZEPRASZAM CZY MÓGŁ BYM PROSIC O POMOC PANA LUISA?????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
MAM PROBLEM Z BMW E46 150 KM AUTO NIE ODPALA WOGÓLE
AUTO KRĘCI ALE NIE PODAJE PALIWA NA LISTWE I NA WTRYSKI TEZ NIE CZY PRZYCZYNĄ MOZE BYC USZKODZONY "EWS"
PROSZE O POMOC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
CZY MOGE LICZYC NA JAKIES KOLWIEK RADY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
rozumiem że motor CR ??? bo były też VP44 ale te nie miały listwy


Ostatnio edytowano 13 marca 2009, 21:55 przez lizardking, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
zacznij od czujnika położenia wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
ok jestem obecnie w Irlandi w przyszłym tygodniu bede w PL czy moge prosic o jakis kontakt najlepiej na gg a i to jest na listwie komonray jest to model 2003 2 l d jak mozna sprawdzic ten czujnik?????? i jescze jedno na KTS 540 wychodzi taki błąd "KOD WARSZTATU NIEPRAWIDŁOWY"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 23:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: krakĂłw
prosł bym jutro o kontynuacje tematu jesli mozna??????????????????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL