Wszystko zależy od tego ile auto ma przebiegu ORYGINALNEGO

- jak do 200tys to automat powinien jeszcze polatać.
Moim zdaniem zacznij od sprawdzenia elektryki skrzyni - podjedź pod komputer i zobacz, może coś pokaże.
Jeżeli wszystko bedzie OK - to pozostaje sprawdzenie stanu i poziomu oleju.
Sama wymiana w step tronicu to droga sprawa. Na forum znalazłem info ze ludzie zmieniali za 200zł.....ale lali tam chyba kujawski.....
W wawie nie znalazłem ESSO LT 74 (costam) taniej niż ok 90zł/litr
Pełna wymiana to ok 9-10 litrów , do tego dochodzi koszt filtra i uszczelki miski skrzyni.
Wymiana statyczna to spuszczenie tego co jest w samej skrzyni (bez wymiany w konweterze i bez wydmuchania zawartosci przewodów) Przy takiej operacji wchodzi 4-5 litrów.
Musisz odwiedzić dobrą stacje BMW, jakieś ASO lub warsztat który naprawia tylko te samochody i ma do nich osprzet. Odpusc sobie warsztaty robiące tylko skrzynie, bo jak ja pojechałem do podobno najlepszego w wawie warszatatu SAMKO przy okopowej, to po podniesieniu samochodu pan z wasem powiedział ze skrzynia jest do generalnego remontu i że koszt to minimum 3 tys zł + nowy olej......a chcieli nalac zwykłego ATF-a
W serwisie BMW skończyło sie na wymianie uszczelniacza i uzupełnieniu poziomu (1 litr) i auto smiga dalej jak szalone. (dodam ze u mnie nie było wyczuwalnych problemów ze skrzynią - bumier jeździł normalnie.....problemy były wizualne - plama pod samochodem

)
Reasumując
Dobry serwis BMW, podpiecie do kompa, sprawdzenie stanu i poziomu oleju, ew uzupełnienie i powinno być dobrze
