BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Drgania kierownicy podczas hamowania???
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 17:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 204
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Witam!!!! mam pytanko odnosnie mojej buni 520 e39,niedawno zalozylem do niej felgi 17,i opony w rozmiarze 225/45/17,a problem polega na tym ze jak hamuje odczuwalne sa drgania na kierownicy i nie jestem pewien skad one sie wziely,czy moze to byc wina felg,czy tez moze tarcz, lub klockow,prosze o rade w jaki sposob moge samodzielnie to zbadac.Z gory dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 18:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
na start wywaz kola,dobrze jest tez sprawdzic czy nie masz luzow na zawieszeniu. jesli to jest w porzadku to nalezy doszukiwac sie winy w tarczach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: belchatow
pierwsze pytanie czy masz zalozona rozporke na gniazdach mc personow bo na tych felach moze byc ona potrzebna drogie czy na starych felgach bylo dobrze?najczesciej takie obiawy wynikaja z krzywych tarcz hamulcowych ale jak wczesniej tego nie bylo a po wymianie kol sie zaczelo to zaczol bym od sprawdzenia czy niema luzow na zawieszeniu i rozejrzal bym sie za rozporka :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 18:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
powiem szczerze ze pierwszy raz slysze,aby rozporka byla odpowiedzialna za dragania kierownicy :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 18:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
a takie małe dystansy pomiedzy ośką a felgą? takie plastikowe? masz to czy nie bylo potrzebne? a moze nie masz a powinno byc ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 19:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Problem lezy w tarczach, sa prawdopodnie krzywe. Niewywazone kola powodowalyby wibracje nie tylko podczas hamowania, ale tez przy wiekszych predkosciach podczas normalnej jazdy.

Tekstu z rozporka nie bede komentowal...dobra bajka :rotfl:

A te "dystanse" maja swoja nazwe - to pierscienie centrujace, umieszcza sie je gdy otwor centralny felgi ma wieksza srednice niz piasta, w przypadku E39 jest to bardzo malo prawdopodobne (wszystko ze wzgledu na nietypowa srednice piasty - 74.1mm)

Moja rada jest taka, znajdz sobie kawalek prostej, suchej drogi i zrob 5 hamowan jedno po drugim, z predkosci 100 kmh do 0 powinno byc dobrze (E39 nie jest lekka, wiec nie trzeba szybciej) - rozpedzasz samochod do 100 i pelen but w hamulec, tak zebys nosem dotknal szyby, nie czekaj tez az hamulce przestygna pomiedzy hamowaniami. Powinno czasowo pomoc rozwiazac Twoj problem, jednak przedzej czy pozniej i tak czeka Cie wymiana tarcz i klockow, bo obie rzeczy juz do niczego sie nie nadaja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 19:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 204
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Na moich poprzednich felgach15-kach nic takiego nie bylo i nie widzialem tez tego na poczatku gdy zalozylem 17-stki,dopiero gdy jechalem w dluzsza trase do Holandii zaczelo tak sie dziac i tak juz pozostalo,jesli chodzi o otwor piasty to jest zgodny ,takze nie uzywam zadnych dystansow,czy pierscieni centrujacych.Przetestuje rade Vermiliona i dam znac co i jak.Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
Z tego co sie orientuje to moga byc po prostu chamulce. Sprawdz tarcze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Vermilion napisał(a):
Moja rada jest taka, znajdz sobie kawalek prostej, suchej drogi i zrob 5 hamowan jedno po drugim, z predkosci 100 kmh do 0 powinno byc dobrze (E39 nie jest lekka, wiec nie trzeba szybciej) - rozpedzasz samochod do 100 i pelen but w hamulec, tak zebys nosem dotknal szyby, nie czekaj tez az hamulce przestygna pomiedzy hamowaniami. Powinno czasowo pomoc rozwiazac Twoj problem, jednak przedzej czy pozniej i tak czeka Cie wymiana tarcz i klockow, bo obie rzeczy juz do niczego sie nie nadaja.


Pierwszy raz słyszę o takim patencie ale spróbuję tak zrobić. Ja mam podobny problem z tym że występuje on tylko kiedy hamuję z określoną siłą. Lekko drży kierownica ale wystarczy odrobinę popuścić bądź docisnąć pedał żeby ustąpiło. Spróbuję rady Vermiliona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 21:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Czasami problem z "biciem hamulcow" wynika z nierownego zuzycia klockow i tarcz, gdy wibracje sa jeszcze delikatne warto sprobowac sposobu, o ktorym pisalem - mocne hamowania wyrownaja powierzchnie tarcz i klockow. Jedyna wazna rzecz przy tym sposobie, to to aby nie wjechac w kaluze i ,zeby po serii hamowac dac hamulcom sie ostudzic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Ja mialem cos podobnego i wymienilem lozysko na mc i wszystko ok sprawdz to. Moze tez byc cos tak jak wyzej powiedzial kolega tarcza/klocki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL