BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 16:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Luz na kierownicy
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Witam, mam takie problem. Otóż dziś rano wszystko było ok, popołudniu wsiadając do auta zauważyłem, że jak kręce kierownicą (lewo-prawo,krótki obrót) to słychać stuk. Jak by gdzieś był luz. Nie mam kanału, więc ciężko mi sprawdzić skąd dochodzi dzwięk, ale na skręconych kołach usłyszałem, że ten dzwięk dochodzi z wału przekładni (obok nr. 2, ten łącznik).

Obrazek

I teraz moje pytanie, co to może być? :) Dodam, ze gumy stabilizatora, łączniki mam powymieniane. Coś się mogło zepsuć, czy może coś się odkręciło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37065
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli z kolumny kieorwniczej to może gumowy łącznik się wybił, ale w E39 to przekładnia wydaje takie odgłosy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 09:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Takie stuki w E39 to przeważnie luz na wewnętrznej końcówce drążka kierowniczego. Dźwięk będzie dobiegał jakby z przekładni, ale to nie ona.
Proponuje skręcić koła dotknąć ręką drążka kierowniczego, a druga osoba niech kręci kierownicą krótkimi nie za szybkimi ruchami, jeżeli na drążku jest luz, to napewno będzie on wyczuwalny. Czynność powtórzyć z obu stron.
Kompletny drążek, czyli drążek + końcówka, to koszt do 150 pln.
Jest tego pełno na allegro.
http://allegro.pl/search.php?sg=0&strin ... %85zek+e39

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL