BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 sierpnia 2025, 14:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D M47 '01 Problem z rozruchem auta
PostNapisane: 17 lutego 2010, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47
Na wstępie serdecznie witam wszystkich forumowiczów.

Od 2 miesięcy toczę boje z moją świeżo i "szczęśliwie" zakupioną 320D. Zaczęło się od problemu z przyspieszaniem powyżej 110km/h (winny zawór ciśnienia doładowania), ale po drodze wyszło jeszcze kilka innych rzeczy i skończyło się na tym, że mam teraz nowe wtryski, zregenerowaną w Bosch Service pompę, szlif głowicy, wszystkie filtry i uszczelki nowe, a auto nie chce odpalić( nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny).
Żeby zagadało trzeba się zdrowo nakręcić rozrusznikiem albo siknąć Plakiem. Jak wystartuje to pracuje bez najmniejszego zarzutu, ciągnie, trzyma równe obroty, ogólnie żadnych problemów.

Na komputerze wyrzuca błąd "synchronizacja prędkości obrotowej" - błąd jest stały i nawet po skasowaniu powraca...

Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy diagnoza: "czujnik położenia wału" (bo do takich wniosków doszedłem po lekturze pozostałych tematów) jest prawidłowa??

Jeśli to jest to, to czy na pewno wału, a nie wałka rozrządu?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i podpowiedź...

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 320D M47 '01] Problem z rozruchem auta
PostNapisane: 17 lutego 2010, 14:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Czujnik wałka rozrządu --raczej!
Podaj nr. błędu.

Przeszukaj moje posty pisałem kiedyś o tym czujniku ........


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 320D M47 '01] Problem z rozruchem auta
PostNapisane: 17 lutego 2010, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Moje BMW: 320D
Kod silnika: M47
Błąd na Carsofcie to (chyba 72??) o treści "synchronizacja czujnika prędkości RPM".

Wyskakuje także błąd 05 - czujnik wzniosu iglicy.

Czyli sumując to wszystko do kupy dedukuję, że będzie to wina wtryskiwacza sterującego?? (tego z kabelkiem, na 1 cylindrze)...

W M47 nie ma przecież stricte czujnika położenia wałka, tylko jego rolę pełni właśnie owy wtryskiwacz (tak mi się wydaje)...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 320D M47 '01] Problem z rozruchem auta
PostNapisane: 17 lutego 2010, 22:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam


Masz rację :ok: Hall był od DDE4

Więc dowaliłem Ci lektury ........... :rotfl: :rotfl: Jeśli słabo z angielskim potraktuj to translatorem.
Mam nadzieję że to wyczerpie twoje pytania i ułatwi odnalezienie usterki.

W ramach wzajemnej pomocy i współpracy na forum .......Zasugeruję abyś może po przełożeniu tego materiału na nasz PL I poprawieniu translatora zamieścił tu materiał .
Myślę że przyda się wielu ludziom szukającym pomocy czy wiedzy.




A co na to WDS BMW Wiring Diagram System - Model 3 E46

RPM Sensor, Injection Pump DDE 3.0

The speed or rpm sensor is integrated in the injeciton pump and cannot be replaced separately.

The signal of the rpm sensor for the injection pump is processed into following functions:

* Start of injection control
* Monitoring of crakshaft position/rpm sensor

Troubleshooting

The following faults are monitored:

* Fault code 2E: Injection pump speed sensor (overspeed detection only if crankshaft position/rpm sensor is also defective at the same time)
Consequence: Engine shuts down
* Fault code 49: Injection pump rpm sensor (rpm sensor defective)
Consequence: Engine shuts down
* Fault code 47: Synchronism of rpm sensors (injection pump rpm sensor and crankshaft rpm sensor not synchronous with respect to each other)
Consequences: Injection quantity limited to 25 mg/stroke and changeover to start of injection open-loop control




Crankshaft Position/RPM Sensor DDE 3.0

The inductive rpm sensor is installed on the engine block near the flywheel. Four pins are mounted on the flywheel which move past the rpm sensor at defined distance. The DDE control unit evaluates the resulting voltage signals for the purpose of calculating the engine speed.

The rpm sensor signal is used as a measurement variable for:

* Exhaust gas recirculation
* Checking start conditions
* Calculating start volume
* Start of injection control
* Checking switch-on conditions for air conditioning system
* Calculating limitation volume
* Calculating external delivery rate intervention
* Boost pressure control
* Injection rate control
* Idle speed control

Troubleshooting

The following types of fault are monitored:

* Overspeed recognition
* Implausible change in engine speed
* Plausibility with injection pump speed/rpm sensor

Fault code 2F "crankshaft position/rpm sensor" is stored if the rpm sensor is defective. Fault code 47 "synchronism of rpm sensors" is additionally stored if implausibility with respect to the fuel pump rpm sensor is determined.

Consequences:

* Changeover from start of injection closed-loop control to start of injection open-loop control
* Deactivation of boost pressure control
* Injection volume limited to 25 mg/stroke
* Reduction in driving comfort

Needle Movement Sensor DDE 3.0

The needle movement sensor is integrated in the injection nozzle of cylinder No. 4 and cannot be replace separately. The sensor registers the start of injection at cylinder No. 4 which represents the actual value for start of injection control.
Function

The needle movement sensor consists of a coil which receives a constant, defined current of 30 to 35 mA from the DDE control unit. Movement of the nozzle needle generates a voltage signal that is evaluated by the DDE control unit.
Troubleshooting

Monitoring requires a battery voltage above 9 V. Fault code 5 "needle movement sensor" is stored if the needle movement sensor is defective.

Consequences:

* Changeover from start of injection closed-loop control to start of inejction open-loop control
* Exhaust gas recirculation is deactivated
* Injection quantity limited to 25 mg/stroke

Start of Injection Closed-Loop Control DDE 3.0

.
Function

The setpoint for start of injection control is derived from following variables for the operating status:

* Engine speed
* Injection quantity
* Coolant temperature
* Atmospheric pressure
* Boost pressure
* Fuel temperature

The start of injection is set in the injection pump by means of the timing valve for the injection timing device. The needle movement sensor at cylinder No. 4 signals the actual start of injection back to the DDE control unit. The DDE control unit controls the timing valve of the injection timing device such that the difference between the setpoint and actual start of injection is as low as possible. Fault code 0A "start of injection closed-loop control" is stored if the difference is too great (tolerance depending on operating status approx. +/-2° crank angle). In addition, the position control of the injection timing device is also monitored and fault code 48 "injection timing device control" is stored in the case of fault.
Troubleshooting

If fault code 0A or 48 is stored, the injection rate is limited to 25 mg/stroke.

In this case, the system changes over from start of injection closed-loop control to start of injection open-loop control with fixed duty factor in case of:

* Fault code 0A, "start of injection closed-loop control"
* Fault code 2F, "crankshaft position/rpm sensor"
* Fault code 47, "synchronism of rpm sensors"
* Fault code 10, "supply voltage"
* Fault code 5, "needle movement sensor"
* Starting the engine
* Deceleration fuel cutout



Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL