BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 13:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e-36] praca silnika po odkreceniu korka wlewu oleju
PostNapisane: 31 maja 2007, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
czy ktos wie jak powinien pracowac dobry silnik z odkreconym korkiem. pytam bo w moim M52B20 na ciepłym silniku chodzi najwyzej kilka sekund i to tak go dusi jakby dostał padaczki,a na zimnym silniku prawie od razu gasnie.gdzies wyczytałem ze odkrecaniem korka oleju mozna sprawdzic w jakim stanie jest silnik a im silnik lepszy tym wieksze ma kłopoty bez korka. auto ma 260 tys.przebiegu. z innego zródła usłyszałem ze silnik pracuje na podcisnieniu a odkrecajac wlew oleju tego podcisnienia nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
dudek1073, było już parę razy na forum . Jak masz takie objawy jak opisałeś to znaczy że silnik masz super .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 09:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dudek1073, tak jak napisał biały, - masz silnik w dobrej kondycji

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Heheheh,,,przepraszam za OT ale u mnie praktycznie nie ma reakcji :niepewny: czyli mam kiche????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 09:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Kisiel24, powinna być :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm...no tak ale cisnienie mialem mierzone na cylindrach i jest cacy...tak wiec sam juz nie wiem co jest :/ Ehhh...kazdy mowi co innego :znudzony: ...hyhyhy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 10:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
z tego co wiem to to się tyczy starszej generacji silników m30 m20 m10 , a w tych nowszych są inne instalacje zapłonowe którym wszystko jedno czy jest odkręcony czy zakręcony , ale może miałem za mało silników do porównania :niepewny: .
W moim byłym m30 po odkreceniu korka zdecydowanie obroty spadały a w m50 nic sie nie dzieje.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 10:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a u mnie w M50 się dzieje, u ojca w M52 (byłej) również

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Eheheh, tak wiec kurde widzicie Panowie...ilu uzytkownikow tyle opini cos mi sie wydaje...tak wiec wydaje mi sie, ze nie ma co sie stresowac nie potrzebnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 11:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Kisiel24 napisał(a):
Eheheh, tak wiec kurde widzicie Panowie...ilu uzytkownikow tyle opini cos mi sie wydaje...tak wiec wydaje mi sie, ze nie ma co sie stresowac nie potrzebnie

Krzysiek ja przeczytalem gdzies ze po odkreceniu korka wlewu oleju silnik powinien lekko zafalowac(obroty) bo M40(podobnie powinno byc w innych silnikach sterowanych elektronicznie) to elektronik (a elektroniki tak walsnie niby maja miec...) i po chwilowym spadku obrotów powinien wrócić do prawidłowych, nie może ciągle szarpać ani zgasnąć(u mnie bynajmniej jest tak jak Ci pisze...lekko zafaluja i troszeczke inaczej chodzi ale nigdy nie zgasnie i nie szarpie.


Pozdrawiam :) ;)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
iglu napisał(a):
lekko zafaluja i troszeczke inaczej chodzi


tak się powienien zachowywać sprawny silnik

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Od 79roku silniki w BMW mają elektronikę.

Moje M30 kuleje jak cholera, M10 tez. M30 czekające na włożenie - gaśnie :hurra:

M30 z pewnej szesc nie ma różnicy i smierdzi olejem z rury. :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 15:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
iglu napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Eheheh, tak wiec kurde widzicie Panowie...ilu uzytkownikow tyle opini cos mi sie wydaje...tak wiec wydaje mi sie, ze nie ma co sie stresowac nie potrzebnie

Krzysiek ja przeczytalem gdzies ze po odkreceniu korka wlewu oleju silnik powinien lekko zafalowac(obroty) bo M40(podobnie powinno byc w innych silnikach sterowanych elektronicznie) to elektronik (a elektroniki tak walsnie niby maja miec...) i po chwilowym spadku obrotów powinien wrócić do prawidłowych, nie może ciągle szarpać ani zgasnąć(u mnie bynajmniej jest tak jak Ci pisze...lekko zafaluja i troszeczke inaczej chodzi ale nigdy nie zgasnie i nie szarpie.

Pozdrawiam :) ;)

No to u mnie tez tak jest...zmienia sie dzwiek i przez chwilke kuleje :D :D :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Tak wlasnie ma byc w m43 tez tak jest spadnie z obrotow i lekko poszarpie i wyrowna moze nie idealnie ale ciagnie.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
w moim m43 po odkręceniu dusi się i gasnie

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
rozpętałem dyskusje więc muszę dodac kolejnego jak to mówi ferdek kiepski "fakta obiektywistycznego" przejechałem dzis kilka km. i odkreciłem korek oleju-zaczął sie dusic ale nie zgasł , obroty spadły do 500 pracował ale widoczne były wieksze drgania silnika wiec chyba przeszedł jak to ktos pisał wczesniej na tryb awaryjny. w kazdym bądz razie nie pracował tak samo. mam nadzieje ze nikogo nie wystraszyłem tą dyskusją . dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 18:09 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Napewno nie wystraszyłeś.
Zachowywanie się silnika po odkręceniu korka wlewu oleju opisałeś prawidłowo i tak własnie zachowuje się silnik. Dodam tylko, że nie przechodzi w tryb awaryjny, lecz zmienia pracę na niewłaściwą z powodu nie właściwego dawkowania (spadek i zakłocenia w podciśnieniu powietrza na dolocie) co sprawia, że sterownik silnika nie może wyrównać jego pracy do właściwych obrotów.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
czyli krótko mówiąc gitara. jeszcze raz dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
a jak powinno wygladac na cieplym w e30 m20b25? zafalowac i dziarsko krecic sie dalej, zgasnac czy wybuchnac... ? :) pzdr

_________________
H&R... i wszystko jasne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 22:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W tych silnikach napewno nastąpi nieznaczna zmiana w pracy silnika. Odpięcie przepływki również nie powoduje większych wachnięć, więc odkręcenie korka ma niewielki wpływ. Napewno jednak nie zgaśnie nie mówiąc o wybuchnięciu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL