BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] co to za błędy
PostNapisane: 4 lipca 2009, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
Witam znajomy zrobił sobie swap do e30 wsadził silnik z e46 (m54) i po podpięciu ma problem z ładowaniem.. a pod komputerem wyskakuja mu takie błędy"
45 MFL Toggle bit
130 Timeout CAn-Botschaft ASC1
11 cooler outlet
w załączeniu przesyłam screeny z inpa
Może mi ktos powiedzieć co one oznaczaja dokładnie?

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 08:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Witam.
Po pierwsze, na czym polega ten problem z ładowaniem??
Czemu kolega porwał się na silnik i sterownik który obsługuje magistralę CAN. W E30 konstruktorom nawet się nie śniło coś takiego jak CAN stąd te błędy.

11 cooler outlet to błąd wyjscia wentylatora.
Wentylator w E46 jest sterowany za pomocą modułu, którym z kolei steruje ECU, teraz komputer nie widzi tego ustrojstwa stąd błąd 11.

45 MFL Toggle bit - znowu magistrala CAN i błąd obsługi lekkiej/uniwersalnej kierownicy

130 - Timeout CAn-Botschaft ASC1 - błąd jakiegoś czujnika powiązanego z ASC, może chodzić o czujnik skrętu kierownicy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
tzn rozładowało mu akumulator po podpięciu komputera i odpalonym silniku INPA pokazuje mu ąłdowanie na poziomie 11,30 ( powinno byc chyba ok 14!!)
a czemu taki silnik..hym dorwał tanio i dlatego kupił :)
dzieki wielkie za rozpoznanie błedów!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 09:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Zgadza się, ale ładowanie to sprawa alternatora i jego osprzętu, komputer nie jest tu niczemu winien.
11,3V to brak ładowania, anie niski poziom, porostu alternator nie ładuje.
Albo padł regulator napięcia, albo układ diodowy, albo kolega najnormalniej w świecie nie podłączył jakiegoś kabelka (może ten "cienki" od wzbudzenia).
To już sprawa pod tytułem "ładowanie", a nie błędy ECU :hyhy:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
tak się własnie domyślam ale chcielismy wiedzieć jeszcze co oznaczają te błędy w pamięci....
co do alternatora to był na 100% dobry... podejrzewam że czegos nie podłączył... a ten kabel "od wzbudzenia" jakie ma dokładnie zadanie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 17:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
bez wzbudzenia alternator nie będzie dawał napięcia i prądu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL