BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana oleju w M57 D30
PostNapisane: 5 listopada 2009, 14:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
Witam!

zbliża się u mnie wymiana oleju, mam jednak pytanie do tej niezbyt skomplikowanej czynności.

Mianowicie przez przypadek na allegro wypatrzyłem takie coś jak na zdjęciach.

Czy trzeba ten filtr wymieniać i jak często? i do czego on jest w ogóle?

Obrazek
Obrazek

na rycinie nr 15

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 14:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
mulder napisał(a):
Czy trzeba ten filtr wymieniać i jak często? i do czego on jest w ogóle?


trzeba ... ja wymieniam u siebie co 60 tys km :)

z tego co sie orientuje to odma sluży do odpowietrzania skrzyni korbowej ... jak sie myle to niech ktoś mnie poprawi :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Dużo się naczytałem o wymianie tego filtra...
I jak go wyciąłem to okazało się że jest z 2001 roku - tak jak produkcji mojego auta.
Nie wyglądał żeby był zmieniany ,a auto miało nalatane 216tyś
I o dziwo nie był zapchany - był zabrudzony ale nie stwarzał oporów przy przedmuchiwaniu ( poświęciłem się ustami :zdziwko: ). Tak wiec wsadziłem go do słoiczka z benzyną , potrzepałem i założyłem ponownie.

Są dwa rodzaje tych filtrów.
Z wymiennymi i niewymiennymi wkładami

A filtr ODMY jest to filtr do filtrowania powietrza z oparów olejowych z odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Dużo się naczytałem o wymianie tego filtra...
I jak go wyciąłem to okazało się że jest z 2001 roku - tak jak produkcji mojego auta.
Nie wyglądał żeby był zmieniany ,a auto miało nalatane 216tyś
I o dziwo nie był zapchany - był zabrudzony ale nie stwarzał oporów przy przedmuchiwaniu ( poświęciłem się ustami :zdziwko: ). Tak wiec wsadziłem go do słoiczka z benzyną , potrzepałem i założyłem ponownie.

Są dwa rodzaje tych filtrów.
Z wymiennymi i niewymiennymi wkładami

A filtr ODMY jest to filtr do filtrowania powietrza z oparów olejowych z odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Dużo się naczytałem o wymianie tego filtra...
I jak go wyciąłem to okazało się że jest z 2001 roku - tak jak produkcji mojego auta.
Nie wyglądał żeby był zmieniany ,a auto miało nalatane 216tyś
I o dziwo nie był zapchany - był zabrudzony ale nie stwarzał oporów przy przedmuchiwaniu ( poświęciłem się ustami :zdziwko: ). Tak wiec wsadziłem go do słoiczka z benzyną , potrzepałem i założyłem ponownie.

Są dwa rodzaje tych filtrów.
Z wymiennymi i niewymiennymi wkładami

A filtr ODMY jest to filtr do filtrowania powietrza z oparów olejowych z odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL