BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 16:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW e46 330ci dyfer 2.93 a 3.38
PostNapisane: 24 maja 2011, 23:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam

Czy mógłby mi ktoś bardziej przybliżyć bardziej, jaka jest różnica miedzy dyfrem 2.93 z e46 330ci a 3.38 e46 330ci automat.
Z tego, co się orientuje są inne, flansze od przegubów, ale je bez problemu można przełożyć.
A co z resztą czy bez problemu będzie pasował do wału czy też bez modzenia się nie obejdzie?
Bo mocowanie dyfra jest raczej takie same.
I ostatnie pytanie, czy dyfer ze skrzyni automatycznej jest równie wytrzymały, co ze skrzyni manualnej?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci dyfer 2.93 a 3.38
PostNapisane: 25 maja 2011, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Jeżeli ten 3.38 to duża głowa a raczej na pewno tak jest ;) to jest równie wytrzymały. Chcąc wsadzić 3.38 będziesz miał dużo krótsze biegi. Np na tym 2.93 na 2 biegu osiągasz chyba 105km/h maxymalnie (6500obr) a na 3.38 osiągniesz może 90km/h albo nawet mniej. Przy Twojej mocy będziesz chyba palił gumę ze startu na 2 biegu w miejscu z tym przełożeniem :hyhy: :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci dyfer 2.93 a 3.38
PostNapisane: 25 maja 2011, 10:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
W tej chwili wychodzi mi jakieś 115km/h na 2 biegu po założeniu takiego dyfra wychodziłoby 100km/h, ale to za sprawą przesuniętej odcinki do 7 tyś.
Wiec co do przełożeń, prędkości, czy też nawet spalania wiem że będzie całkiem inaczej, ale czy ktoś już kiedyś przekładał?
Flansze przy pezegubach można przełożyć, ale czy wszystko będzie pasowało?
Co do samej wielkości one chyba są takiej samej wielkości, nie wiem dokładnie o co chodzi z dużą a mała głową, wydaje mi sie że oba są identyczne z wyglądu i raczej w małej głowie.
Moze ktoś jeszcze się wypowie co do wytrzymałości 3.38 do 2.97, no i jak wygląda sprawa mocowania dyfra do wału, czy tam nie będzie problemów, dokładniej chodzi mi o rozstaw srub na flanszy oraz o jej długość czy jest identyczna.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL