BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 lipca 2025, 13:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] LPG
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
Witam wszystkich

Kilka dni temu założyłem w instalacje LPG
po przejechaniu odcinka około 15 km zobaczyłem że temp wody jest na czerwonym polu
natychmiast się zatrzymałem wezwałem pomoc z serwisu
mechanicy stwierdzili uszkodzenie zbiorniczka wyrównawczego (po prostu pękł)

zastanawiam się czy powodem uszkodzenia mogło być złe odpowietrzenie układu przez gazownika

nie pojęte jest dla mnie to iż przewody od cieczy chłodzącej które idą do instalacji gazowej są powyżej odpowietrznika i zbiorniczka wyrównawczego, może to nie ma znaczenia ale mnie to martwi.

proszę o rzeczowe wypowiedzenie się zainteresowanych w tym temacie ponieważ mam zamiar obciążyć kosztami lawety i naprawy tego gazownika, a nie chcę tego zrobić niesłusznie. Gazownik nie poczuwa się do winy i według jego opinii wszystko jest ok.

proszę o pomoc lub wskazówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
fachowa opinia to rzeczoznawca z PZMOTU tylko z jego opinią możesz iść na drogę sądową

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
dzięki

taki też mam zamiar
jutro będę kontaktował się z PZMotem w tej sprawie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
to niestety kosztuje i może się okazać że to nie wina gazownika( różnie bywa)
a nasze opinie w oczach sądu są mało fachowe i bez najmniejszego wpływu

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
od was oczekuje raczej opinii na temat umiejscowienia przewodów od cieczy chłodzącej czy jeżeli są wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy i odpowietrznik to czy według was to ma znaczący wpływ na układ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
od was oczekuje raczej opinii na temat umiejscowienia przewodów od cieczy chłodzącej czy jeżeli są wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy i odpowietrznik to czy według was to ma znaczący wpływ na układ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
powietrze idzie do góry jeśli zawór odpowietrzenia jest niżej to odpowietrzyć taki układ jest bardzo ciężko

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jak dla mnie to powinienes sie najpierw zakrecic i zapytac jakiegos gazownika z innej firmy, który ma jakies pojecie o tym... bo ogulnie to mi sie wydaje ze to bedzie ciezki temat na forum...

No ale jak by nie bylo... Auto bylo sprawne, a tu niby sie zepsulo i to po 15 km po wyjechaniu z warsztatu montujacego instalacje, napewno czegos sie niedopatrzyli przy instalacji czy inaczej montarzu....

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
Wysłałem maila do firmy czakram
warsztat w którym zakładałem instalację działa w ich sieci

zobaczymy co odpiszą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M54B30
Niewiem jak dokladnie masz zainstalowany reduktor w samochodzie ale powiem ci ze ja mam reduktor i weze ktore do niego wchodza sa wyzej niz chlodnica razem z odpowietrznikiem. Nigdy nie mailem jak narazie problemu z przegrzaniem silnika. Problem moze tkwic w twoim przypadku w zle wpiete weze z reduktora w uklad chlodzacy. Moglo to sparalizowac caly uklad poprzec zly obieg cieczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 22:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
MELISA napisał(a):
od was oczekuje raczej opinii na temat umiejscowienia przewodów od cieczy chłodzącej czy jeżeli są wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy i odpowietrznik to czy według was to ma znaczący wpływ na układ


jest to dopuszczalne w niektórych przypadkach ale nie powinno się tak robić bo może się układ nie odpowietrzyć. Wiem że niektórzy tak robią przy zakładaniu instalacji w bmw żeby było mniej roboty...

Lolo126p napisał(a):
Moglo to sparalizowac caly uklad poprzec zly obieg cieczy.


jest to możliwe ale wtedy sama instalacja nie działałaby poprawnie. Auto po kilku minutach jazdy na gazie miałoby zamarznięty reduktor. MELISA mógłby wrzucić jakieś fotki i wtedy można by ocenić.

MELISA napisał(a):
mechanicy stwierdzili uszkodzenie zbiorniczka wyrównawczego (po prostu pękł)

pękł z powodu nadmiernego ciśnienia w układzie? A może ktoś w niego uderzył przy montażu i pękł?

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 00:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Zbiorniczek rozsadziło od cisnienia z powodu zapowietrzenia układu. Gazownik źle ci odpowietrzył samochod. W moim przypadku było tak samo ze zainstalował mi instalacje zrobiłem tez własnie 18 km i nagle czerwone pole. Gazownik nie poczuwał sie od winy a silnik sie zagotował co potem mi biedactwo usmierciło :( . Za zwyczaj tym mniej dokładnym nie chce sie odpowietrzac układu i zamiast plynu dolewają wode. Najlepiej odpowietrzac układ samemu. Odkrecic waz od reduktora gazu pociagnac go do góry lac cały czas płyn az do czasu gdy pokaze sie płyn na reduktorze dmuchnąc w chłodnice by z weza ktorym lalismy płyn polecial czysty plyn bez powietrza i szybko załozyc wąz. Silnik odpalić by otworzył sie termostat przy odkreconym korku od chlodnicy. Ja tak zawsze robie i nigdy nie miałem z tym problemu. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL