BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 lipca 2025, 20:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 24 września 2010, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Witam serdecznie.Po 2 tyg użytkowania auta po kupnie zapalila mi sie kontrolka o niskim poziomie płynu chłodniczego i silnik prawie sie zagotował.Po wystygnieciu silnika okazało sie ze brakowało prawie 3l płynu.Potem pojawił sie problem z odpowietrzeniem.Okazało się że wogole nie było termostatu.Kupiłem i wstawiłem nowy termostat i przy ostrzejszej jeździe ubywało mi płynu w chłodnicy więc zaczełem szukać dalej.Pojechałem na diagnoze,jakimś urządzeniem sprawdzili że uszczelka pod głowicą nie jest pęknięta więc powiezieli że byc może pompa wody nie domaga.Pompa jest nowa.Dalej zauważyłem że lekko ucieka płyn rurą przy odpowietrzniku(była lekko pęknięta).Termostat,rura od chłodnicy,pompa wody wszystko nowe.Teraz przy ostrzejszej jeździe zapala się kontrolka o niskim poziomie płynu,zaglądam pod maskę rura od chłodnicy do termostatu jest bardzo twarda więc odkręcam odpowietrznik troche powietrza ucieka i rura robi sie miękka.Po odkręceniu korka gdy ciśnienie już opadnie poziom płynu wraca do normy.. Jaka może być przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 24 września 2010, 18:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: 525
Kod silnika: m52tu28
Garaż: było e36 m52b28/było e39 m54b22/był e46 m52tu28/jest e39 m52tu28
odpowietrz dobrze uklad to podstawa.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 25 września 2010, 06:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
masz nieszczelną głowicę... miałem dokładnie tak jak ty, w poniedziałek mam dostać głowice z naprawy - 950zł

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 25 września 2010, 06:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - podjedz na poczatek do dobrego warsztatu gdzie maja urzadzonko do odpowietrzania , ktorym w ciagu 5 minut wyciagna ci powietrze z ukladu i napelnia plynem -dwa jesli dalej bedzie problem sie powtarzal podjedz tez do takich co maja przyrzad do pomiaru cisnienia w ukladzie chlodzenia i sprawdza ci gdzie ewentualnie masz problem - poza tym jesli weze sa nadmiernie twarde to byc moze glowicy uszczelka ci poleciala ale najpierw zrob wszystko co pisalem i bedziesz mial pewnosc-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 25 września 2010, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Kazi: raczej mnie nie pocieszyłeś hehe,czyli rozbierałeś silnik i sprawdzałeś szczelność?opłaca sie to robić czylepiej kupić drugą?

Hanas621:Urządzeniem jakimś mi sprawdzali czy est walnięta uszczelka i wyszło że nie to najpierw porządne odpowietrzeniemnie czeka widze a potem martwić się dalej.ehhh

a jeszcze zapytam.dziś zauważyłem że moje visco chyba nie pracuje tak jak trzeba gdy silnik jest gorący moge je zatrzymać palcem:/ czy to też może być przyczyna czy to nie ma nic wspolnego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 25 września 2010, 11:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 955
Moje BMW: e36 coupe,e46 coupe
napek napisał(a):
Hanas621:Urządzeniem jakimś mi sprawdzali czy est walnięta uszczelka i wyszło że nie to najpierw porządne odpowietrzeniemnie czeka widze a potem martwić się dalej.ehhh

pisz po polsku i popraw funkcja edytuj bo tego zrozumniec nie idzie,paliles cos? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 25 września 2010, 13:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
napek napisał(a):
Kazi: raczej mnie nie pocieszyłeś hehe,czyli rozbierałeś silnik i sprawdzałeś szczelność?opłaca sie to robić czylepiej kupić drugą?



najpierw wymieniłem pompe wody, potem termostat, jeszcze sprawdziłem wisko. Głowica poszła na sprawdzenie szczelności - pęknięcie, tak jak napisałem 950zł zrobienie jej tip-top + myśle reszta kosztów jakieś 1000zł (złożenie, nowe uszczelki) - razem jakieś 2000zł. Myślę, że warto bo przynajmniej później wiesz co masz. Silnik 328i mogłem kupić za 1500zł + przekładka 600zł więc wyszło by to samo a za pół roku mogła by się sytuacja powtórzyć...

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 27 września 2010, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Mechanik postawił mi diagnozę pękniętej głowicy tak jak napisał kolega KAZI.Jeszcze zadam pytanie czy nie jest tak że jak pęknie głowica to auto kopci na biało?u mnie nic nie kopci tylko puchnie przewód od termostatu do chłodnicy i znika płyn?Może jeszcze jakieś inne usterki dotyczą takich objawów?Bo nie chce zaczynać od zwalania głowicy jak może się okazać coś innego.Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 27 września 2010, 15:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
mi nie dymiło NIC, ubywało płynu w początkowej fazie a potem już go wyrzucało. Dzisiaj odebrałem głowicę, jutro będzie zakładana.

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 27 września 2010, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
no i u mnie chyba tak samo na początku ubywało teraz przewody twardnieją ale jeszcze nie wywala więc pewnie to samo:/ a ile płaciłeś za spawanie głowicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 28 września 2010, 07:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
napisałem wcześniej full opcja 950zł z planowaniem i wymianą jakiś tam rzeczy, 3mc gwarancji

ale możesz zapłacić więcej/mniej oni to liczą od każdego CM pęknięcia

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 28 września 2010, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Rozumiem ,ja mam nadzieje że u mnie będzie sama uszczelka ale przygotowałem się też na pęknięcie tylko ja myśle że kupie drugą głowicę mam kumpla co ma za 500zł niby cała ale na szczelnośc i tak ją dam i na planowanie.Jutro będę wiedział bo dziś stawiam do zwalania głowy.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 28 września 2010, 15:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
No i dziś pojawił się biały nalot(masło)pod korkiem oleju i na bagnecie.Czyli teraz już albo głowica albo uszczelka.Mam nadzieje że sama uszczelka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 28 września 2010, 16:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
dzisiaj kupiłem komplet uszczelek do silnika 600zł, no cała robota wyjdzie ok 3000zł

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 30 września 2010, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
Może jeszcze do tego tematu zadam pytanie czy opłaca się wogóle robić silnik skoro nie wiadomo czy jest to uszczelka czy walnięta głowica?same uszczelki ok 500zł plus sprawdzenie i splanowanie głowicy 220zł plus oleje 150zł to juz się robi 900zł do tego robocizna jak u mnie ok 700zł to ponad 1500zł a co gdy okaże się że pękł blok czy coś poważniejszego?Opcja druga to drygi silnik który można kupić za 1000-1500zł z gwarancją 30dniową.Przekładke zrobi mi brat za darmo i w tych 1500tys spokojnie się zamknę.Jak Napisał KaZi jemu wyszło ok 3000zł więc co lepiej zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 1 października 2010, 00:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 955
Moje BMW: e36 coupe,e46 coupe
nigdy nie wiesz co z tym nowym niby silnikiem jest, :mur: bedzie dzialac a po 30 i jednym dniu nagle cos padnie i okaze sie ze silnik nie mial tak naprawde 200k na liczniku tylko 400k


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 1 października 2010, 07:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 64
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 323ci
Kod silnika: M52B25
teoretycznie tak może być zawsze jest jakaś niewiadoma ale chyba jeśli włożę silnik odpale i ciśnienie będzie dobre to chyba znaczy że jest jeszcze zdrowy?sorki za durne pytania ale nie zabardzo znam się na silnikach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 1 października 2010, 08:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
A co ci się dzieje z silnikiem poza twardymi wężami? Jesteś pewien że ten ubytek płynu nie jest spowodowany wyciekiem na jakiejś nieszczelności? Bo chyba mechanik niepotrzebnie cie nakręcił. Masło na korku przy tych pogodach jest zjawiskiem normalnym. A węże na gorącym silniku mają być twarde. To jest układ ciśnieniowy - to jak mają być miękkie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 1 października 2010, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
napek napisał(a):
Może jeszcze do tego tematu zadam pytanie czy opłaca się wogóle robić silnik skoro nie wiadomo czy jest to uszczelka czy walnięta głowica?same uszczelki ok 500zł plus sprawdzenie i splanowanie głowicy 220zł plus oleje 150zł to juz się robi 900zł do tego robocizna jak u mnie ok 700zł to ponad 1500zł a co gdy okaże się że pękł blok czy coś poważniejszego?Opcja druga to drygi silnik który można kupić za 1000-1500zł z gwarancją 30dniową.Przekładke zrobi mi brat za darmo i w tych 1500tys spokojnie się zamknę.Jak Napisał KaZi jemu wyszło ok 3000zł więc co lepiej zrobić?



jak kupisz silnik używke to i tak same oleje + filtry to masz 300zł, potem licz dojazd po silnik itd itp. Też się nad tym zastanawiałem, silnika z przebiegiem <200tys km raczej nie kupisz więc wolałem raz porządnie zrobić za 3 tys (w tym tysiak robocizna). Dodam, że jeszcze przy okazji w tej cenie wymieniam pare węży, które też były już na wykończeniu oraz np uszczelke pokrywy zaworów. Będzie tip top :).

Jak brat może ci silnik przerzucić to czemu nie może Ci zrobić uszczelki pod głowice?:D

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323CI dalszy problem z układem chłodzenia..pomocyy..
PostNapisane: 1 października 2010, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 278
Lokalizacja: Biała Podlaska / Warszawa
Moje BMW: e38 740iL
Kod silnika: m62b44
Garaż: https://www.facebook.com/e38blackbandit
pszemek napisał(a):
A co ci się dzieje z silnikiem poza twardymi wężami? Jesteś pewien że ten ubytek płynu nie jest spowodowany wyciekiem na jakiejś nieszczelności? Bo chyba mechanik niepotrzebnie cie nakręcił. Masło na korku przy tych pogodach jest zjawiskiem normalnym. A węże na gorącym silniku mają być twarde. To jest układ ciśnieniowy - to jak mają być miękkie?


Węże na goracym silniku nie mają być twarde tylko miękkie... Twarde beda tylko wtedy gdy układ bedzie zapowietrzony. W ciągu roku miałem 4 auta bmw i w 3 z nich byl problem z ukladem chlodzenia (2,8i, 4,0i, 4,4i).

Jesli komputer pokazal ze uszczelka pod glowica jest cala to lepiej jej nie dotykać i szukac przyczyny gdzie indziej. Przez układ chłodniczy równiez stracilem miliony nerwów. 528i robili mi chyba we wszystkich warsztatach w miescie a i tak nie doszli do pozytywnego finału. W 540i jedynie udało mi się z tym uporać. Wymieniłem 1 wąż bo byl sparciały i układ przez to był nieszczelny. Następnie automatycznie padł mi drugi wąż, wymieniłem go i padł nastepny. Wymieniłem wszystkie na raz na nowe. Odpowietrzylem uklad i beemka zaczęła się gotować stojąc na postoju na wolnych obrotach. Postawiłem na pompe wody, mimo ze po rozebraniu wydawala sie w pełni sprawna. Kupiłem nową pompę i sprawa zakończona

Przyczyn może byc tu milion a układ chłodzenia w bmw to tzw. Pięta Achillesowa i trzeba tego pilnować cały czas. Nie wiem co Ci doradzić... Chyba trzeba sprawdzać wszystko po kolei...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL