BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 sierpnia 2025, 00:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Problem z klimą
PostNapisane: 14 lipca 2009, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam taki problemik mam mianowicie: po włączeniu klimy wydmuchuje powietrze ale nie jest zimne a w czasie jazdy na trasie dmucha normalnie zimnym, a i klime nabiłem wiec co moze byc nie tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Wentylator klimatyzacji działa?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:13 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Witam,

Moze to byc normalny objaw moze byc cos nie tak. Aby miec pewnosc proponuje nastepujace cwiczenie:

Odpal samochod, odpal klime (wszystkie okna i dach zamkniete) i poczekaj 5 min. Czy zaczelo leciec zimne powietrze z nawiewow? A najlepszym testem jest wsadzenie termomertu w nawiew. Ustaw temp na klimatorniku na 16 stopni wcisnij przycisk AUTO. Termometr powinien pokazac przynajmniej ok 10 stopni C. Jezeli jest wiecej znaczy, ze klima dziala malo wydajnie, jezeli nie ma roznicy miedzy temp otoczenia i nawiewu klima wogle nie dziala.

Jezeli dziala malo wydajnie (wiecej niz 10C ale mniej niz temp otoczenia) tzn ze masz wyciek w systemie i zostalo malo czynnika pomimo ze niedawno napelniles. Jedz sprawdzic szczelnosc. Jezeli nie dziala wogle to mogl sie kompresor zatrzec albo cos innego. Proponuje najpierw podpiac sie pod kompa i zczytac bedy z klimy (modul IHKA/IHKR) a pozniej do serwisu klimy pojechac niech oni zobacza co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:15 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Pinczer napisał(a):
Wentylator klimatyzacji działa?


To nie to. Sam wentylator nie wylacza klimy. U mnie nie dzialal i klima chlodzila jak tralala. Objaw niedzialajacego wentylatora klimy to... przegrzewajacy sie silnik podczas jazdy w korku. Kolejnym objawem niedzialajacego wentylatora jest za wysokie cisnienie w ukladzie klimatyzacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
A kto pisał o wyłączającej się klimie? Silnik bez tego wentylatora się nie przegrzeje jak masz dobre oryginalne wisco.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 6
Lokalizacja: Czyżowice
Moje BMW: E-36 compact/E-39
Kod silnika: TDS
W moim zdarza się podobnie choć rzadko i podejrzewam, że jest mało czynnika bo nie pamietam kiedy nabijałem. A na trasie chłodzi super. najgorzej w wolnym ruchu. Kiedy tak się dzieje odcinam dopływ powietrza z zewnatrz na panelu klimy i git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:39 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Pinczer napisał(a):
A kto pisał o wyłączającej się klimie? Silnik bez tego wentylatora się nie przegrzeje jak masz dobre oryginalne wisco.


Dobrze, napisze inaczej: Wentylator nie ma wplywu na to czy klima chlodzi czy nie, przynajmniej w poczatkowym okresie. Pozniej pod wplywem zbyt wysokiego cisnienia w instalacji czynnik moze zostac wyrzucony przez zawor rozprezajacy w takiej ilosci ze zostanie go w instalacji zbyt malo aby wydajnie chlodzic.

VISCO mam dobre a i tak nie da rady. Zreszta to akademicka dyskusja. Podstaw mi samochod z dobrym VISCO a ja odepne wentylator klimy i ci go przegrzeje w korku w 30 stopniowym upale z odpalona klima. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 15:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Mam inne zdanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 16:59 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
szanuje to


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 17:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
condor, ja też mam inne zdanie niż ty.

Jeżeli było by mało gazu to w trasie i na wolnych obrotach klima ty chłodziła tak samo.

Nam chodzi o to że jak wentylator nie działa to, podczas postoju powietrze nie przepływa przez chłodnice i nie odprowadza ciepłego powietrza które generuje klimatyzacja w chłodnicy klimy, a zatem jak auto stoi klima kiepsko działa...
Za to jak w trasie auto jedzie, przez chłodnice przepływa powietrze które odprowadza ciepło.

Tak jak napisał Pinczer wisko poradzi sobie z uszkodzonym wentylatorem klimy w miarę normalnych warunkach. Te nienormalne warunki to powyżej 30 stopni i sporawy korek. Wtedy najlepiej wyłączyć klimę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: BiaÂłystok
Nie chodzi mi wentylator, a jak wlaczam klime w miescie to mi temperatura skacze, na trasie hula musze sprawdzic czy da sie cos z tym wentylatorem, jak nabijalem klime to mi chlop mowil ze to nie pierwsza e39 z tym problemem, tylko co tam moglo nawalic cos mowili o jakichs czujnikach...:/ odwiedze elektryka i obadam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 19:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
W zależności od rocznika niestety nie byleś łaskaw się pochwalić o jakie wozidło chodzi.

Do września 98 były rezystory odpowiedzialne za biegi wentylatora, które padają jak muchy. Potem regulacja prędkości wentylatora była regulowana 'elektronicznie'. Odpal szukajke dowiesz się więcej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: BiaÂłystok
No mam 07.05.98 - jesli chodzi Ci o rezystor jako jezyk to to nie to chyba ze o inny jakis jutro atakuje mechaniorow wiec sie okaze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 20:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Wentylator ma za zadanie chłodzić czynnik chłodzący, u mnie był padnięty bezpiecznik z wentylatora, klima działała, ale jak się układ zagrzał to mi wywaliło wszystko na zewnątrz. Według mnie możesz mieć np: nieszczelność układu, wystarczy mała dziurka szerokości igły i układ będzie gubił czynnik tym samym efektywność chłodzenia będzie słabsza, kiedyś miałem e36 325td i tam trzeba było troszkę podeptać pedał gazu żeby sprężarka nabiła ciśnienie. Ogólnie z doświadczenia wiem że jeżeli chodzi o klime i jej usterki to temat rzeka, a szukanie defektu to jak szukanie igły w stogu siana. Mimo wszystko trzymam kciuki za poprawne działanie. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 20:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
condor napisał(a):
Objaw niedzialajacego wentylatora klimy to... przegrzewajacy sie silnik podczas jazdy w korku. Kolejnym objawem niedzialajacego wentylatora jest za wysokie cisnienie w ukladzie klimatyzacji.
nie kazde auto ma klime i co wtedy ?? wedlug Ciebie zagotuje sie .....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 23:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Nie pisze o zagotowaniu się płynu chłodzącego, lecz o zagrzaniu się gazu (czynnika chłodzącego) tego czegoś dzięki czemu klima chłodzi :P a to że mi wywaliło wiem bo na własne oczy widziałem jak nabijali mi klime w ASO Bawaria Motors w Katowicach. Oczywiście znaleźli przyczynę dlaczego wentylator sie nie uruchamia. Wymienili bezpiecznik i do dziś wszystko pięknie działa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 09:17 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
BorysKrystian napisał(a):
condor, ja też mam inne zdanie niż ty.

Jeżeli było by mało gazu to w trasie i na wolnych obrotach klima ty chłodziła tak samo.

Nam chodzi o to że jak wentylator nie działa to, podczas postoju powietrze nie przepływa przez chłodnice i nie odprowadza ciepłego powietrza które generuje klimatyzacja w chłodnicy klimy, a zatem jak auto stoi klima kiepsko działa...
Za to jak w trasie auto jedzie, przez chłodnice przepływa powietrze które odprowadza ciepło.

Tak jak napisał Pinczer wisko poradzi sobie z uszkodzonym wentylatorem klimy w miarę normalnych warunkach. Te nienormalne warunki to powyżej 30 stopni i sporawy korek. Wtedy najlepiej wyłączyć klimę.


Panowie, mam wrazenie, ze mowimy o tym samym tylko sie dogadac nie mozemy :)

Klima przy jezdzie z duza predkoscia a klima podczas jazdy z predkoscia spacerowa dziala inaczej (jest roznica w wydajnosci) a wynika to z faktu, ze pracuje na powietrzu o innej temperaturze. Przy postoju lub jezdzie w korku klima pobiera rozgrzane powietrze z okolic silnika / asfaltu itp. Wszyscy pewnie zauwazyli, ze termometr temp. zew., ktory w miescie w korku moze pokazac 40 i wiecej st. C na trasie pokaze rzeczywiste np. 25 st. Zgadzam sie, ze wydajnosc klimy jest taka sama przy tej samej ilosci gazu, zmieniaja sie natomiast inne parametry pracy ukladu.

Podczas postoju, klima dobrze dziala. A dokladnie, przy niesprawnym wentylatorze, tak jak napisales cieple powietrze nie jest odprowadzane z okolic chlodnicy klimatyzacji, co prowadzi do nieskutecznego chlodzenia czynnika chlodzacego w ukladzie klimatyzacji, a tym samym do wzrostu jego cisnienia w ukladzie. Gdy cisnienie przekroczy pewna wartosc, aby uniknac zniszczenia elementow ukladu, gaz zostanie czesciowo wyrzucony przez zawor wysokiego cisnienia. Ale dopoki to nie nastapi klima bedzie dzialac prawidlowo, a nawet lepiej bo cisnienie w ukladzie bedzie wyzsze, zatem wieksze chlodzenie w procesie rozprezania gazu.

Co do warunków to jest własnie to co ja napisalem. Temperatury ok 30st i niekonczace sie korki to rzeczywistosc w centrum kazdego wiekszego polskiego miasta (czyt. Warszawa, Łódź, Poznań, Katowice, Kraków, Wrocław). Visco da sobie rade tak dlugo, jak sobie da rade, a czy ciagle daje rade bedzie widac po wskazniku temperatury, ktory zacznie powoli wzrastaci, a to jest sygnal klima off.

Czy teraz juz sie zgadzamy i co dla mnie wazniejsze, czy wiadomo wreszcie co sie dzieje z autkiem autora watku? Sprawdziles cos? Cos sie wyjasnilo?

Pozdr.,

PS. Zebysmy dalej nie prowadzili akademickiej dyskusji, to o czym pisze to nie teoretyzowanie, tylko sprawdzone empirycznie na moim autku fakty z czasow zanim wstawilem nowy wentylator klimy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 10:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
condor napisał(a):
Gdy cisnienie przekroczy pewna wartosc, aby uniknac zniszczenia elementow ukladu, gaz zostanie czesciowo wyrzucony przez zawor wysokiego cisnienia.


Wg mnie gazu nie wyrzuci tylko układ sterujący wyłączy sprężarkę/klimatyzacje.

Myślę, że autor tematu i tak mało, co z tego rozumie i sam raczej nie wiele z działa, bo inaczej przy masie materiałów i informacji w sieci sam by do czegoś doszedł/sprawdził.

Ale zawsze można liczyć na cud pt "może ktoś na forum powie mi żebym wziął śrubokręt ten fajny z czerwoną rączką i pokręcił śrubą x i wtedy wszystko będzie cacy".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z klimą
PostNapisane: 26 lipca 2010, 12:57 
Panowie, może wy mi pomożecie bo już rozkładam ręce. Moja klima działa idealnie jeżeli chodzi o sprężarkę i inne rzeczy mechaniczne. Problem polega na tym, że klimatyzacja po kilku minutach czasami po kilkunastu się wyłącza (rozłącza się sprężarka). W momencie rozłączenia ciśnienie i temperatura czynnika jest taka sama jak na początku wszystko idealnie. Wymieniony został czujnik ciśnienia czynnika, podłożony panel sterowania klimatyzacją i nic. Już nie mam więcej pomysłów komputery nie pokazują żadnych błędów.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] Problem z klimą
PostNapisane: 27 lipca 2010, 07:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ok, podepne sie pod temat...znowu :P hih...wiec tak, klima u mnie dziala pieknie, wszystko chlodzi i wogole. Ale nie zalacza sie wentylator klimy...na kompie wyszedl blad wlasnie wentylatora. Pinczer piszesz, ze w wentylatorach do 98 roku padaly te rezystorki przy wentylatorze, jest mozliwosc ze to u mnie moglo pasc?Wentylator jak krece reka rusza sie jak ta lala, nie jest przytarty, chodzi leciusienko. Moje auto jest z 99 roku, ale z tego co wiem chlodnica klimy i najprawopodobniej wiatrak byl wymieniany. Jak to sprawdzic czy to to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL