BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 22:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Zerwany pasek klinowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 09:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: e46 320d
Witam,

Wczoraj w mojej 320d 2002r zaczęła mi się świecić kontrolka od płynu chłodniczego więc kupiłem petronal i dolałem jak silnik jeszcze był ciepły. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów usłyszałem brzęczenie i kontrolka od akumulatora zaczęła się świecić na czerwono. Po otworzeniu maski okazało się że pasek klinowy jest zerwany (postrzępiony) oraz płyn chłodniczy wycieka. Czy dolanie płynu chłodniczego mogło mieć wpływ na zerwanie paska - być może jakaś aluminiowa część pod wpływem niskiej temperatury płynu wygięła się i pasek zahaczał o nią? Drugą przyczyna jaka nasuwa mi się na myśl jest to że podczas jazdy przy małej ilości płynu chłodniczego pasek pod wpływem wysokiej temperatury stracił swoje właściwości mechaniczne przez co łatwiej mogło dojść do zerwania ? Na koniec pytanie - co dodatkowo mogło ulec uszkodzeniu i co powinienem sprawdzić podczas naprawy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: KrakĂłw
Ja to widze raczej tak, że najpierw pekł pasek, z tego powodu przestała działac pompa wody (bo on ją chyba takze napedza) co spowodowało zapalenie sie kontrolki płynu (ona nie oznacza tylko niskiego poziomu, ale takze brak obiegu w układzie-tak mi sie wydaje, albo inaczej, juz była wysoka temperatura i zaczał gdzies wyciekac wiec jego poziom sie zmniejszył), w efekcie czego wywaliło płyn pod wpływem temperatury.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zerwany pasek klinowy
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 15:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
chyba nie do konca tak. kontrolka od ładowania zaświeciłaby odrazu po uszkodzeniu paska. Wiec najpierw wyciekł płyn a poźniej dopiero pękł pasek

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zerwany pasek klinowy
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 15:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 385
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47 teraz M54B25
pompa wody może staneła albo puściła...I przez nią wyciekł płyn i zatarła się całkiem i dlatego zerwało pasek.Poruszaj ręcznie wszystkimi rolkami.I zobacz jak chodza czy lekko czy ciężko.

_________________
Jak samochód robi BRUM BRUM to benzyna,Jak robi KLE KLE to ropniak,a jak robi BRUM BRUM i KLE KLE to gaz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL