BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 14:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Czy to uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 23 marca 2011, 19:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Drezdenko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam. Ostatnio zaopserwowalem ze po przejechaniu jakis 200km ubywa mi plynu chlodniczego 0,5l i oleju ubywa troche. Pod korkiem i na bagnecie jest kremowy nalot. Wyslalem dzisiaj ojca na stacje diagnostyczna na zbadanie spalin i wyszlo takie cos:
Pomiar1 =przyspieszone obroty:
CO% vol. 1.086
CO2% vol. 14,8
HC ppm vol. 168
O2% vol. 0,70
LAMBDA 0,99
COcorr.% vol. 1,09

Pomiar 2 = wolne obroty:
CO% vol. 4.941
CO2% vol. 12.3
HC ppm vol. 497
O2% vol. 0.74
LAMBDA 0.88
COcorr.% vol. 4,94
Co to oznacza? Mozna z tego wywnioskowac ze to uszczelka pod glowica czy cos innego? Auto trzyma temperature ok 93 °C

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy to uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 23 marca 2011, 20:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wytrzyj pod korkiem i bagnet - poobserwuj - test niewiele mi mowi jako , ze to na stacji powinni ojcu twemu wyjasnic jak oni to widza bo wynik dla laika niezrozumialy -poza tym jakby ci uszczelka poleciala to przybywalo by oleju i w srodku mialbys kawe z mlekiem - chyba ze zdarzylo sie tak , ze popsula sie uszczelka i na olejeniu i na wodzie - podjedz do jakiegos kumatego mechaniora niech ci sprawdzi bo na odleglosc to ciezko ocenic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy to uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 24 marca 2011, 00:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jeśli znika płyn chłodniczy przez komorę spalania to powinien dymić na biało. powinna też pojawić się nierówna praca silnika

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy to uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 24 marca 2011, 00:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Drezdenko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
własnie dymi ubywa wody i troche oleju wycieków żadnych nie widać w garażu sucho na ziemi. Ojciec zrobił dzisiaj jakieś 40km na korku i na bagnecie już nie widać kremowej mazi. hybrydy raczej nie mam ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy to uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 24 marca 2011, 00:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kolega kiedyś dostał starego golfa 1 z silnikiem 1,5 d na zajechanie bo buda była tak szczelna że wiało jak by drzwi były otwarte. do zbiornika lał olej do smażenia i do silnika też go dolewał. najtańszy jeszcze wtedy z lider szajsa. 15 tyś km jeszcze nim po wsi zrobił.
więc może do baku wlej borygo :rotfl:

p.s. sory za ot.

jedz na sprawdzenie kompresji. i zlej olej i zobacz jak wygląda

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Czy to uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 24 marca 2011, 12:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
U mnie jest podobny problem. Też mi ubywa płynu chłodniczego, ale mam do wymiany wężyk łączący nagrzewnicę z głowicą. Zobaczę po wymianie jak to się będzie zachowywać. Oleju mi nie ubywa i nalotów na korku i bagnecie nie mam. Może też gdzieś masz ten problem, bo u mnie jak leciało z tego wężyka to wszystko szło na nagrzane rury i też mi taki biały dym leciał z tyłu (jest gdzieś mój temat z tym problemem). Może to coś podobnego u Ciebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL