BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 10:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 19 maja 2011, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
Witam
Posiadam od niedawna E46 (N42B20) 318IT z silnikiem 2.0
Silnik odpala i przebiera i gaśnie po krótkim czasie, po czym go odpalam ponownie i tak po kilku razach odpalania i gaśnięcia odpala i pracuje równo i bez problemów
Diagnoza nr 1 uszkodzony czujnik położenia wału - Wymieniony nadal ten sam problem
Diagnoza nr 2 źle ustawiony rozrząd - rozrząd ustawiony przy okazji wymieniony Vanos (podobno był uszkodzony ) w serwisie Bosch
Diagnoza nr 3 zacisięta odma pod pokrywą silnika - odma wymieniona
Silnik nadal odpala i gaśnie, oczywiście po którymś razie odpala i normalnie pracuje
Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 19 maja 2011, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
Hej. Ja mam taką samą bunię i u mnie tez tak się parę razy zdarzyło. samo mineło i nie wiem co mogło być przyczyną. A Ty doszedłeś już co jest?
Ps. masz w niej gaz? bo ja mam inny problem... cyt.
"Witam.
Mam problem z tym silnikiem, słabo zaczął pracowac na gazie a potem na benzynie...
Zostawiłęm samochód u "fachowca". On stwierdził, że nic z tego silnika nie będzie bo ten silnik nie będzie pracował na gazie bo jest tak technicznie rozwiązany...
chodziło mu o to, że wolne obroty są regulowane zaworami i że z gazem ten silnik nie będzie "chodził"
Mam do Was pytanie. Czy ma ktoś bunię E 46 318 i z tym silnikiem N42B20? rocznik 2001-2005 i ma w niej gaz?
jakie sa wasze doświadczenia z gazem w tym modelu?
Proszę o informację bo nie wiem co mam mysleć. Gazownik mowił, że gaz do wszystkiego da się włożyc i musi chodzić.... "
Co Ty na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 20 maja 2011, 07:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
Witaj
Tak mam sekwencje
Żadnych problemów z gazem nie ma działa dobrze jak już odpali to nie mam problemów
Zgadzam się z gazownikiem (to już moje 8 autko na LPG )

Ale mój problem to odpalanie nadal nie udaje mi się go uruchomić od pierwszego strzału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 20 maja 2011, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
dobrze słyszeć, że na gazie chodzi dobrze. Chodzi mi konkretnie o ten silnik N42B20. Jak masz przebieg, od jakiego przebiegu na gazie, ile przejechane. Zbieram kontrargumenty dla mechaniora, który mi mówi, że na tym silniku gaz nie będzie chodził dobrze....


a jaką masz inst. gazową?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 20 maja 2011, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
przejechane ma 200000km
Nie wiem jaką mam instalacje bo ja jej nie zakładałem
ALe jeśli Twój gazownik mówi że nie da się założyć instalacji to jedź do lepszego speca bo ten się nie zna
Bunia jeździ na LPG juz 20000 km
ale nie z tym mam problem
tylko z ODPALANIEM
Ratunku :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 20 maja 2011, 18:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
lisia_kita napisał(a):
dobrze słyszeć, że na gazie chodzi dobrze. Chodzi mi konkretnie o ten silnik N42B20. Jak masz przebieg, od jakiego przebiegu na gazie, ile przejechane. Zbieram kontrargumenty dla mechaniora, który mi mówi, że na tym silniku gaz nie będzie chodził dobrze....


Ożeniłeś się z tym mechanikiem że zbierasz te argumenty, czy naprawia Ci bezpłatnie?
Szkoda czasu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 21 maja 2011, 09:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
piecor1 napisał(a):
Silnik odpala i przebiera i gaśnie po krótkim czasie, po czym go odpalam ponownie i tak po kilku razach odpalania i gaśnięcia odpala i pracuje równo i bez problemów

piecor1 napisał(a):
Diagnoza nr 2 źle ustawiony rozrząd - rozrząd ustawiony przy okazji wymieniony Vanos (podobno był uszkodzony ) w serwisie Bosch

Wymieniali rownierz napinacz na ten model po 3/2007 roku rowniez przy okazji ustawiania rozrzadu? Mogli ustawic rozrzad prawidlowo ale jesli napinacz szwankuje to prawdopodobnie trzeba bedzie ustawiac raz jeszcze. Objawia sie to terkotaniem lancucha, z tego powodu moga pojawic sie problemy przy rozruchu auta.
Pozdrawiam

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 2 września 2011, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b20
Nadal nie odpala :zly:
Zrobiłem już wszystko
Kilka komputerów podłączonych żadnych odkrytych problemów, żadnych błędów

Może ktoś miał taki problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 N42B20 Zapala i gaśnie
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 6
Lokalizacja: Milicz
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam, mam podobny problem. Nie chcę zakładać nowego tematu więc pozwolę sobie napisać tutaj.

BMW E46 318i N42. Po wymianie komputera, EWS i sterownika valvetronic auto zaczęło dziwnie chodzić. Przy każdym odpaleniu obroty spadają i tak jakby silnik przerywał po kilku sekundach silnik wskakuje na swoje obroty i pracuje równiutko tak jak należy. Na kompie wyskoczyły mi następujące błędy.
279C faza wyjściowa, termostat, chłodzenie map.
28D7 komunikacja alternatora.
2731 funkcja, kontrola wałka rozrządu, wlot.
27BB kontrola funkcji wałka rozrządu wydech.
2743 wykrycie przerwy w zapłonie cylinder 3.
2744 wykrycie przerwy w zapłonie cylinder 4.
2738 katalityczny konwerter do konwersji, bank 1

Po usunięciu tych błędów wskakują mi tylko takie:
28D7 komunikacja alternatora.
279C faza wyjściowa, termostat, chłodzenie map.
27BB kontrola funkcji wałka rozrządu wydech.

Macie jakieś pomysły w czym tkwi problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL