BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 10:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] PROBLEM - PRZEPŁYWOMIERZ + ASC - BMW 540iA
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: lubelskie
Problem mój polega na tym że obojętnie czy jadę czy stoję w pewnym momencie nagle przerwie silnik i zapala się kontrolka od ASC, zaczyna kuleć silnik i wzrasta spalanie. Kilkakrotnie byłem u różnych diagnostów i okazało się że jest to związane z PRZEPŁYWOMIERZEM. W czasie diagnozy zauważyliśmy że samochód chodzi luks, wszystkie wartości mierzone są OK, po czym znika wartość dotycząca masy zasysanego powietrza i silnik się zakołacze i zapala się kontrolka od ASC.

Diagności stwierdzili że to wina przepływki. OK. Podjechałem 3 dni temu do kolegi który lata e38 z takim samym motorem i zamieniliśmy się przepływomierzami (te same numery seryjne na obu). Wynik? U mnie dzieje się nadal to samo, a kupel śmiga na mojej przepływce i wszystko LUKS.

Dzisiaj sprawdziłem kable które idą do przepływomierza. Na moje oko są ok. Nigdzie nie przełamane czy przetarte.

Dodam że całą diagnozę zacząłem od ASC, ale po podłączeniu pod kompa nie miałem żadnego błędu z nim związanego.

Jedyny błąd jaki mi wyskakiwał to że 3 i 4 cewkę zapłonową należy sprawdzić, skasowałem go i do dziś dnia nie wyskoczył mi ponownie ten błąd.

Mam nadzieję że jasno opisałem mój problem, proszę o pomoc bo przyjemność z jazdy BMW stała się katorgą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
zmieniales swiece cewki ??

jak na moj gust to cos w ten desen bedzie ;)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 15:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
to sprawdz! nie tylko swiece ale takze fajki czy nie przebijaja oraz przewody bo moze w nich jest problem na koniec ecu..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 16:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
eagle napisał(a):
przewody


zamiast przewodow sa cewki :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 16:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jakie masz koła i rozmiary opon na nich?
prawdopodobnie jest dość znaczna różnica w obwodach toczenia kół i dzieje się tak że włącza się kontrola trakcji ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
witaj ! Mialem dokladnie to samo i okazal sie przeplywomierz ale to sprawdziles i widze ze ok odpowiedz czy masz instalacje gazowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Borsuk napisał(a):
eagle napisał(a):
przewody


zamiast przewodow sa cewki :)


przewody przewody a nie fajki! o fajkach pisałem wczesniej. przewody zasilajace cewke!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Jeżeli masz cewki BREMI i wyskoczył ci powtórnie błąd 3 i 4 to pewnie mają przebicia.
Akurat tej firmie nie wyszło z robieniem dobrych cewek, dlatego jak będziesz wymieniał to pomyśl nad BOSCHEM.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 17:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: lubelskie
Jeżeli chodzi o oponki to mam takie same 235/45 R17.
Świece wrzuciłem nowe jakieś 5tyś km temu, ale cewek nie dotykałem.
Gazu nie mam.

Jak myślicie może to być spowodowane cewkami??

I czemu ginie w pewnym momencie odczyt masy powietrza??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL