BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 21:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 05:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
Mam pytanie czy dla auto BMW E46 1895cm benzyna 2000 rok jeżeli kupię taki sam przepływomierz te same numery trzeba zrobić adaptacje ?? ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 08:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Co fachowiec to inna opinia na ten temat.
Według mnie, zawsze tak robię, wymiana przepływomierza na nowy, nawet o takich samych numerach, powinna zakończyć się ponowną jego adaptacją. To była teza.
Teraz argumentacja.
Uszkodzony przepływomierz wprowadził zakłócenia w pracy ECU, a w efekcie znacznie zmienił mapę obciążeń samochodu.
Następstwa to;
-spadek mocy
-nierówna praca silnika
-większe zużycie paliwa

Montując nowy przepływomierz, kasujemy nauczone wartości, aby ECU na nowo zebrało mapę obciążeń, tym razem przy odczycie ze sprawnego przepływomierza.
Czyli adaptacja przepływomierza, to nic innego jak resetowanie programu auto-adaptacji ECU/DDE/DME jak kto woli :)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
dzieki i to właśnie jest odpowiedz chciałem się upewnić !!! Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 13:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: ToruĂą
To prawda. Wszystko gra zamontowałem nową przepływkę kasowanie błędów i ogień z rury wszystko gra !!! Dzięki za dokładne wytłumaczenie !!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 07:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
Czy adaptacja przepływomierza polega tylko na skasowaniu błędu, czy należy wgrać jakiś sterownik??

pozdrawiam Kamil e46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 08:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Po wymianie przepływomierza na nowy (taki sam......z tej samej serii) nie robi się żadnej adaptacji!!!!!!!! Nie wgrywa jakiegoś softu!!!!
Procedura polega na "wyszarpaniu starego przepływomierza i wstawieniu w jego miejsce nowego) Nawet nie ma potrzeby kasowania błędów zapisanych w pamięci ECU. Te są tylko dla informacji diagnosty (co ,gdzie,kiedy) inie mają wpływu na pracę przepływki.

Przepływomierz albo działa ale słabo (mierzy) i zaniża pomiar!!!! w efekcie komputer obcina dawki paliwa (auto nie jedzie )
Wtedy nie ma błędów zapisanych w ECU.
Taką niesprawność przepływki potwierdza lub wyklucza się podczas kontroli parametrów mierzonych podczas jazdy samochodem.
Kiedy są błędy ( przerwa lub zwarcie do masy ) przepływka jest uszkodzona .

Przepływomierz to element mierzący tak jak czujnik ciśnienia, temperatury, po podmianie na taki sam NIE ROBI SIĘ ADAPTACJI!!!!!!!!!! NIE DAJE SIĘ ZAROBIĆ KŁAMCĄ!!!!!!

Adaptacje się robi w benzynkach dla przepustnicy!!!!!!

Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 08:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć Toudi
Toudi napisał(a):
Uszkodzony przepływomierz wprowadził zakłócenia w pracy ECU


Ja tylko mam pytanie ..jakie " zakłócenia w pracy" -skrośne, interferencyjne. jakieś magnetyczne ? a może środowiskowe? albo cieplne?

Toudi napisał(a):
-spadek mocy


Tak zawsze.

Toudi napisał(a):
-nierówna praca silnika


Nigdy się z czymś takim nie spotkałem ale !(nie wykluczam)

Toudi napisał(a):
-większe zużycie paliwa


W zasadzie ten problem można rozwinąć albo faktycznie pali więcej albo pali mniej.
Gdy przepływomierz nie działa poprawnie (zaniża pomiar) ECU jak pisałem obcina dawki paliwa. (wtedy auto nie jedzie i nie pali wcale więcej)

Gdy przepływomierz jest uszkodzony całkowicie (przerwa lub zwarcie) ECU wywala błąd nie dostaje danych z przepływomierza o przepływie ilości powietrza wtedy podstawia sobie stałą wartość. Wtedy na niskich obrotach dawka paliwa jest zbyt wielka a na wysokich mała. (tryb awaryjny)
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 09:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W nowszych dieslach BMW przepływomierz się adaptuje.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
A jeśli zmieniam przepływomierz na nowszy z innym numerem to trzeba go adaptować
!! ponieważ jest tak napisane w instrukcji przy nowym przepływomierzu!!
Teraz tylko jak to zrobić za pomocą PROGRAMU CARSOFT6,5 BMW
TRZEBA WGRAĆ JAKIŚ STEROWNIK (GDZIE GO DOSTANE), CZY WYSTARCZY SKASOWAĆ BŁĄD ????????????

pozdrawiam Kamil bmw 320d e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: pomorskie
Całkowicie zgadzam się z kolegą ROGER NYSA
Od niedawna jestem po wymianie przepływomierza w E46 318i z 98 r ( oryginalny BOSCH).
Od momentu założenia nowego a trwa to ok 1 min wszystko działa sprawnie.

Całe to gadanie z adaptacją to jedna bzdura mającą na celu wyciągnąć dodatkowa kasę z kieszeni użytkownika.

Bardzo mozliwe że w nowych BMW jest taka potrzeba. Czytałem ostatnio że w nowej serii 1 wymiana świec zapłonowych wymaga adaptacji!!! , a wszystko ku temu aby serwisować auta w ASO BMW (w wiadomych celach).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 11:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Ja mam E46 320d z 98 r. i kiedys wymienialem przeplywomierz bez robienia adaptacji i silnik tracil moc w pewnym zakresie obrotow, pojechalem do ASO i okazalo sie ze to wina braku adaptacji i po wgraniu nowego oprogramowania bylo wszystko super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
No właśnie :)
też tak myślę że trzeba adaptować,
teraz tylko chciałbym wiedzieć (czym, jak,jaki sterownik)???????

pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 19:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ROGER-NYSA, Ty znowu masz jakiś problem ;)
Ale tak poważnie.

Wracając do podstaw.
Sterownik paliwowy ma na stałe wgraną tak zwaną "mapę obciążeń". Owa mapa posiada możliwość korygowania/adaptacji która uzależniona jest od odczytów z czujników takich jak;
-sonda lambda
-przepływomierz
-czujnik MAP

Jeżeli regulacja od danej wartości na mapie obciążeń odbywa się w granicach +/- 25% to nic sie nie dzieje. Jednak po przekroczeniu tej poprawki, czy to w górę, czy to w dół, sterownik zablokuje możliwość adaptacji w osiągniętym punkcie i nie pozwoli na dalszą adaptację.
Wracając do naszej przepływki. Jej błędne wskazanie będzie powodować obcinanie dawek wtryskiwanego paliw, które na pewno przekroczy 25% dopuszczalnej regulacji, to z kolei spowoduje iż do momentu uwolnienia regulacji mamy pomniejszoną dawkę paliwa.
Spadek mocy poszarpywanie, niestabilne obroty.

Adaptacja przepływomierza, to żadne tam wgrywanie nowego softu (jeżeli czujnik został zamieniony na egzemplarz o takim samym oznaczeniu), jedyne co trzeba zrobić to skasować owy program autoadaptacji, aby mógł zacząć dostrajać mieszankę do obecnie panujących warunków.
Nie mylić ze zwykłym kasowaniem błędów, ponieważ w 90% przypadków tak jak pisał ROGER-NYSA, są one informacją dla diagnosty.

Kasowanie programu autoadaptacji można przeprowadzić nie koniecznie na serwisie, warsztaty zajmujące się diagnostyką komputerową, posiadające urządzenia firm; Bosch, Magneti Marelli, CDIF, Texa itp, bądź dedykowane oprogramowanie do BMW przeprowadzą taką operację za cenę dużo niższą niż w ASO.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
Ok kolego a można to zrobić za pomocą

PROGRAMU CARSOFT6,5 BMW

jak??

pozdrawiam Kamil :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 18:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie używam Carsoft-a, więc Ci nie odpowiem :( Korzystam z testera Magneti Marelli.
Ale zapytaj na forum, jaki interfejs potrafi zerować/kasować/przywracać program autoadaptacji.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Cytuj:
Adaptacja przepływomierza, to żadne tam wgrywanie nowego softu (jeżeli czujnik został zamieniony na egzemplarz o takim samym oznaczeniu), jedyne co trzeba zrobić to skasować owy program autoadaptacji, aby mógł zacząć dostrajać mieszankę do obecnie panujących warunków.


W tym celu odłączamy akumulator .
Z pamięci podręcznej ecu (ram) "ulatują przetrzymywane tam adaptacje"
Podłączamy akumulator odpalamy silniczek ,dajemy mu popracować na wolnych potem mała przejażdżka z wykorzystaniem całego zakresu obrotów.

I mamy nowe adaptacje które nie zawsze i nie we wszystkich autach są potrzebne.

Dodam jeszcze że szukałem w wielu miejscach informacji na temat adaptacji........ faktycznie raz znalazłem że producent .. tu istotne słowo "ZALECA" przeprowadzenie takiej adaptacji przy wymianie przepływki ale również przy wymianie filtra powietrza.

Drodzy koledzy sprawa jest oczywista KASA musi wpływać.

Mam 320d 2002 r. cr 150ps robiłem cuda z moją przepławką pomijam fakt że zrobiłem w niej dziurką celem poprawienia charakterystyki pomiaru przy wyższych obrotach.

I nigdy nie robiłem adaptacji komputerem , w blokach mierzonych podczas jazdy widać dokładnie ile mierzy przepływka na jakich obrotach i ile powinna.
Ja lubię jak moja przy ower boście lekko zawyża pomiar.
Toudi na pewno wiesz co się wtedy dzieje...........
Pozdrawiam Krzysiek
Auto śmiga wyśmienicie !!!


Ostatnio edytowano 7 września 2009, 13:21 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Aż tak BMW uwsteczniło DME/DDE w E46 że wystarczy odłączyć akumulator?
Coś mi się wierzyć nie chce :)

Tutaj fragment instrukcji:
Cytuj:
The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate
thetheoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit
compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.
If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ±8% from
the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as a compensation
factor.
That compensation factor enables the control unit to adjust the measured levels before
they are processed by the various functions.

Application: The service function Air mass flow meter adaptation must be performed
after the airmass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to
0 in the process.
Vehicle Use: The air mass flow meter adaptation is used as follows: -E46 M47TU: as
of volume production launch -E46 M57TU: as of volume production launch -E65
M57TU: as of 03/2003 with integration stage 6.108 and DDE software VQ5.7 -E60
M57TU: as of volume production launch.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 13:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

SPOKO!!

Ja powiedziałem swoje ...............

Pewnie nie jeden użytkownik BMW będzie miał możliwość sprawdzenia mojej teorii....

Jeśli okaże się błędna usuniemy post żeby nie mącić ludziom w głowach i przyjmiemy jedno stanowisko ( dla potomnych)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Pomorze
witam
ROGER-NYSA mam do Ciebie taka prosbe, bo niestety nie mam mozliwosci pozyczenia od kogos na chwile poprawnie dzialajacej przeplywki (320d 150 KM).
Skoro troche bawiles sie z diagnoza przeplywki to czy mozesz podac jakie prawidlowe wskazania powinny byc przy roznych obr/min pod DIS-em albo INPA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 20:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
mkzam napisał(a):
czy mozesz podac jakie prawidlowe wskazania powinny byc przy roznych obr/min pod DIS-em albo INPA


Z tego co pamiętam wklejałem podobny materiał do jakiegoś postu na tym forum.
Nie widzę problemu więc wklejam tu ponownie.
Mam nadzieję że nie tylko tobie się przydadzą.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeśli pojawią się jakieś pytania..... dawać śmiało.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL