BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 21:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] sonda lambda - niskie napięcia
PostNapisane: 9 marca 2011, 07:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39 520i
Witam, na początku jako, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich forumowiczów najlepszej marki na świecie. Tyle słowem wstępu, a teraz do rzeczy.

Sprowadziłem sobie E39 520i 150KM. Świeci się check engine ( osoba z niemiec podobno otrzymała błąd sondy) silnik pracuje ok.
Sprawdzając napięcie przy zapalonym silniku na dwóch trzech sondach pojawia się napięcie odpowiednio 0,01V; 0,03V; 0,02V a czwarta 0,12V. Z tego co czytałem to sonda powinna pracować średnio z napięciem 0,2-0,8 V. Sprawdzałem skalę miernika elektronicznego i ustawiony byl na 20V czyli w Voltach.
Rezystancja między białymi przewodami przy uruchomionym silniku odpowiednio 4,5mOhm; 4,2mOhm; 3,4mOhm; 4,0 mOhm (jednostki prawdopodobnie poprawne).
Jako, ze auto jest świeżo sprowadzone nie jeździłem nim dużo więc nie wiem jakie jest spalanie. Silnik pracuje w miarę równo, choć wydaje się mi, że jak się rozgrzeje zaczyna drgać troche bardziej (być może ze względu na mieszankę).
W związku z tym mam pytanie :
1. Czy takie napięcia na sondzie są poprawne czy są zbyt małe? jeśli tak to czy to znaczy, że sonda jest uszkodzona czy np, niedogrzana?
2. Czy jest, a jesli tak to gdzie jakiś sterownik,przekaźnik czy bezpiecznik odpowiadający za taki stan rzeczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] sonda lambda - niskie napięcia
PostNapisane: 9 marca 2011, 18:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba podłączyć auto pod kompa i sprawdzić jak pracują sondy
to będzie lepsze od pomiarów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL