BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 września 2025, 23:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Kompresja na cylindrach, a moc silnika.
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Witam, mam takie oto wątpliwości - czy w przypadku gdy silnik, po zmierzeniu, wykaże się znamionową bądź zbliżoną do takowej, wartością kompresji na cylindrach, nie trzyma mocy to oznacza to, że problem leży w osprzęcie i taki silnik po usunięciu tych niedociągnięć powinien wrócić do przybliżonej fabrycznej serii? Logika mi podpowiada, że tak, jak silnik nie ma mocy, a trzyma kompresję to wina leży w osprzęcie, ale różnie bywa... no i chciałbym poznać Wasze zdanie. Czy np. warto kupić auto, które nie ma fabrycznej mocy, ale ma kompresję i wtedy po prostu to ogarnąć.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kompresja na cylindrach, a moc silnika.
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 15:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Niekoniecznie musi być to osprzęt może np. mieć wałki rozrządu powycierane i też nie będzie miał mocy ani wkręcać nie będzie się chciał. Winę mogą ponosić też zupełnie prozaiczne elementy, jeśli się czujesz żeby ogarnąć to kupuj.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kompresja na cylindrach, a moc silnika.
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 17:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Ja uwazam ze na starcie niema co pakowac sie w zbedne koszty,poszukaj zdrowego auta, gdzie na poczatku wymienisz plyny oleje filtry :) .

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kompresja na cylindrach, a moc silnika.
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Głównie interesuje mnie zagadnienie techniczne, ostatnie zdanie potraktujcie czysto hipotetycznie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kompresja na cylindrach, a moc silnika.
PostNapisane: 28 sierpnia 2010, 13:39 
Może na wstępie wyjaśnijmy tutaj pojęcia.

Kompresja to proces zmniejszania się objętości właściwej wraz ze zmniejszoną temperaturą. Nadmuchajcie balonik ciepłym powietrzem helem np. potem ochłodźcie to i będzie kompresja.

To, co się mierzy w przypadku silnika, to jest ciśnienie sprężania! Niestety, dosłowne tłumaczenie z obcych języków nam wprowadza burdel w nazewnictwie. Dziennikarze podtrzymują tylko taki żargon, zamiast go tępić, co mi się osobiście nie podoba.

Stopień sprężania to jeszcze co innego, ale to w kolejnym odcinku.

Zwykle zaburzone ciśnienie sprężania jest spowodowane nieszczelnościami w cylindrach, pęknięcia głowicy, wychuchane gniazda zaworowe, zużyte pierścienie itd.

Naprawić to można robiąc kapitalkę, z rozbieraniem wszystkiego.

Jeśli zaś ciśnienie jest okay, ale moc nie, to może być np. uszkodzony rozrząd, w tym wytarte wałki w M40 i zepsute vanosy w M5, sterowanie silnika, pęknięty/nieszczelny kolektor, chłodzenie etc. etc. etc.

Myślę, że kupować w ciemno, to ryzyko, warto chyba jednak zlokalizować usterkę, wtedy na podstawie konkretnego przypadku, znając m.in. ceny samochodów i potrzebnych części do naprawy (diesel, benzyna, R6, V12, stare, nowe) można wykminić. Co i jak. Może się przecież okazać, że nawet spoko, nie ma ciśnienia, to nie ma znaczenia, bo potrzebujemy tylko blok, a i tak sobie sami zrobimy nowy układ tłokowo-korbowy.

Także bez mowy o konkretnym przykładzie można zapomnieć o konkretnej odpowiedzi.

Kupiłbym M52 z rozwalonym kolektorem, nie kupiłbym 320d z rozwalonymi wtryskami i pompą, a S14 kupiłbym nawet bez ciśnienia na cylindrach hehe


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL