BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 15:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [exx] sonda lambda-co dokladnie powinno byc na kazdym kablu?
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, 22:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Cześć!

Poszukuję dokładnego info na temat pomiaru sondy lambda. Chodzi o sondę w silniku z osprzętem Bosch. Mam 4 kable: czarny daje sygnał, szary to masa a białe grzałka i teraz:

szary jest to zwyczajna masa jak każda masa w aucie?

napięcie na czarnym ma się wahać mniej więcej od 0,2V do 1V. mierzyć mam pomiędzy szarym a czarnym czy pomiędzy masą auta a czarnym a może nie ma to znaczenia?

na jedym kablu białym napięcie ma być 12V (grzałka) a na drugim jakie?

Pozdro

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] sonda lambda-co dokladnie powinno byc na kazdym kablu?
PostNapisane: 24 maja 2011, 04:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
masz 4 kable :

Biały - Grzałka - powinno być podane około 12 volt
Biały - Grzałka - masa

miedzy białymi kablami powinno być przejście i pokazać ci jakąś oporność

szary - masa sygnałowa
czarny - sygnał

sygnał z sondy powinno się czytać podpinając się pod szary i czarny przewód
przy sprawnym aucie , nagrzanym itp sonda powinna falować w zakres od około 0.20v to 0.80 volta

ważne jest : jak długo sonda potrzebuje czasu by zacząć falować , jak szybko faluje na np wolnych obrotach jaki pokazuje stan wysoki czy jest to np. 0,56 czy może 0,72 czy 0,82 volta

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] sonda lambda-co dokladnie powinno byc na kazdym kablu?
PostNapisane: 24 maja 2011, 07:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
dzieki za odp choc u mnie problem jest juz zażegnany. sonda była martwa i mam nową.

ale na pewno komuś się przyda ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL