BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 20:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 13 września 2010, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Panowie mam problem z nadmiernym nagrzewaniem silnika a mianowicie wygląda to tak, że po odblokowaniu na komputerze jednego z testów a mianowicie pokazującego temperaturę silnika. Widzę, że temperatura zaczyna rosnąć na wet do 120 C, po czym gwałtownie spada w dół do temperatury 88-90 C po jakiejś chwili ponownie rośnie i znów spada wiąże się to z tym, że raz ogrzewanie w aucie działa a raz nie. Od tego też czasu mam problem z przełączeniem na gaz muszę przejechać parę kilometrów nim się przełączy najczęściej po zejściu z wysokiej temperatury na niższą. Problem na tym się nie kończy pewnego dnia po zatrzymaniu auta z pod maski zaczęła lecieć para z korka odpowietrzającego na zbiorniczku wyrównawczym okazała się, że wyrwało ten mały koreczek. Mechanik wymienił mi go na nowy dolał wody odpowietrzył, ale auto dalej się zapowietrza a ciśnienie szuka ujścia przez pokrywkę w zbiorniczku wyrównawczym widać z cała pewnością, że auto za bardzo się grzeje i wzrasta ciśnienie w układzie na, tyle że twardą węże. Co może być tego przyczyną mechanik twierdzi, że termostat jest ok. a wzrost temperatury powoduje zapowietrzający się układ, ale nie wiadomo gdzie? By może przez tą pokrywkę w zbiorniczku wyrównawczym ale jak dla mnie ciśnienie właśnie tam znalazło sobie ujście, ponieważ jest to słabsze miejsce w uszczelnieniu a przyczyną może by znacznie poważniejszy problem. Niektórzy straszą mnie, że może być to pęknięta głowica.Doradźcie od czego najlepiej zacząć sprawdzać, co może być przyczyną bo wymiana chłodnicy z zbiorniczkiem wyrównawczym może okazc się nie potrzebna bo problemu wzrostu ciśnienia może to nie rozwiązac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 13 września 2010, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
Moim zdaniem trzeba dokładniej odpowietrzyć układ. Poczytaj w serwisówce lub na forum jak to się robi, bo nie chce mi się tłumaczyć :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Odświeżę temat i zapytam kolegi shrek80 czy poradziłeś sobie z problemem?Mam dokładnie ten sam problem tyle że z silnikiem 2,5 w e46 323coupe.Układ mi się cały czas zapowietrza i puchną rury.Mi również "mechanicy" twierdzą że najprawdopodobniej pęknięta głowica:( masz już jakieś info na temat Twojej usterki?


Ostatnio edytowano 27 września 2010, 16:58 przez napek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 16:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Z tego co wiem to jak jest pęknięta głowica to w silniku jest masło a w chłodnicy ślady oleju.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Też jestem tego zdania, niestety u mnie pod korkiem oleju jest czysto żadnego nalotu ani masła a płyn czysty i żadnego dymu z wydechu.A przy walniętej uszczelce też pójdzie olej do płynu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 16:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
sprawdżcie czy po odkręceniu korka na zbiorniczku i dodaniu gazu jest widać przelewanie się płynu przez dziurkę na górze zbiorniczka?
jak szybko auto się nagrzewa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Moje autko nagrzewa się po nocy w ok 5min do 90st i dalej nie idzie.Temperaturę trzyma dobrze czasami tylko poleci do czerwonego potem odrazu wróci do połowy i dalej stoi ale to bardzo żadko.A jeśli chodzi o przelewanie to sądzę że mówisz tu o sprawności pompy wodnej?Jak dodaje gaz to nie widziałem bo jeszcze nie sprawdzałem ale jak uciskam węże to się przelewa i pompe wodną wyciągałem i jest sprawna i cała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 18:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tak jest miałem na myśli pompę,ale i dobre odpowietrzenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
no rozumiem ale jeśli temperature trzyma dobrze i mam w aucie ciepłe powietrze to chyba odpowietrzenie tu nie ma za dużego wpływu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 18:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
czasami są cyrki przy uszkodzonym korku na zbiorniczku wyrównawczym
on powinien reagować na zbyt wysokie ciśnienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
no ale u mnie znika płyn a korek jest suchy także on nie puszcza..chyba jednak coś poważniejszego:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 27 września 2010, 21:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
u mojego ojca w 528 też mówili,że głowica, a objawy były podobne. Okazało się że poszedł blok silnika :kwasny:

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 28 września 2010, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
no jak to blok to już załamka będzie.Nadzieję pozostawiam na samą uszczelkę a co dalej to sie okaże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 28 września 2010, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Dziś poraz pierwszy pokazał się pod korkiem biały nalot(masło)na bagnecie również było coś białego.Stawiacie na głowice czy uszczelke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
napek

udało coś ci się zdiagnozować mam te same objawy 528 i szukam pomocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 19:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jeśli chodzi o sam nalot, to tutaj:
viewtopic.php?f=1&t=85039

Jeśli chodzi o wysokie ciśnienie, to może tylko pompa zdechła i płyn przy nagrzewaniu zwiększa objętość?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
zrobiłem mały test mianowicie podstawiłem słoik pod wydech i po 10 minutach było w nim sporo wody boje się że to uszczelka lub głowica
:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
dodatkowo na kanale zauważyłem płyn chłodzący na misce olejowej tak jak by po bloku cieknął tylko nie widać z kąd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Pomorskie
Moje BMW: e46 2.0 d
Kod silnika: M47N
spuchnięte węże, oleju w płynie nie było, z czasem płyn zaczął uciekać przez tłumik;
miałem tak samo, myślałem że to uszczelka pod głowicą, niestety to pęknięta głowica.
jeździłem tak 8 miechów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Wysokie cisnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 10 grudnia 2010, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 29
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: n42b20
to łanie :kwasny: u mnie też nie widać oleju w płynie.
pozostaje zrzucić gore i zobaczyć co padło.
W książce serwisowej jest wpis o regeneracji głowicy i wymianie uszczelki w 2008r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL