BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M52b25 -silnik muli, problemy z odpalaniem po nagrzani
PostNapisane: 2 maja 2009, 13:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

podobny problem byl juz poruszany kilka razy na forum, ale niestety po wymianie konkretnych czesci nic nie dalo sie zrobic...

juz jakis czas temu mialem tak ze jak zatankowalem gorsze paliwo (na codzien jezdze na v-power racing 100 oktan) - gdy zatankowalem np bp ultimate 98, samochod zdarzalo sie ze nie chcial zapalic i mulił podczas jazdy...

ostatnimi czasy zdarzylo mi sie ze podskoczylo mi bardzo spalanie, wiec pojechalem na komputer, na ktorym wyszly bledy: czujnik polozenia walka rozrzadu, czujnik temperatury chłodziwa.

jezdzilem okolo miesiaca z tymi bledami az tu nagle zaczal pojawiac sie problem - gdy silnik odpalalem na zimno, zaskakiwal od razu i mial taka moc jak powinien, zbieral sie jak trzeba itd - nawet po nagrzaniu. dzialal ok az do momentu gdy go zgasilem i na cieplym silniku odpalilem na nowo... problem byl taki ze najpierw musialem trzymac rozrusznik po kilka sekund, zeby silnik zaskoczyl... jak juz zaskoczyl to falowal mocno na obrotach - najpierw spadal na 500, pozniej podbijal na 1000, pozniej spadal znowu na 500 i tak w kolko az sie ustabilizowal albo gasl... pozniej jak jechalem okazywalo sie ze jak np stalem na luzie na skrzyzowaniu silnik sam gasl... dopiero po dluzszej jezdzie od momentu odpalenia nie gasl... czasem po odpaleniu gasl mi po 6-7 razy po kilku sekundach od momentu odpalenia

po takim 'wadliwym odpaleniu' kiedy to obroty sie wahaja i rozrusznik dlugo chodzi (praktycznie zawsze przy rozgrzanym silniku), samochod strasznie muli! dopiero okolo 4000 obrotów lapie moc i zaczyna ciagnac - a ponizej 4000 zbiera sie jak matiz... :/

ostatnio wymienilem czujnik polozenia walka rozrzadu na nowy (kupilem na allegro podrobe 'herzog-germany'), wymienilem termostat wraz z czujnikiem temperatury chlodziwa, wyczyscilem filtr powietrza (BMC Carbon Dynamic Airbox) i przeplywomierz... niestety nie ma poprawy! :(

po wymianie czesci nie bylem jeszcze na komputerze usuwac bledow...

kiedy odlaczam czujniki (polozenia walka rozrzadu, przeplywomierz) to nic sie nie zmienia w zachowaniu samochodu...

Co moze powodowac problemy? filtr paliwa? sondy lambda? podkreslam ze komp wykazal wczesniej tylko bledy czujnika pol. walka rozrz. i temp chlodziwa...

w najblizszym tygodniu jade na pelna diagnostyke silnika, ale moze jest to zbedne i znajdzie sie jakies inne rozwiazanie? HELP!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego zacznij od filtra paliwa, typowe objawy. Mówisz, że gdy odłączasz kostkę od przepływki nic się nie zmienia, nie powinno tak być, sprawdź przepływkę.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 19:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
filtr paliwa jeszcze moge wymienic... z przeplywomierzem sie wstrzymam poki co bo jest duzo drozszy od filtra paliwa, a moze diagnostyka silnika cos wykaze... a tak strzelac po kazdej czesci to nie ma sensu...

ale rzeczywiscie filtr paliwa chyba od nowosci nie byl wymieniany... tylko czy gdyby to byl problem to w zaleznosci od temperatury roznie by sie silnik zachowywal?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL